Udendørs kabelføring

Jeg har en lille landejendom med en tilhørende bøgelund. Fruen har fundet ud af, at hun vil have en pavillion inde i førnævnte lund. Og eftersom hun også vil have ført el til et par lamper, er mit spørgsmål; Hvordan trækker man et kabel 50 meter ind mellem en flok bøgestræer?

At grave kablet ned kan ikke lade sig gøre pga. trærødder. At lade det ligge løst i skovbunden er heller ikke en mulighed. Men hvad gør man så, hvis reglerne skal overholdes?

Jeg har en lille landejendom med en tilhørende... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det har været ført i et orange rør af plastic.
Skrevet af Jano59 på 24 aug 2011 21:47
Kom lige til at tænke på at Dong nedtog vores gamle luftledninger og "skød" et kabel under jorden vel nok 75cm nede uden at grave.
Det er vel totalt ulovligt, da der jo ikke er en orange/rød plastik ting ovenpå hvor der står STÆRK STRØM eller noget :-)


SBEi A.6 §522.8.2.3: Kabler i mindst 0,7 m dybde under færdigt terræn kan lægges uden kabelbeskyttelse, når der ca. 0,2 m over hvert kabel anbringes et markeringsbånd.

Derfor håber jeg, at DONG har sikret kabelbeskyttelse eller lagt markeringsbånd. Eén af delene!
Hmm, måske "kabelbeskyttelse" kan være indbygget i kablet?

Jeg ser om jeg kan tage et foto eller se noget mærkning på det grå kabel ved lejlighed.

I am so full of it.....

Det kan være NOSP kabel som har en skærm omkring de strømførende ledere.. Men tvivler på at dette er nok
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis