Hjælp til at lave pulverslukker med kanel.

hey.. jeg har et lille problem som jeg håber at der er nogle herinde der måske kan hjælpe med. har en ven der holder 25 års fødselsdag på lørdag. og så skal han jo have kanel.. vil gerne give ham det i en pulverslukker. har købt en pulver slukker (6kg) men ventil. som jeg har tømt. og så har jeg købt 4kg kanel.. nogle der ved hvor meget kanel jeg skal komme i. og hvordan får jeg så sat tryk på den igen.

håber i kan hjælpe

hey.. jeg har et lille problem som jeg håber at... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kun mig der må det!


Arrogant??

Hvor??

Hvis man ikke kan/vil hjælpe spørgeren, så skal man da lade være med at komme med dumme kommentarer der slet ikke hjælper spørgeren!

Mvh Mærsk

Inden ideen med kanel i en pulverslukker bliver ført ud i livet, så tjek lige her:

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2875/26/3751937/3/h%E5rdt%20kv%E6stet%20af%20eksploderende%20pulverslukker

og glem så ideen igen!

/ Claus

Det behøver nu ikke at være farligt, at lave en pulverslukker med kanel. Den du hentyder til var desuden med peber. Peber reagerer anderledes under tryk, end kanel gør. Desuden havde de fyldt alt for meget tryk på pulverslukkeren, hvis den skal fyldes med kanel er 7-10 bar passende.

www.kanelpulverslukker.dk - Billigt kanel til 25 års fødselsdag
Chr.. Og du mener at Håndværkeren taler pænt til fedehund?... Ja alt afhænger af øjnene der ser.
Annonce
Lige et indspark til kaneldebatten...
Tjek lige om din ven har allergi, for er der noget der kan sparke til en allergi, så er det kanel.

Kanel er et ufatteligt fint malet "stof", af samme grund kan man ikke spise en skefuld, da det har en enorm "overflade" der sætter sig overalt i munden.

Tænk på hvordan det føles at stå i et rum hvor der bliver slebet uden maske(og uden udsugning), det samme vil ske hvis du pumper 4 kg kanel ud i luften i et rum. Kanelen vil hænge i luften længe, da den er så fin, og den vil trænge ind overalt ( tv-anlæg-tøj-møbler mm) .  

 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Noget andet er at din ven vil kunne rengøre efter festligheden i det uendelige! Kan jeres venskab bære en sådan spøg?
Det her indlæg blev startet i 2011, og fedehund var ikke vist sig siden.

Så der er nok ikke så aktuelt mere....

Træd ikke på mine ledninger :o)
Skrevet af Håndværkeren på 20 jul 2011 08:54
Det er da noget vrøvl at skrive, at det er en tradition. For det er da ikke noget der blev udøvet for bare 10 år siden. Hvorimod pebersvende og pebermøer, altid har fået en peberkværn når de fyldte 30.


hmm
jeg er ellers fra 75, og fik kanel da jeg blev 25, så nogle gjorde det da

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Hej

Jeg skal  IGEN  opfordre til at man  INDEN  man begynder på at skrive kommentarer i en tråd  KONTROLLERER  hvornår sidste indlæg er skrevet, så kunne mange spare deres krudt til andre mere relevante indlæg

Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også