renault megane

hej... jeg har problem med min renault megane, når jeg drejer bilen til højre eller venstre så kommer der en lyd som sir dunk en gang. også skrider bilen til side. altså hvis jeg drejer bilen til højre så dunk engang og når jeg skal kører ligeud trækker til højre, og det gøre det sammen på venstre side... har betalt for sporing og det er ikke noget galt med sporing.. håber i kan hjælpe mig med det

hilsen torun
hej... jeg har problem med min renault megane, når... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, men jeg har jo ikke råd til at fylde benzin på den S-Serie.... og slet ikke til at købe den
Så indtil jeg bliver en velbjerget pensionist... om 14 år... så må den stå på franske damer eller andet billigt kørvel


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det værste ved franske biler er det elektriske - det har de franske ing. godt nok lidt sjov med - noget med for tynd tværsnit på kabler nogle interessante koblinger, men man skal jo spare et eller andet sted. men ellers er det jo nogle generelt velkørende biler også på brændstof siden.

med min gamle megane scenic 1,6 kan jeg på langtur og motorvej holde den på omkring de 16km/l og ved blandet kørsel i by og land ca. omkring 14 påliteren det er da ganske godt klaret af en så gammel bil

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Ja, jeg har hørt om elektriske problemer, men 7-9-13 aldrig selv oplevet dem på den blå citron.
Til gengæld, og det ved ktm... har jeg selv bygget et nyt ledningsnet til min Scorpio... det gamle var smuldret væk
Så det kan Ford altså også!

På en god dag, hvor landbetjenten er på afspadsering, kan jeg tvinge citronen ned på ca. 12-13 km/l.
Og det er jo noget skuffende... Scorpioen kan jeg få ned på 8.5 km/l
Ja, det vil sige i DK. Engang for 4-5 år siden, lykkedes det mig at få den ned på 4 km/l, men det krævede også topboks og fuldt læs... og så 190 km/t.
Men så skrev den nok så fint, 25l pr. 100 km i displayet i kørecomputeren

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Har et fejlfrit ledningsnet i min dejlige Mohamedeo 1995!
Men dog med en halvdefekt blæsermodstand!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej drenge
scorpion kan jeg godt slå :-)) den ene mazda jeg havde var en 2,5 v6 med en lige omkrig 200 hypper - fra 92 - den var sjov - med pæn kørsel ca. 10 - 11 /liter men når man så kildede den lidt, fik den gang i sugerøret og gik nok ikke mere en 5 km/l og det uden ekstra læs i bilen, den havde bare det problem at hver gang den så en tankstation så blinkede den af - men den var sjov at køre i
men der var bare en der synes den var aalt for dyr at køre i så jeg måtte sælge MIN bil og så gå med på en reno istedet :-) okay jeg ku da godt se det fornuftige i den handel..........

Det er godt gået at bygge et nyt ledningsnet til en scorpio, det kan kun aftvinge respekt fra mig - jeg eller fruen havde en pegot 205 hvor der havde været vand i sikringsboksen så der måtte en ny til - men den var bare fra nyere model så der måtte jeg hen og bygge lidt om på ledningsnettet og så enda lige op til et syn bvadr det var lidt klemt men det lykkedes.......

michael


Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Annonce
Ja, nu skal jeg lige sige, at det jeg byggede, var et "fuel cut off loom"... jeg aner ikke hvad det hedder på dansk... men det tog alligevel 8 timer at lodde det hele sammen.

Du kan se det her.
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/161762

Havde det været hele ledningsnettet, havde jeg nok skubbet den ud over Møns Klint

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

hej Miwi, nu har jeg en Scenic 2,0 fra 2000 som ikke kun sige ren dunk lyd men en skrallende/raslende og dunk lyd, når jeg drejer skarpt. Jeg har flere gange haft den oppe, uden og kunne frembringe lyden, men idag fik jeg den til det, da jeg havde pillet hjulet af og fik den drejet rundt på skiven, når den stod i en bestem stilling og jeg så drejede hel rat stammen, så sagde den, denne dunk lyd. Kan det stadig være topleje eller støddæmperkonsol, som er slidt eller kan det være karanled / knokkelled ? Håber du kan svare på det
Det skal lige siges at den ikke skrider ud....
Jeg havde en Laguna, hvor der periodisk kom en hylelyd ovre fra højre side. Nogle gange lidt forfra, nogle gange lidt bagfra. Det hjalp dog altid når svigermor stod ud af bilen :-)
;o))
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis