renault megane

hej... jeg har problem med min renault megane, når jeg drejer bilen til højre eller venstre så kommer der en lyd som sir dunk en gang. også skrider bilen til side. altså hvis jeg drejer bilen til højre så dunk engang og når jeg skal kører ligeud trækker til højre, og det gøre det sammen på venstre side... har betalt for sporing og det er ikke noget galt med sporing.. håber i kan hjælpe mig med det

hilsen torun
hej... jeg har problem med min renault megane, når... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Miwi, Det lyder til og hjælpe, med fedt, lyden er næsten helt væk efter en times kørsel
Da jeg fjernede manchetten var der vand inde i, men manchetten fejlede intet og det er ikke en der er blevet efter monteret, der er ingen limkant... Så mon ikke den trænger til en udskiftning. Fandt en SKF på nette til dkr. 1017,-
Det skader nok ikke.
Ok jamen så er der nok ikke den store tvivl, er der vand i leddet må der også være et hul det kan komme ind ad hvis der er små revner i manchetten så skift den, en manchet plejer ikke at koste de store penge rundt regnet et par hundrede, man kan få en type der kan udvides så den kan gå ind over knokkelleddet de skal bare lunes lidtog så monteres med et passende værktøj (thansen har en tragtlign) jeg har monteret mange af de uoriginale uden problemer arb tid ca. en halv time med det rigtige værktøj, i perlestens værkstedet vil jeg tro en times tid.

den skf du har fundet er vel et nyt leje eller ?? hvis det er en manchet er den temmelig dyr............

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Hey, hvor viste du fra at det i perlestens værkstedet det foregår ??+ :o)))
Det er en ny trækaksel med manchet, så jeg skifter hele lortet, for at være sikker.
Tusinde tak for alt hjælpen, det er fantastisk, med sådanne et forum. Hvis du har gode tips, til når jeg skifter trækaksel, så sig endelig til.
På forhånd tak og tak for alt hjælp ;o)
;-) he he jeg er / har ikke været et hak bedre - når jeg ikke kan få bilen på lift pga travlhed på værkstedet så er jeg også igang i perlestenene. For tre år siden lå jeg i perlestenene og pillede en v6 underud og derefter hovedreppede den i mit skur, det tog sådan ca. 14 dage og var lidt bøvlet da jeg ikke havde en kran til rådighed, men kun min donkraft, men det lykkedes da.......

Det var en rigtig billig trækaksel, til min gamle reno kostede den ca 1800 for to år siden, jeg har ikke de store tips andet end at husk at tappe olie af gearet - og så kan du spare lidt tid ved at løsne den på fjederbenet og evt. bærekuglen så er resten lige ud af landevejen.

Jeg kan kun sige glad for at ku' hjælpe og god arbejdslyst

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

En V6 underud og uden kran, fy for den... skiftede toppakning på en honda civic for et år siden i perlestenen, og i skuret, det tog 2 dage ;o))

Det var på noget der hedder Auto-Mister på nette, jeg fandt den på. Havde set de lå på mellem 1600 - 2200..

Endnu engang tak for hjælpen, og skal nok lige lige give enen melding, i næste uge,når den er skiftet ;o)
Annonce
Ok toppakning i p---værkstedet, respekt så er du heller ikke uden visse evner :-)
tak for tippet min venstre trækaksel er begyndt at knurre lidt pga en revnet manchet såååååååå

det skal siges med v6'eren den blev mere eller mindre pillet fra hinanden i motorrummet så var der kun blokken tilbage så var det egentlig ret nemt at gå til

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Det var så lidt ;o) Jeg kunne få en SKF til 1016 og en Cevam til 870,- Men køber du over 1000 kr. får du fragten for 1,- ;o) så ville spare noget der lignede 60,- ved og købe den billige, som jeg ikke kendte.. Så valgte SKF'eren ;o) Leveringen inden for 3 dage, så det er sgu ikke så slemt.

Det var også lidt af et sats med den toppakning... Men det gik ;o))

Jamen så held og lykke til dig også med trækaslen ;o)
Hej Miwi,
Skal skifte trækaksel i week-enden - er der noget specielt jeg skal bruge til og skifte gearkasse olien - det har jeg sgu aldrig prøvet før ;o)
På forhånd tak.
hej
hmmm nøø ike så vidt jeg husker så er det lige ud af vejen - olie typen kan du finde i bruger manualen, plejer at være 75/90 olie men tjek det lige.

jeg har lige en punto der skal laves lidt rust i og eftersyn/rep. af bremser og så til syn på tirsdag så lørdagen er besat, kan heldigvis køre på lift så ikke de store problemer med det.............

god arbejdslyst

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Tak i lige måde ;o)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis