Nyt tag oven på det gamle b6 eternit (ikke asbest)

Hej gruppe

Vi bliver nødt til at skifte i hvert fald den ene del af vores tage inden efteråret.

Vi var blandt de "heldige" kunder afflsmidth's konkursrytteri med smuldrende eternittage.
Og de "nye" plader vi fik fra dem (vi indgik forlig og fik halvdelen af matrialerne dækket)  kommer heller ikke til at holde. Vi orker ikke at kæmpe med dem igen så nu skifter vi stille og roligt ud i et tempo hvor økonomi og energien/tiden er til det.

Men hvilket tag skal man vælge i dag?

Kravne kunne være:

Let at ligge ovenpå det "gamle" tag af Eternit B6 plader (eller er det b8..)

Skal have en overflade hvor pollen ikke hægter sig fast (vi har MEGET pollen) de sorte eternit plader blev små grønne 1år.

Ikke for store krav til hældning da vi har en side med temelig lille fald.

Helst ikke noget der ser for syntetisk ud.

Har overvejet de sortglaseret tagsten, men de er nok alt for dyre og passer ikke lige til at ligge på det bestående tag.


I am so full of it.....

Hej gruppe Vi bliver nødt til at skifte i hvert... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hehe, her troede jeg lige ståltaget til en landejendom lige var sagen, de har faktisk nogle OK pæne plader.

Men at være den i nabolaget som starter en farvella... ahhhh der sætter jeg grænsen for min egen kreative udfoldning og sige mææææh sammen med resten af flokken her i villa kvt.

I am so full of it.....

Skrevet af hpox på 05 aug 2011 17:10

Men når Lindabs højglanspolerede ståltegl begynder at ruste så ligner huset jo et nært forestående kondemneringsprojekt.
Kan du ikke lige smide et billede eller to ind af begyndende rust på lindabs teglstensprofiler - jeg har nemlig aldrig set det - så vil gerne se hvordan det ser ud

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af je__ns på 05 aug 2011 15:02

Ja

mvh jens


 LOL kort og præcist. Mange tak. 

Og så 1 tillægssåørgsmål: vil det være smart? Jeg tænker, iforhold til øget vægt på spærrene.
Det drejer sig om et maskinehus. Levetid på taget.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er et spørgsmål om tid. :o)
Skrevet af KentAJ på 05 aug 2011 17:26

 LOL kort og præcist. Mange tak. 

Og så 1 tillægssåørgsmål: vil det være smart? Jeg tænker, iforhold til øget vægt på spærrene.
Det drejer sig om et maskinehus. Levetid på taget.


Er det med i dine overvejelser, at føre taget ud over halvtagsdelen? Jeg spekulerer lidt i æstetik!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Ikke som sådan. Jeg har ikke behovet og jeg kan vil helst ikke "lukke for meget af" for himlen. Og bygningen er også opført af 2 omgange. Men det er da stof til eftertanke.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af hpox på 05 aug 2011 17:48
Det er et spørgsmål om tid. :o)

Ala det ikke kan betale sig eller at jeg vinder rigeligt med tid?
Jeg er ikke på matriklen lige nu, så jeg kan ikke tage billeder indefra, men det er ganske fornuftigt spærtræ. Nok kun et spørgsmål om lægterne. Og nye vindskeder.

Det er fordi eternitten er gammel, og jeg kan godt lide panneplader på maskinehuse, men jeg kan ikke lide kondensvand.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Æstetisk!!!

Nu gåt du for vidt - ktm.

Med ståltegl på taget???? Det er en umulig tanke.
Af med det gamle eternit tag, også op med nogle tagsten i stedet for, det er en væsentligt pænere løsning, og ikke så meget dyrere, skal vi sige omkring 150-160,- pr. m2 i materialer for tagsten, lægter og påforing af spær.

Vælg en god tagsten med høje false som feks. Creaton Sinfonie tagstenen, og drop så undertaget..... det ville jeg gøre.
Det er et spørgsmål om tid. :o)

@KentAJ

Det jeg mente var nu bare at jeg ikke har tid til at lede efter rustne stålpladetage.
Og at det er et spørgsmål om tid inden den type tage ruster.

Det skal nu siges at panneplader, som der IKKE er stor konkurence på vist er uforholdsmæssigt dyre i forhold til stålteglene.

Og godtnok foreslår Koluda tagsten, meeeen det skulle ikke undre mig om sådan en landbrugslade kunne være lidt svagt dimensioneret.
Og endeligt at hverken tagsten eller eternitplader kan rustne. .o)
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også