Køb af materialer i Tyskland

Hej LDS'ere

Vi står overfor en "renovering" af en uudnyttet tagetage og skal derfor bruge alt lige diverse trævarer, gipsplader+tilbehør o.s.v.

Kan det svare sig at køre til Tyskland og hente materialer og må man det i det hele taget???

Vi har forhørt os hos flere danske trælasthandlere - store som små og syntes, at vi har "pruttet" om prisen (man er jo jyde) og var godt tilfredse.

Så spørger en bekendt om det ikke var billigere at handle i Tyskland?

Kan I hjælpe her???

PFT.



Tullepige81

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer jo lidt an på hvor langt du bor fra grænsen

Byggematerialer og værktøj er generelt billigere i Tyskland. De har både lavere moms og større kæder.

Bor på den anden side af limfjorden i det kolde nord, men har mulighed for at låne en stor transporter til de købte varer. Der er selvfølgelig ikke plads til 6 paller gipsplader, men den kan da laste lidt 

Er der bare 5.000,- at spare er det en dags "arbejde" værd...


 


Tullepige81

Jeg har ikke selv prøvet det, men undersøgt lidt omkring det og jeg mener de materialer jeg kiggede på ikke var specielt meget billigere. Men jeg er sgu ikke 100 % sikker. Kunne måske bedre forestille mig at f.eks. træ var billigere i Sverige.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Undskyld jeg lige låner tråden 

Jeg overvejer også at køre til Tyskland efter et læs materialer. I så fald vil jeg leje en ladbil med pressening. Jeg har fundet en i nærheden med et ladmål på 4,4X2,8 m. og vist 2,5 m høj
så der kan jo være en del. Jeg har dog også regnet ud at med leje, forsikring og brændstof, vil det koste omkring 3000 kr. Jeg skal bl.a. have en del tømmer f.eks. spærtræ, reglar, lægter tag x-finer og også en del andet som rockwool, gulvisolering (flamingo), cementspånplader, tagrender osv. 

Jeg kunne ligesom trådstarter godt bruge erfaringer fra nogen der selv har prøvet at handle materialer i Tyskland og har en ide' om hvor meget man reelt sparer.


Det er ikke alle materialer det kan betale sig at hente i Tyskland. Isolering er f.eks ikke billigere og kommer ofte i, for Danmark, underlige mål.

Betonvarer i mærkevarer (cement, fliserklæber, nivelleringsspartel o.s.v.) findes nemt til ½ pris.

Prøv at søg i forum, emnet har været oppe en del gange (jeg har skrevet hvad jeg har købt og sparret gennem tiderne).

Men start med at hente tilbudsaviserne fra bahr.de, bauhaus.info og praktiker.de.

Annonce
Ja, ved større handler er der måske noget af hente, men hvorfor så ikke bare benytte en vognmand til leveringen ?
Skrevet af Carsten Murer på 30 aug 2011 19:16
Undskyld jeg lige låner tråden 

Jeg overvejer også at køre til Tyskland efter et læs materialer. I så fald vil jeg leje en ladbil med pressening. Jeg har fundet en i nærheden med et ladmål på 4,4X2,8 m. og vist 2,5 m høj
så der kan jo være en del. Jeg har dog også regnet ud at med leje, forsikring og brændstof, vil det koste omkring 3000 kr. Jeg skal bl.a. have en del tømmer f.eks. spærtræ, reglar, lægter tag x-finer og også en del andet som rockwool, gulvisolering (flamingo), cementspånplader, tagrender osv. 

Jeg kunne ligesom trådstarter godt bruge erfaringer fra nogen der selv har prøvet at handle materialer i Tyskland og har en ide' om hvor meget man reelt sparer.



Det var dog en speciel lastvogn 2,8 m bredt lad????

Pas på vægten, hvis det er en alm. ladvogn på max. 3,5 tons som du må køre på alm. kørekort.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ErikP på 30 aug 2011 21:17


Betonvarer i mærkevarer (cement, fliserklæber, nivelleringsspartel o.s.v.) findes nemt til ½ pris.

Men start med at hente tilbudsaviserne fra bahr.de, bauhaus.info og praktiker.de.


Rigtigt at cement oftes er billigere men styrken i det er også langt lavere. I hvert fald det jeg har set, og så hjælper det jo ikke meget at man skal bruge mere af det

De priser jeg har set har ikke været imponerende når man tænker på at man skal bruge tid og penge på at hente det plus at det bliver en del besværligt at retunere varer.

Elektrikker rør og ledninger er dog billige i forhold til DK...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Kobberrør og radiatorer er også MEGET billigere på den anden side, siger min chef der har sine svigerforældre ved grænsen.

Ja, ledninger og elmaterialer er også billigere. Der er sgu noget helt skævt her i dk.

Min nabo arbejder for en stor tysk koncern, når de projekterer arbejde her i dk, så sender de nogen gange tilbuddet til deres tyske kollegaer, her sparer de alene optil 60% på engropriserne imellem danmark og tysklang, fortæller han. Så der er jo nok en grund til at varene er så dyre i slutleddet i danmark. Hvis bare eks. Bauhaus gad gøre sig lidt mere i indkøb i hjemlandet´, men transport er hulens dyrt.... Som erikP skriver så har spørgsmålet været her mange gange med priseksempler.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ærgerligt, at der er så mange aber dabei ved at forske i priser i.feks. i Tyskland.
Jeg var for nylig i gang med at ville købe et udstødningssystem til min Mondeo, og fandt da også et meget fordelagtigt tilbud, MEN så ville de ikke sende uden for Tyskland!!!
Men ofte er der virkelig meget at hente, hvis ellers de blot ville sende.
Ærgerligt at et foretagende som Bauhaus ikke vil dyrke deres muligheder ved at handle mere til "tyske" priser. Jeg finder som regel intet af interesse i det foretagende, men til gengæld utrolig ringe service.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis