Bedste GU10 LED pærer?

Jeg har ca 50 GU10 spots hvor jeg skal have monteret nogle LED pærer. De skal alle være dæmpbare.

Nogle der har forslag til nogle gode nogle? Jeg har læst mig frem til at Philips skulle have nogle af de bedste, men de er også nogle af de dyreste ;-)

/Jesp3r

/Jesp3r

Jeg har ca 50 GU10 spots hvor jeg skal have... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor ser du hvilken producent, der har lavet deres produkter? Synes jeg ikke de skriver.
Hvilke konkurrenter har du sammenlignet med?
Nu har jeg simpelthen oprettet en bruger her på sitet, jeg har nemlig selv "eksperimenteret" lidt med GU10 LED og vil dele min erfaring.

Jeg nåede kun at prøve 3 forskellige inden jeg fandt nogle rigtig gode. Jeg har prøvet Sylvania (lidt koldt og for svagt lys) og Philips 3W LED (disse har et lidt for rødt skær). Så havde kvickly nogle Philips 4W, jeg købte 1 stk, testede, og sendte konen ned efter resten de havde :-) Jeg mener de kostede i omegnen af 90 kr, på tilbud. Model nr 4GU10PF står på soklen, hvilket sjovt nok ikke giver et resultat på Google?? Der står MyVision uden på æsken.

Jeg ville gerne have set nogle Osram i funktion, men har endnu ikke set dem til menneskepenge.

Der findes sikkert et hav af andre ikke så kendte mærker som er fine, men da det er en jungle på internettet, valgte jeg at prøve mig frem med nogle billige på tilbud, men mærkevare, i butikkerne.

Hej Anders.

Jeg forstår godt at det er svært som "almindeligt menneske" at gå ud i dagens Danmark og finde lige nøjagtigt den LED pære som passer til ens behov, og til fornuftige penge.

Jeg har i en del år nu handlet/solgt LED pære, og har haft et hav af varerprøver i hånden til test osv.

Og må desværre fortælle at i 95% af tilfældene hænger pris og kvalitet sammen. Vil du have et lys som bare nogenlunde minder om en almindelig halogenpære, med nogle kvalitets dioder som har samme farve, lumen og RA værdi hvis du køber 10 stk? Ja så er min erfaring at man må give lidt mere for pærene.

Jeg har da også haft kunder der har sagt til min i telefonen at de har købt 3 stk i et eller andet lavpris byggemarked på tilbud og at de har været glade for dem. Men når jeg så spørger lidt ind til hvor de sidder og om alle pærene lyser med præcis samme farve og styrke, ja så må de i de fleste tilfælde krybe til korset og kan godt ane en lille forskel, og det er her forskellen på gode og mindre gode dioder er og så er der lige det med levetiden. 10000 timer? 20000 timer? 25000 timer? 50000 timer? ja alle producenterne lover noget forskelligt, og kan de leve op til det?

Og nu er det ikke fordi jeg til dagligt sælger LED Pære at jeg skriver dette, men min holdning og erfaring fortæller altså at vil du have en kvalitets LED pære med alle de rigtige værdier som:

RA Værdi
Lumen
Kelvin grader
Samme lys,farve,styrke ved køb af f.eks 10 LED Pære

Ja så skal du ofre lidt mere end 50kr på en LED pære

Men her er det også vigtigt at gøre folk opmærksomme på at LED pærene faktisk i mange tilfælde tjener sig selv hjem på 1 år, lad os tage et eksempel:

Peter har 18 stk spots fordelt i hele huset, disse er alle monteret med en 50W halogenpære, disse lyser igennemsnit 5 timer om dagen fra konen kommer hjem til de går i seng.
dette giver en årligt forbrug på: 18stk x 50W = 900W x 5 timer = 4,5KW x 2kr pr kilowatt x 365 dage på et år. dette giver i runde tal 3250kr om året på strømregningen. (her ved jeg godt at man skal tage højde for sommer/vintertid så derfor er 5 timer realistisk da de lyser flere timer om vinteren og mindre om sommeren)

Det samme regnstykke med en LED pære på 5W ville give dette resultat:
18stk x 5W = 90W x 5 timer = 0,45KW x 2 kr pr kilowatt x 365 dage = 328kr.

Så i teorien har du på et år 3000kr i overskud til investeringen af LED pærene?

3000kr op i 18 stk = omkring 165kr pr LED Pære har du at gøre godt med.

Køber du her en kvalitets LED pære har du i mange år efterfølgende en pære der tjener sig hjem 10-15gange

Vi har faktisk lavet en lille meget simpel LED beregner som "helt almindelige" mennesker kan finde ud af at benytte, så slipper du for at sidde med lommeregneren for at beregne din besparelse.

Håber i kan se det fornuftige i mine inputs og ser bort fra at jeg til dagligt sælger LED pære

Med venlig hilsen
Jonas Ebbe
Greenline A/S


Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk
Jonas, jeg er ikke uenig med dig. Men du er måske lige vel "optimistisk" i dit eksempel. Jeg tror ikke en elforbruger med 18 stk. 50 W spots, der brænder i gennemsnit 5 timer hver dag hele året er repræsentativ for den danske elforbruger og derfor et velegnet eksempel.

Ja vi har vel selv 18 spots. Men det er en skøn blanding af 35 W og 50 W. Og ingen af dem brænder i gennemsnit 5 timer hver dag året rundt i gennemsnit.

Har selv skiftet de 3 mest "brændende" (datters værelse, hun er energifråser!) 3*35 W med 3*5 W led. Regnede ud, at de var tilbagebetalt på 3 år med hendes forbrug. Det kan jeg fint leve med. Vi har f.eks. også 6 * 35 W spot i køkkenet, men de brænder ikke så meget (kun et par timer i vinterhalvåret), at det med de nuværende LED-priser (gode LEDs) kan betale sig at skifte dem. Gør det nu nok alligevel på et tidspunkt, for jeg er nok lidt "LED-pioner" - i hvert fald i forhold til vore venner, familie og bekendte ;-). Vore øvrige LEDs brænder kun "efter behov" (badeværelse, soveværelse, forgang, bryggers).
Nu var det også bare et eksempel jeg lavede, og selvfølgelig i den gode ende for at "belyse" at der rent faktisk er noget at komme efter ved at udskifte de almindelige halogenpære med LED pære.

Ifølge statestikken fra vores ledberegner taster folk lige fra 1 til 8 timer i gennemsnit, og rekorden er lige nu en der har tastet 38 spots af 50W med 6 timer i gennemsnit - Hvis dette er rigtigt bruger han/hun 8300kr om året på dette.

Der findes selvføligelig også mennesker som dig og mig der måske er lidt mere bevidste om at slukke for lyset i køkkenet når vi opholder os i stuen, men der er ret mange som slet ikke tænker på det

Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk
Annonce
Skrevet af mbrixn på 10 dec 2011 00:14
Hej

Jeg har igennem flere år handlet med LED-lyskilder og har prøvet rigtig mange
forskellige typer og dem der kommer nærmest det rigtige lys og lys-styrke er 
Philips Master Led spot 4W GU10 som kan erstatte en 35W GU10 hologenspotpærer
og så kan den lysdæmpes 

Mvh.

Michael
Jeg kan KUN give Michael ret, hold da op de er gode, og ser man sig lidt for kan de fås til 90kr pr stk


Mvh

Morten

Hej Mikael

Det tog lidt tid, men nu har jeg fået svar fra Philips


Philips Master LED  GU10 Lumen:

D 4W (35W) GU10 2700K 165 Lumen
D 4W (35W) GU10 3000K 180 Lumen
D 7W (50W) GU10 2700K 300 Lumen
D 7W (50W) GU10 3000K 310 Lumen
D 7W (50W) GU10 4000K 310 Lumen

Med venlig hilsen

Michael

L-TEC WebShop

Billige Pærer og Lyskilder,med mængderabat

http://www.123el.dk

 

Hej Michael
Jeg prøvede også, men de var ikke så villige til at svare da jeg sammenlignede med nogle af deres egne, de har en gu10 35W halogen, den giver 540lumen og på 50W, 790lumen.

Men tak for svaret, så har jeg lidt at holde det op imod.

 http://www.lightnmore.dk

Led belysning til erhverv og private

 

Har gode erfaring med denne : http://www.matronics.dk/Kategori/Spare-LED-Paerer/Spot-LED-paerer/GU10/Produkt/GU10-Warm-White-5W-LED-paere-AC230V-Daempbar-300-Lumen som desværre koster "kassen" kr. 179 pr. stk..

Har fundet en tilsvarende i Hong Kong til lidt over 50kr. leveret. Den er ikke dæmpbar som ovennævnte, men bruger samme CREE kvalitetsdioder. Jeg har købt en enkelt hjem og 2 mere i ordre. Den lyser knap så kraftig som ovennævnte men tæt på. Begge med behageligt varmt lys.
http://www.fadbus.com/wholesale/led-light-bulb-with-gu10-4w-cree-xpe-q2-4-led-85-265v-360-lumen-3000k-warm-white-light-silver.html

Vær dog opmærksom på, ved køb i Hongkong kun et købe en af gangen. Kommer man over kr. 80 pr. ordre kommer der dansk moms 25% og gebyr kr. 180 til Post Danmark for fortoldning oveni. Men det er ikke noget problem at købe en af gange i HongKong, da fragten er den samme (prisen er inkl fragt).

Hong Kong pæren kan også købes her : http://www.dealextreme.com/p/gu10-3000k-4w-360-lumen-cree-xpe-q2-4-led-warm-white-light-bulb-85-265v-72257 Den har jeg også en af. Den er også god (ikke dæmpbar) men dyrere end den anden Hong Kong ovenfor. Og jeg tror det er samme pære - og i øvrigt også samme internet-butik blot med 2 forskellige sider med differensierede priser.

De har i øvrigt mange billige ting på de 2 Hong Kong sider. Levering tager ca. 1 måned.
På www.amazon.co.uk kan der i øvrigt også findes billige pærer uden der kommer moms og gebyr på, da de sendes fra England. Desværre er det ikke alle forretningerne, der vil sende til DK.
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis