Køre med skurvogn

Hej

Det er måske ikke det helt rigtige forum, men tæt på  

Jeg har kig på en skurvogn som skur/uofficielt anneks til sommerhuset. Må jeg køre med sådan en efter bilen - Hvis jeg kører max 30 km/t og med advarselstrekant bag på skurvognen?
Jeg har ikke rigtig kunne finde noget vha. vores fælles ven google.

Vognen er omkring 2,5m bred og 4,5m lang og er udstyret med trækstang til almindelig trækkrog. Jeg skal køre ca. 20km på landevej med den. 
Skal jeg ivørigt tage hensyn til hvad bilen må trække af påhæng uden bremser eller er det ligegyldigt i denne sammenhæng?

Takker på forhånd

Mvh. Martin
Hej Det er måske ikke det helt rigtige forum, men... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
OK

Med venlig hilsen
ktm

 

Så fik jeg endelig tid til at vise lidt billeder.
Det blev en lidt dyrere fornøjelse end ventet, men nu har vi den, så kan vi for alvor begynde at tage gulvet op i sommerhuset og komme videre med renoveringen. Han kunne desværre ikke få vognen så langt ind som vi håbede, så de sidste 20 meter måtte vi skubbe den på brædder. Det tog kun 4 timer og 3 radbrækkede kroppe at få den flyttet, men det er forhåbentlig det hele værd
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Planen er at benytte skurvognen som opholdssted mens vi laver sommerhuset og efterfølgende få den sat ned på jorden og givet en ordentlig "makeover". Men det bliver nok først næste år...
endnu engang tak for interessen og alle de vise ord :o)

Mvh. Martin
Til lykke med det!

Med venlig hilsen
ktm

 

en smuk skurvogn.:-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
HA HA - Det ville være synd at sige. Men den har potentiale til at blive det. Den skal lige ned på jorden, have noget ny beklædning og udstyres med ny tagkonstruktion + lidt maling. Så vil jeg måske være enig med dig ;o)
Den ser da fin ud
Men der mangler da et "Cirkus Benneweiss" skilt på siden

Spøg til side... det lyder som et godt projekt du har gang i.

Hvad måtte du slippe for transporten?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Transporten kom til at koste 3000,-
Det var lidt mere end vi havde regnet med i første omgang, men set i bagklogskabens klare lys, så er det nok ikke så galt for en blokvogn i 3-4 timer..

Det er såmænd et godt projekt vi har gang i ;o) Jeg ved hvertfald godt hvad sommeren kommer til at gå med.
Just for the record:
Jeg mener, at for at en "personbil" må trække "efter 30 kmreglen", er der et frihøjde krav, som kun visse 4*4 kommer ind under.
En uindregistreret traktor, med eks. en halmvogn efter indblandet i ulykke, er der flere der har prøvet, traktoren får al skylden, og erstatningskravet starter fra ca. 0,5 mill. kr. - bonden er som regel gået fallit.
Er traktoren indregistreret, så handler det formentlig kun om et bødekrav, men årsagen til, at traktorer er billigere end lastvogne i vægtafgift, er netop fordi traktoren som regel er indregistreret til transport af egne produkter. Men selvfølgelig findes traktorer, som lovligt må udføre alm. vejtransport.
I øvrigt havde jeg en svigerfar boende i sådan en vogn, som alternativ til et plejehjem -- en særdeles god løsning - vores børn oplevede en morfar - vi havde vores hjem for os selv(selvfølgelig blev han bespist og "rengjort") og han havde fået gårdens bedste udsigt, som han nød de sidste leveår.
MVH

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også