Sammenspartling af afskårne gipsplader

Jeg skal have spartlet nogle gips vægge inden der skal filt på og nogle af pladerne er afskårne og jeg har derfor ikke spartelkanten.
Skal jeg ligge fibernettet uden over og spartle det hele ud eller kan jeg lige slibe kanten 2mm skrå så jeg får plads til spartel og fibernettet? En fortalte mig nemlig jeg helst skal passe på ikke i slibe igennem pap´et da det er der meget af styrken ligger...

Mvh Kristian
Jeg skal have spartlet nogle gips vægge inden der... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg var for nylig impliceret i en sag hvor gipspladerne på et loft sprækkede i samlinger i et helt hus, og der var ikke armeret i samlinger.
Maleren oplyste at han aldrig armerede samlinger når der blev monteret filt og aldrig havde problemer med det!
Her gik det så galt og han måtte betale ved kasse 1.
Enden for mit vedkommen bliver jeg armere alle samlinger med papir, også de afskårne og fuldspartler...
Så kan det vel ikke gøres meget bedre og stærkere :-)

Mvh Kristian
Skrevet af Orla Nautrup på 24 aug 2011 08:55
Jeg var for nylig impliceret i en sag hvor gipspladerne på et loft sprækkede i samlinger i et helt hus, og der var ikke armeret i samlinger.
Maleren oplyste at han aldrig armerede samlinger når der blev monteret filt og aldrig havde problemer med det!
Her gik det så galt og han måtte betale ved kasse 1.

Ved du om det var et eller to lag gips der var opsat?

I dette tilfælde var det 1 lags, og problemet var det samme, med dem der var skruet under den eksisterende rustik, og dem der var på ny forskalling.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også