renault megane

hej... jeg har problem med min renault megane, når jeg drejer bilen til højre eller venstre så kommer der en lyd som sir dunk en gang. også skrider bilen til side. altså hvis jeg drejer bilen til højre så dunk engang og når jeg skal kører ligeud trækker til højre, og det gøre det sammen på venstre side... har betalt for sporing og det er ikke noget galt med sporing.. håber i kan hjælpe mig med det

hilsen torun
hej... jeg har problem med min renault megane, når... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej labi
det lyder noget specielt - er svært at sige noget om, men når du nu kan fremprovokere lyden når den hænger frit skulle du kunne høre hvor støjen kommer fra evt. ved at dreje hjulet/skiven istedet for rattet men som du beskriver det vil jeg gætte på knokkelledet uha dyrt - leddet kan kun fåes som komplet trækaksel :-(

Lars on jeg har også nogle sjove pibe lyde i bilen kommer som regel bagfra hjælper når hunden blir hjemme men kan du slå min fuld automatiske GPS fuldt stemmestyret ingen display bruger ikke strøm og ALTID aktiv ;-)) laver dog af og til små fejl i anvisningerne - jeg skal dog ikke prøve på at rette fejl så går den simpelthen i selvsving i op til flere minutter......
Jeg har prøvet at installere en tomtom gps men den kan overhovedet ikke arbejde sammen med min anden gps straks den er tændt prøver den anden GPS at sabotere dens anvisninger så der går total forvirring i kørslen i de tilfælde lukker jeg ørene og kører bare der ud af og håber det bedste................. :-)

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Hej Michael,

Ja det med kardanled og hele trækaksel, det har jeg fundet ud af er dyrt
Men det er kun når jeg har hjulet af, og tager fat i skiven og vrider den lidt, jeg kan frem provokere lyden, men ikke helt samme lyd, som når den står på jorden og man drejer.
Nu har jeg købt tårnlejer og så prøver jeg og skifte dem i week-enden, så må vi se, om jeg skal på jagt efter en brugt trækaksel/kardanled.

Lasse
Min ældste søn har stillet to spørgsmål til sin mor -Fru Pedersen-som meget godt beskriver det med kvinder og biler:
1) Far, hvordan kan du finde ud af at køre bil, når Mor ikke er med til at fortælle dig, hvordan du skal gøre?
2) Mor, ved du, hvorfor du ikke kan køre bil? Fordi der ikke er noget rat i din side!

(Begge spørgsmål blev belønnet med en hemmelig fransk hot dog)

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Chr.
Det var vist dagens griner, hved fruen hvad du skriver???  Ja jeg ved godt, at det ikke har noget med Ford, Re No eller er det Skoda at gøre, men morsomt var dit indlæg alligevel.

fase
@Fabrin.
Ja, hun ved det godt og kan godt se det sjove i det.
Sværere er det for mig nu, hvor hun har fået arbejde der kræver at hun har bilen, MIN bil. Så må jeg, hjemme fra langfarten, cykle rundt i byen...... Mens jeg kan tænke på at hun nu omtaler bilen, MIN bil, som hendes og spørger om jeg skal låne den....

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Hej labi
ok med tårn lejer de sidder ikke i toppen men i bunden af fjederen og hvis de hænger lidt kan man se det på fjederen (kører med rundt) når man drejer på rattet ..........

chr.
du har da bare samme problem som alle os andre..... når bilen er tanket op og iorden er det fruens bil - er der bare det mindste galt, tom tank eller andre fejl evt. skal vaskes og støvsuges, er det min bil og skal absolut laves omgående :-)

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Det var ikke tårn lejer, selv om de var totalt slidte.... Så nu er jeg på jagt efter billigste drivaksel.... øv øv øv...
Inden du skiller skidtet ad så tjek lige om manchetterne er revnet ? og prøv at fylde dem op med noget rigtig godt fedt og se om det ikke hjælper lidt - det er vel kun når du drejer og har træk på hjulene at den larmer hvis ikke så tjek lige resten af ophænget ?????

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Hej Miwi, manchetterne er ikke revnet og ser faktisk fine ud... Hvad for en fedt, mener du der skal bruges ??
Hvad er det jeg skal kigge efter på resten af ophænget ??
ok hmmm så må den ha' kørt mange km hvis knokkelledet er slidt uden at manchetten er revnet - prøv at tage fat i trækakslen når hjulet står på jorden eller på anden måde er blokeret(bremset) hvis du så kan mærke bare en lille bitte smule slør i akslen når du drejer på den frem og tilbage så er den dårlig - tjek stabilisator den sidder i en gummiklods som der med tiden også blir slidt er spændt ind på bærearmen kan også larme som bare f.....

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis