Alarm anlæg

Efter at have søgt nettet tyndt, synes jeg stadig ikke at have været kommet tættere på at finde det alarm anlæg jeg vil have. Derfor tænkte jeg om der er nogle herinde som ved noget om sådan nogle systemer.

Systemet skal kunne:

Have minimum 10 trådførte magnetkontakter
Have minimum 2 trådførte PIR
Central og betjenings panel skal være hver for sig
Opkald til mobil tlf samt mail
Ingen abonoment
Prox ville være fedt men ikke et krav

Findes dette ikke? Jeg kan bare ikke finde det nogen steder.
Efter at have søgt nettet tyndt, synes jeg stadig... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor kan jeg se det? Kan kun finde sikrings-service.dk, og resten forhandler ikke med private.
Prøv at google Jablotron, eller snak med din lokale elinstallatør, hvis han arbejder med alarmanlæg.
Et alarmanlæg der er så avanceret er ikke noget man bare lige sætter op, hvis man ikke har prøvet det før.

Venlig hilsen
Kris
Jeg er forhandler af både Oasis, iConnect, Texecom, Galaxy og NOX Systems. Du er velkommen til at ringe til mig på 28100561 Jeg kan garantere at jeg kan give et bedre tilbud end de webshops du finder på nettet!

Mvh.
Kasper Vestergaard

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Prøv at kigge dette anlæg, ser ud til at opfylde dine ønsker.
http://www.homealarm.dk/product_info.php?products_id=108&PHPSESSID=3ac6b971d245eb2039807b5cbeff84ed

Har selv kigget lidt på det, så skriv gerne dine erfaringer hvis du køber denne model.
Mvh Søren
Annonce
Jeg napper lige tråden her, da den passer udmærket til min forespørgsel.

Jeg leder også efter et alarmsystem, og har undersøgt mig frem til, at Jablotron er toppen af poppen (jaja, alt er relativt). Er det korrekt, eller skal jeg se mig om efter noget andet til alm. personhus?

Jeg har kigget på deres hjemmeside, og tænker at jeg skal bruge følgende:

1 x JA-82k (kontrolmodul)

1 x JA-82Y (GSM-modul)

1 x JA-81F (wireless keypad)

2 x RC-82 (remote control)

4 x JA-83P (wireless PIR motion detector)

1 x JA-83M (small wireless door detector)

1 x JA-80L (internal wireless siren)

1 x JA-80A (external wireless siren)

1 x JA-82T (usb-kabel)

4 x stickers


Er der noget jeg har overset, eller noget der bør være noget andet? Er Wezio stadig interesseret i at give et tilbud?
Som en kort kommentar har jeg fornylige installeret en alarm fra jysk sikring service, og den har indtil videre fungeret fint, bort fra en del fejlalarmer fra en glassensor(men det er jeg ret sikker på skyldes vores undulater i det rum, deres høje pip kan åbenbart fortolkes som en rude der knuses) ud over den sensor har den fungeret fint, og jeg kunne slev installere det, man skal dog kende en lille smule til teknikken bag.. men sætter man sig ind i det er det lige ud af landevejen.. og deres produkter virker til at være ganske gode..

grunden til jeg valgte dem er at hovedstationen kan skjules hvor man ønsker det, da tastaturenheden er en del i sig selv, og at modsat mange andre alarmer jeg fandt på nettet skrev at batterierne holder 2-3 år, mange andre steder skrev op til 6 md, der var også mange forskellige muligheder for følere.

jeg har kun haft den installeret i 4 md, så jeg ved ikke om man kan sige jeg er en god reference, men indtil videre virker det fint(bortset fra den ene glasføler som nu er flyttet)

Dog må jeg sige omkring alle trådløse alarmer, de er uden tvivl fine mod alle almindelige tyve, men prof tyve kunne hvis de der var store værdier at hente, nemt komme uden om en trådløs alarm, der findes "jammere" på marked som nemt kan jamme hele huset og nabo huset med, så alarmen ikke går, de er dyre, men en tyv som ofte skal stjæle værdier for flere 100.000 kr, har nok råd til at købe en dims til 20.000 kr..
Det virker ikke specielt vanskeligt at udtænke en algoritme, så signal-jams registreres som en alarm. Det vil jeg bestemt forvente fra Jablotron.

Holder Jablotron-eksperterne ferie?
Selvfølgelig registreres alt form for jamming som forsøg på sabotage, hvad enten vi snakker Jablotron, powermaster, powermax, iConnect, osv. På de fleste er det også en funktion der kan frakobles, hvis udstyr utilsigtet skulle banke lige igennem. Jeg har dog i mine ti år som alarmtekniker kun oplevet dette et par gange.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af Wezio på 12 aug 2012 20:20
Selvfølgelig registreres alt form for jamming som forsøg på sabotage, hvad enten vi snakker Jablotron, powermaster, powermax, iConnect, osv. På de fleste er det også en funktion der kan frakobles, hvis udstyr utilsigtet skulle banke lige igennem. Jeg har dog i mine ti år som alarmtekniker kun oplevet dette et par gange.

Det er fint det registreres, men hvis det er en GSM alarm er det jo også jammet, så den kan ikke rigtig sende noget afsted, hvis det er koblet til telefonledningen kræver det bare han finder telefonstikket ind til huset først, og klipper mens han tænder for jammer, så kan alarmen så og sende sms og ringe så tosset den vil mens han er i huset, den kan først komme igennem når han er på vej væk..

Jeg siger ikke det er sandsynligt, kraftige jammere koster trods alt en del penge, og de små kan næppe jamme ret meget gennem husvægge osv.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis