Skal jeg vælge B6 eller B7 eternitplader og hvad med holdbarheden

Jeg står for at skulle udskifte mit tag som består af B6 bølgeeternitplader af asbest. Jeg er i tvivl om jeg skal udskifte dem til den mindre B7 plade og så er jeg i tvivl om hvor mange år jeg kan regne med at eternitpladerne i dag holder.

På forhånd tak for info...

tellme

Jeg står for at skulle udskifte mit tag som består... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er korrekt, men hvorfor så holde sig til 15 år som Cembrit holder sig til, det er jo netop fordi de ikke forventer en levetid længere end det, eller kunne de jo lige så godt følge markedet som efter "giver" 30 års garanti som standard.
Men foreløbig kan jeg slet ikke finde nogen omtale af 50 årige garantier hos hverken V.Mayer eller Creaton????
Koluda byg. Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvilke danske teglværker, som leverer lavkvalitets tagsten, der findes jo kun 2. Det er en lidt vovet påstand, som ikke har hold i virkeligheden.
Der lukkes jo teglværker overalt i Tyskland, som her, og hvem ved hvilket står for tur. Grunden til de lave tyske priser er, at de sælges uden fortjeneste, i håb om, at byggesituationen bedrer sig og man kan holde skindet på næsen indtil da. Men det går jo ikke fremad for den branche for tiden.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nemlig lynæs.
Li'e hva' a' sku' te' å' ha' sagt' - hvis ikke du var kommet mig i forkøbet. Langt desværre.

Men jeg kan stadigvæk ikke finde, hverken hos Creaton eller hos V.Mayer, nogen omtale af en 50 års garanti.

Men selvfølgelig, her på en 1. maj, kan man jo komme for skade at løfte fanen så højt at man ikke kan nå jorden. :o)
Annonce
Skrevet af hpox på 01 maj 2011 21:48

Men jeg kan stadigvæk ikke finde, hverken hos Creaton eller hos V.Mayer, nogen omtale af en 50 års garanti.

Utroligt man skal finde alt til jer, troede efterhånden i kunne bruge internettet...

Creaton Sinfonie brochure

Læs hvad der står i ringen på teglet på forsiden.

50 års produkt garanti og 5 år total garanti.

Forventet levetid + 70 år

Brandenburger HF14 brochure

30 år totalgaranti , som nu efter det nye V.Meyer katalog hæves til 40 års totalgaranti

Forventet levetid + 70 år

Meyer Holsen er desværre ikke kommet i deres online system endnu.

Men med Meyer Holsen gives også 40 års totalgaranti som Brandenburger, og har gjort det en del år efterhånden.

Forventet levetid + 70 år

Nævn lige en dansk teglproducent der kan matche dette ?
anyone... ???

Læs evt. mere om deres garanti på samtlige tagsten uden at skulle bruge online brochuere, på digitalprodukter.dk , det vil spare jer for en del spild tid fremover...

V.Meyer hos digitalprodukter.dk

Men i tror jo alligevel ikke på de garantier, så det er jo værdiløse i jeres øjne.

Men i mine øjne er en produktgaranti fra cembrit hvor man selv hænger på regningen for udskiftningen af pladerne, da endnu mere værdiløs...!!!

Og kan hurtigt blive et MEGET dyrt valg af tagbeklædning, hvilket flere har måtte erfare gennem de sidste 5 år, uanset om i kan lide det eller ej.

Så NEJ, jeg sidder ikke og lover jer garantiér der ikke findes, bare fordi det er 1.maj... troede efterhånden i kendte undertegnet godt nok til at jeg ikke kommet med sådan udtalelser, uden at kunne bakke det op...

Men denne tråd er vist efterhånden også kørt helt væk fra det vigtigste, nemlig at det stadig er et bedre valg at smide kvalitets tegltag på taget, frem for et eternit tag med markedets dårlige garanti for tagbeklædning... længere er den ikke.

Lidt længere er den da, jeg fik ikke navne på danske producenter af lavkvalitetssten. At producenter i dk. ikke yder så lang garanti , siger vel ikke noget om kvaliteten af produkterne. De tyske stens lange garanti, har du jo ikke snus viden om holder. Hvis man, med din hjælp, tror at man ved reklamation , bare meddeler at produktet ikke dur, og straks bliver taget udskiftet, så ta'r man grundigt fejl. Der vil blive brugt alle mulige krumspring for at undgå den udgift, og sagerne kan trække ud i mange år, og ender som regel med et forlig, når sagsøgeren ikke orker mere.
Du stikker folk blår i øjnene ved at bilde dem ind at det bare er en formssag.
Mange teglværker er ganske rigtigt gamle, men hvad med deres salgsorganisation, som sælger produkterne og derfor yder garantien, hvad er deres egenkapital, og evne til at opfylde klagesager. Det kan være et selskab med en lille kapital, som kan likvideres uden følger for teglværket, som derefter opretter et nyt salgsselskab.
I krisetider er det før set, at man for at spare på energiudgifterne sænkede brændingstemperaturen, med uheldige følger, i håb om at overleve krisen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg må sige at jeg er noget rystet.
Et stempel på en tagsten har så lidt med en garanti at gøre som tænkes kan.
Hvorfor ikke istedet sætte et stempel med et billede af Dronning Margrete på alle tagstenen.
Det ville virke langt mere troværdigt!

Og du har helt ret. Jeg tror ikke på de garantier.
Nu må jeg lige sige, at jeg da stoler på at Koluda er en ærlig og hæderlig person, men lige det med garanti er lidt problematisk. Jeg er heller ikke i tvivl om at tyske tagsten generelt er af udmærket kvalitet.
Jeg vil da også sige, at jeg har været i teglbranchen i 30 år, og har set tagsten, som så rigtigt godt ud, med masser af klang, bestået alle tests, men som alligevel ikke kunne tåle at ligge ude på taget bare een vinter. Så man kan absolut ikke SE om de dur.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs på 01 maj 2011 23:58
Lidt længere er den da, jeg fik ikke navne på danske producenter af lavkvalitetssten.
Nej, jeg brude måske have skrevet leverandører i stedet for producenter, for jeg ved jo ikke om de får deres tegl produceret her i landet, eller om de kommer fra udlandet, nu er firmaet dog heller ikke længere dansk, men solgt til udenlandske ænder, så her har du helt ret.

Og få at slippe for evt. anklager om injurier eller fremstå upartisk, syntes jeg ikke det er nødvendigt at nævne navne på de selskaber jeg ikke har tillid til, men gør det gerne med dem hvor jeg arbejder dagligt med deres tagsten, og kender kvaliteten på deres tagsten.

Skrevet af lynæs på 01 maj 2011 23:58
At producenter i dk. ikke yder så lang garanti , siger vel ikke noget om kvaliteten af produkterne. De tyske stens lange garanti, har du jo ikke snus viden om holder.

Nej, men af en eller anden grund vælger man ikke at følge markedet hvad dette angår, og det er efter min vurdering, fordi man ikke har tillid til en produkt.

Nej, jeg kan ikke garantere for tyske, østrigs og hollandske lange garantier, det er korrekt, men her i livet er der desværre heller ikke garantier for noget som helst, alt kan ske som vi alle her erfaret gennem de sidste 10 år, og ikke mindst her gennem de sidste 2-3 år krise.

Skrevet af lynæs på 01 maj 2011 23:58
. Hvis man, med din hjælp, tror at man ved reklamation , bare meddeler at produktet ikke dur, og straks bliver taget udskiftet, så ta'r man grundigt fejl. Der vil blive brugt alle mulige krumspring for at undgå den udgift, og sagerne kan trække ud i mange år, og ender som regel med et forlig, når sagsøgeren ikke orker mere.
Det er derfor jeg anbefaler de firmaer der virker mest seriøse med reklamationer, for jeg har også stået med reklamationer overfor danske producenter, som bare henviser til normer over hvor ringe tegl må være, frem for at erkende at det ikke er den kvalitet som de lægger op til, og nej det er ikke et enkelt stående tilfælde.

Skrevet af lynæs på 01 maj 2011 23:58

Mange teglværker er ganske rigtigt gamle, men hvad med deres salgsorganisation, som sælger produkterne og derfor yder garantien, hvad er deres egenkapital, og evne til at opfylde klagesager. Det kan være et selskab med en lille kapital, som kan likvideres uden følger for teglværket, som derefter opretter et nyt salgsselskab.
I krisetider er det før set, at man for at spare på energiudgifterne sænkede brændingstemperaturen, med uheldige følger, i håb om at overleve krisen.
Nu snakker jeg jo netop om en slagsorganisation der har 140 år på bagen, så forventer faktisk ikke at de smider de 140 år i skraldespanden for at starte et nyt selskab på, for at undgå en reklamation ligesom flere andre har gjort inden for de sidste år.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også