havetraktor og buskrydder

hejsa jeg skal have en havetraktor og en buskrydder til MAKS 10000 ialt jeg har set på MTD RS 125 96 til 8600 eller deromkring
virker den? vil den feks kunne køre et læs grus elelr hvor er dens begrænsninger og klipper sådan en flot?

en buskrydder hvad skal man vælge der? bare en PARK eller andet fra silvan?
hejsa jeg skal have en havetraktor og en... Vis hele indlægget
56 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en MTD og er ind til videre noget bedre tilfreds med den end den foregående Husquarna LT125.
Jeg har kun haft min MTD i et år, og aner ikke noget om reparations- og reservedelspriser på den, men ved at reservedelene til Huquarnaen er møgdyre.
Den bruger kun det halve benzin, og den virker lidt mere robust på flere områder

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 13 jun 2011 06:52
Jeg har en MTD og er ind til videre noget bedre tilfreds med den end den foregående Husquarna LT125.
Jeg har kun haft min MTD i et år, og aner ikke noget om reparations- og reservedelspriser på den, men ved at reservedelene til Huquarnaen er møgdyre.
Den bruger kun det halve benzin, og den virker lidt mere robust på flere områder

Nu er en LT125 jo også den absolut  billigste, mest skrabede model fra Husqvarna. Så at sammenligne den med noget som helst andet er jo ikke fair.

Prøv du i stedet en LTH152 fx. sådan en har jeg, og jeg ville ikke bytte til en billigt MTD til 8500,- i Harald nyborg. Også selvom en LTH reelt set er en "billig" model, i forhold til andre maskiner fra Husqvarna.
nu vil jeg jo sige at sammenligne husqvarnas billigste og MTDs billigste er meget fair og nu er det ikke alle der har 15000 til en havetraktor
ja jeg har ingen erfaringer med at købe brugt og ved derfor ikke hvilken faldgrupper jeg skal passe på
feks er dette et godt tilbud?
http://www.dba.dk/havetraktor-stiga-villa/id-74392798/
Nu er jeg ikke den store stiga tilhænger, som jeg også tidligere har givet udtryk for.

Men altså, det er kun en 8,5 hk motor, og det er for bette hvis græsset bliver lidt fugtigt og/eller langt. gå efter noget med min. 12 hk.

Men hvis du vil have noget der trods alt er lidt kvalitet, og gerne vil have frontmonteret klipper for under 10000,- så er der nok ingen vej ud om stiga.
ok har du et bud på en god "traktor" på DBA som koster under 10k
det her er så lidt over mit budget men er det noget værd
http://www.dba.dk/havetraktor-toro-zero-turn/id-74723332/
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også