Køb af materialer i Tyskland

Hej LDS'ere

Vi står overfor en "renovering" af en uudnyttet tagetage og skal derfor bruge alt lige diverse trævarer, gipsplader+tilbehør o.s.v.

Kan det svare sig at køre til Tyskland og hente materialer og må man det i det hele taget???

Vi har forhørt os hos flere danske trælasthandlere - store som små og syntes, at vi har "pruttet" om prisen (man er jo jyde) og var godt tilfredse.

Så spørger en bekendt om det ikke var billigere at handle i Tyskland?

Kan I hjælpe her???

PFT.



Tullepige81

Hej LDS'ere Vi står overfor en "renovering... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ktm på 30 aug 2011 21:57

Det var dog en speciel lastvogn 2,8 m bredt lad????

Pas på vægten, hvis det er en alm. ladvogn på max. 3,5 tons som du må køre på alm. kørekort.
Ja det må du nok sige De 2,8 m må vist være højden i stedet for. Ladet er 2,2x4,4 m. står der. Jeg har tænkt på det med vægten. Den må laste 1 ton. Der er nogen der siger at der er meget at spare på træ og tømmer i Tyskland ift. herhjemme.
Er der nogen der kan bekræfte det er tilfældet. I modsat fald kan det nok ikke rigtig betale sig for mig at leje bilen.

Skrevet af PeterR på 31 aug 2011 12:07
Ja, ebay gav ikke noget på 1,7, men 1.8 helt ny kan erhverves for 299 euro. Søg ford mondeo turbolader.

Original ved jeg ikke !!!. Men der er nok af dem.

Det var til Endura-motoren, i en 1997 tdi Mondeo, hvor udstødningsmanifold og turbo er ud i et stykke, som er irreparabelt og derfor helt forbandet, rasende dyrt.
Det er fremstillet af Garrett og helt identisk med det originalmonterede. Jeg turde ikke kaste mig ud i et brugt, da bøvlet med at skifte det, er ganske betydeligt.
Jeg tvivler stærkt på, om nogen fremstiller noget uoriginalt, da det er en relativ sjælden vogn.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af csteinod på 31 aug 2011 12:05

1,7 mondeo diesel - så kan jeg godt forstå den er speciel.. Har du lige honet blokken så meget at du har fået 25 ml mere i hver cylinder.. :-D

Ja, ja, ja, så 1,753 l, ikke at forveksle med 1,8 l benzineren!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ErikP på 31 aug 2011 09:57

Så hvis man ikke lige kender en som kender en som kender en der kan få bedre rabat end en selv, så er Tyskland efter min mening et godt alternativ.
Max Bahr, Bauhaus og Praktiker i Flensborg ligger alle i nærheden af Fördepark i den sydlige ende af Flensborg (tag Krusaa grænseovergangen og kør på motortrafikringvejen til der skiltes med Fördepark 5-6 km fra grænsen)


Tjekkede den tyske Bauhaus-avis - noget af en moppedreng på mere end 1000 sider ! - så det gik lidt hurtigt

De ting jeg måske kunne købe med fordel i Tyskland til renovering af mit badeværelse i sommerhuset - samtidig med hentning af øl ,forstås - var vådrumssikring,klæb og fugemasse - men af et for mig ganske ukendt mærke. Jeg tror jeg holder mig til Alfix eller Lip - det er kendte produkter i DK.

Og brusekabinen kostede ca. det samme.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg er i fuld gang med at bygge nyt hus og har undersøgt samme spørgsmål, her kun i relation til materialer til råhuset, ikke inventar mv. Jeg ser det således:

Skal du have mindre partier hvor du i Danmark ikke kan komme meget under listepriser, kan der være noget at spare på udvalgte varer i tyskland (eller sverige)...

Skal du købe stort ind, kan du dog ofte få ret gode priser herhjemme, jeg var selv overrasket over hvad den lokale Bygma kunne præstere, når de fik forklaret at det var et stort projekt jeg havde gang...

Jeg har nu et rigtigt godt forhold til trælasten og får minimum 20% på alt også selvom jeg bare skal have et enkelt spadebor. Jeg beder på forhånd om tilbud på større leverancer og så længe jeg ikke kan finde det billigere andre steder har de mig som kunde. (Selv net-trælasterne kan ikke være med på prisen, selvom jeg bestiller for måske 100.000kr)

Et godt forhold til den lokale trælast betyder også at man typisk kan få lidt ekstra hjælp uden beregning, eksempelvis kranløft mv. Alene det har sparet mig mange tudsinde.

Når det er sagt, så kan der være enkelte varegrupper som alligevel kan svare sig at hente i tyskland, eksempelvis tagpap (ser det ud til)

Hvis det er til eget brug, kan du hente alle de byggematerialer i tyskland du ønsker, eller en vognmand kan hente dem for dig. 

 Henning, Lolland

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis