Murmål i forhold til spær

Hej

Inden min facadeopmuring har jeg lige tjekket mål fra lecablokkene i fundamentet og op til spærfødderne. Der er ca. 5,77 meter målt med laser. Der kan være lidt unøjagtighed, hvis jeg ikke lige har holdt laseren præcist under de enkelte spær. Den største tolerance, som jeg kan måle er på 15 mm.

Det faste undertag af brædder er lagt, og spørgsmålet er nu, hvordan man bedst håndterer omtalte tolerance, så der bliver mindst muligt at se henholdsvis tag og murværk ?

Murværket afsluttes med gesimser over 5 skift.

På forhånd tak !

Selvbyggeren

Hej Inden min facadeopmuring har jeg lige... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Netop ja.
Ganske uanset de hidtidige indlæg så er der nok bred enighed om at det med de klemlister er et beskedent problem.
Og hvis du alligevel dækker af så ersagen jo klar.
Og jeg vil endda sige at skulle der blive et par huller i afdækningen så kan undertaget altså godt tåle vand. Det er solen der evt. fremkalder krakeleringerne.
Det hedder Ampacoll ND Bånd, men de har ingen online brochure på det, det står bare som tilbehør i deres undertags brochurer.

Sjovt at et undertag i tagpap kun må ligge halvt så længe uafdækket i forhold til et huntonit undertag...

Selvfølgelig er det et mindre problem, men ville også bare gøre opmærksom på det, så du var klar over det, men det var du så allerede blevet informeret om fra anden side af.

Skrevet af Selvbyggerenmanden på 27 apr 2011 04:11

M.h.t murmål er det korrekte vel, at murer helt præcist op, så gesimserne er i vage hele vejen rundt, hvorefter evt. tilpasninger så sker i forbindelse med oplægning af tagstenene.

Ja, det er korrekt.

Muren skal selvfølgelig mures op så den er i vatter, så kan evt. ujævnheder udjævnes i tegltaget...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis