Bedste GU10 LED pærer?

Jeg har ca 50 GU10 spots hvor jeg skal have monteret nogle LED pærer. De skal alle være dæmpbare.

Nogle der har forslag til nogle gode nogle? Jeg har læst mig frem til at Philips skulle have nogle af de bedste, men de er også nogle af de dyreste ;-)

/Jesp3r

/Jesp3r

Jeg har ca 50 GU10 spots hvor jeg skal have... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skal bruge pærer til spots med lav indbygningshøjde der skal kunne dæmpes med LK Touch. Avs, det er ikke meget udvalg, men har fundet denne (disse?):
http://www.wattoo.dk/led-paere-5w-40-gu10-9907001112
http://www.lampestedet.dk/nordtronic-led-lyskilde-230v-5w-2700-kelvin-5704629018556-1855.html

Svært at sige om det er den samme pære, da den ene (Wattoo) er opgivet til 85 Ra og den anden (Lampestedet) er opgivet til 92-95 Ra.

Det kunne selvf. være producenten (Nordtronic) der har forbedret LED'en og dermed hævet Ra, men er der nogen af jer forhandlere (som der er mange af i denne tråd!) der ved det?
Hej Pilehave

Det er en fejl at der angives at den omtalte LED pære har en Ra værdi på over 90, dens Ra værdi er 81-85, typisk er den 83...!

Den eneste leverandør jeg kender som har LED produkter med en Ra værdi over 95 er SunFlux.
Den omtalte GU10 pærer er heller ikke så velegnet til TOUCH dæmper da den kan flimmer...

Her bør du i stedet for bruge en SunFlux GU10 HALO, som er den eneste jeg kender de køre flimmerfri på en LK TOUCH lysdæmper...

Den omtalte LED pære kan f.eks. ses hos Prolys.dk, Greenline, detlys mf...

Mvh. Mike



Prolys.dk - Autoriseret SunFlux forhandler

  • Kvalitets LED lys til den kræsne bruger...
Føj !

Man burde kunne stole på de data, der opgives - men kan bekræfte at det ikke altid er tilfældet. Har købt forskellige LED fra forskellige leverandører, der opgav til over Ra90, dette var i et enkelt tilfælde helt sikkert forkert - fik dem dog byttet uden problemer - og dataene er siden rettet ned til over Ra=81.

I min branche kan det i værste fald udløse en brand, hvis dataene er forkerte ! ( for høj opgivet belastningsevne i forhold til det faktiske )

Det er så ikke tilfældet med LED - men man burde kunne stole på de data, der opgives.

Det virker lidt som Wild West - men jeg har da udskiftet stort set alle mine til LED nu - undtaget nogle enkelte, hvor lampens design ikke egner sig til LED.

Et enkelt sted 8 stk 20 W skiftet til 3 W dæmpbar LED, Ra 90 - tændt 8 - 10 timer dagligt.
Prøv selv at regne besparelsen ud

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nåh, det må komme an på en prøve om den lavere Ra er til at leve med, da jeg har brug for pærer der passer i indbygningsspot med lav høje, her kan pæren maks være 55 mm. De dæmpbare Sunflux er 70 mm, men dem fra Nordtronic er 55...

I øvrigt har jeg monteret 6 af de dyre Sunflux med en LK Touch 180 IR dæmper - det duer ikke. Men 6 x 5 W er også kun 30 W, og minimum belastning på LKs gamle dæmper er 40 W. Smider jeg en alm. halogenpære ind i kæden virker det. Vil nu skifte til en LK Touch IR 350 UNI og se om ikke det hjælper
Hej Pilehave

Jeg har erfaring for at SunFlux GU10 HALO virker bedst med den nye IR 350 UNI dæmper, hvor du kun behøver 2-3 pærer for at få en flimmerfri dæmpning, Virker også rigtig godt sammen med alle CR lysdæmper inkl. Wireless lampe udtag og moduler...

Men i mindre 53mm udgave findes der vist kun en Dæmpbar GU10 pære med Ra95-97...

Søg efter SunFlux vare nr. 01026...

Prolys.dk - Autoriseret SunFlux forhandler

  • Kvalitets LED lys til den kræsne bruger...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis