Alarm anlæg

Efter at have søgt nettet tyndt, synes jeg stadig ikke at have været kommet tættere på at finde det alarm anlæg jeg vil have. Derfor tænkte jeg om der er nogle herinde som ved noget om sådan nogle systemer.

Systemet skal kunne:

Have minimum 10 trådførte magnetkontakter
Have minimum 2 trådførte PIR
Central og betjenings panel skal være hver for sig
Opkald til mobil tlf samt mail
Ingen abonoment
Prox ville være fedt men ikke et krav

Findes dette ikke? Jeg kan bare ikke finde det nogen steder.
Efter at have søgt nettet tyndt, synes jeg stadig... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Pizzabager på 12 aug 2012 21:15

Det er fint det registreres, men hvis det er en GSM alarm er det jo også jammet, så den kan ikke rigtig sende noget afsted, hvis det er koblet til telefonledningen kræver det bare han finder telefonstikket ind til huset først, og klipper mens han tænder for jammer, så kan alarmen så og sende sms og ringe så tosset den vil mens han er i huset, den kan først komme igennem når han er på vej væk..

Jeg siger ikke det er sandsynligt, kraftige jammere koster trods alt en del penge, og de små kan næppe jamme ret meget gennem husvægge osv.


Nu er alt jo relativt.

Det er ligesom at låse døren, tyven kan jo bare køre en bil igennem..

De ovennævnte anlæg er jo også primært til private og mindre erhverv. Her skal man lige huske at tænke på hvilke grupper af indbrudstyve der begår indbrud her. Tro mig, deres "værktøjskasse" indeholder sjældent avanceret udstyr og deres færdigheder rækker sjældent til mere end en opbrudt terrassedør eller et aflistet vindue.

Laver vi forsikringsgodkendte anlæg anvendes der også kommunikation med overvågning af forbindelsen til kontrolcentralen fx via TCP/IP og gerne med backup via GPRS. Disse kan i teorien også saboteres, men så får KC en alarm herom.

Desuden kan mange af de nye trådløse privatalarmer fx Oasis fra Jablotron og PowerMaster fra Visonic poll'e til kontrolcentralen via GPRS, så jammes mobilnettet og forbindelsen mistes udløses der en alarm på KC efter få minutter. Ovennævnte trådløse anlæg opsætter jeg altid polling på, når jeg kobler dem op til vores KC. Når teknologien findes, kan den lige så godt udnyttes...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af Wezio på 12 aug 2012 21:35 

Laver vi forsikringsgodkendte anlæg anvendes der også kommunikation med overvågning af forbindelsen til kontrolcentralen fx via TCP/IP og gerne med backup via GPRS. Disse kan i teorien også saboteres, men så får KC en alarm herom.

Desuden kan mange af de nye trådløse privatalarmer fx Oasis fra Jablotron og PowerMaster fra Visonic poll'e til kontrolcentralen via GPRS, så jammes mobilnettet og forbindelsen mistes udløses der en alarm på KC efter få minutter. Ovennævnte trådløse anlæg opsætter jeg altid polling på, når jeg kobler dem op til vores KC. Når teknologien findes, kan den lige så godt udnyttes...

Hvis der er konstant forbindelse med centralen, så nytter en jammer ikke nej det giver jeg dig ret i.

Skrevet af elendil på 13 aug 2012 08:48
@Wezio

Kan jeg ikke lige få dig til at give dit besyv med om det syvende sidste indlæg i tråden?


Jeg har sendt dig en besked herinde d. 7/8 ? :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det er gået fuldstændig hen over hovedet på mig, at der kommer email ved nye indlæg, men ikke private beskeder, så jeg har overset den besked, desværre.

Jeg ville nu også gerne høre om jeg var korrekt dækket ind med de enheder, jeg har fundet, eller om jeg bør satse på noget andet. Jeg har haft en G4S-mand ude på et tidspunkt, der ville opsætte bevægelsessensorer på strategiske steder (4 i alt), og ikke så meget andet, så det er det jeg har taget udgangspunkt i.
Jeg har læst nogle indlæg hist og her, hvor folk hellere vil sikre alle døre og vinduer, men jeg forestiller mig det bliver lidt omstændeligt med 4 yderdøre og en masse vinduer, men jeg er som nævnt lidt på bar bund.

Er der nogle af enhederne, jeg bør udskifte med andre?

På forhånd tak.
Annonce
Nå ja, og så om Oasis er vejen frem eller jeg bør kigge i en helt anden retning.
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Mix
Til MIX:
Her på siden kan man, når man har været medlem længe og har demonstreret et oprigtigt had til nassereklamer, få adgang til den lukkede loge, hvor listen over hadefirmaer florerer.
Logens medlemmer sender drillemails og tidrøvende tilbudsanmodninger til de firmaer, som planter nassereklamer på Lav-det-selv.dk
Så... MIX: Næste gang d har pistolen rettet mod din egen fod, så tøv en kende inden du sætter fingeren på aftrækkeren.

Fornøjelige hilsner fra

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej

Jeg er på udkig efter et kablet alarmpanel til udskiftning af mit gamle. Jeg har kigget på Texecom Premier Elite men vil gerne vide om man kan benytte deres app uden at bruge deres cloud. Det generer mig ikke at skulle lave netværksopsætning, men jeg ønsker ikke at være bundet til et cloud abonnement i de næste 20 år, eller være afhængig af at Texecom eksistere lige så længe som mit alarmanlæg fungerer.

Texecom laver velfungerende anlæg, men søger du en anlæg med velfungerende Cloud og APP, vil jeg anbefale at kigge på Jablotron JA100 eller Vanderbilt SPC. 

Begge er ikke kommet i går - og er heller ikke væk i morgen! Deres Cloud-løsninger er gratis at benytte. Tilgængæld koster deres produkter lidt mere - men det er alle pengene værd, for deres systemer spiller 100% og supporten er helt i top. 

Mvh. 

Kasper


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis