Køre med skurvogn

Hej

Det er måske ikke det helt rigtige forum, men tæt på  

Jeg har kig på en skurvogn som skur/uofficielt anneks til sommerhuset. Må jeg køre med sådan en efter bilen - Hvis jeg kører max 30 km/t og med advarselstrekant bag på skurvognen?
Jeg har ikke rigtig kunne finde noget vha. vores fælles ven google.

Vognen er omkring 2,5m bred og 4,5m lang og er udstyret med trækstang til almindelig trækkrog. Jeg skal køre ca. 20km på landevej med den. 
Skal jeg ivørigt tage hensyn til hvad bilen må trække af påhæng uden bremser eller er det ligegyldigt i denne sammenhæng?

Takker på forhånd

Mvh. Martin
Hej Det er måske ikke det helt rigtige forum, men... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det jo nødvendigvis ikke sådan at den absolut skal op på et lad. En vognmand kan sikkert transportere den "på hjul" med de rigtige tilladelser og forsikring i orden. Kontakt en vognmand i dit nærområde.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Så lige bonderøven i tv.. han havde bygget en skurvogn og naboen hentede den med sin traktor... ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja jeg så det godt, og enda med et totalt fladt hjul.

Måske den lokale landbetjent holdt fri den dag

mvh jens
Ja jeg morede mig også over optrinnet, især med denne tråd i baghovedet!!
Men jeg er ret sikker på, at Bonderøven ikke er presedensskabende inden for færdselslovgivning!
Jeg ville i hvert fald ikke have lagt traktor til en sådan udsendelse, men det kan godt være, at jeg i dølgsmål, havde turdet gøre det!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg så godt bonderøvens skurvogn der kom trillende inde på fjernsynet.. Det var nok ikke helt efter bogen :o)

Jeg har fundet en vognmand (i nabolaget) med en blokvogn der transporterer skurvognen først i næste uge. Den kommer til at koste en "tusse" eller to. Men på den anden side, så er det nok stadig billigt frem for et erstatningskrav for alverdens ødelæggelser jeg kunne have lavet på den tur ;o)

Jeg takker for de mange svar og interessen for emnet! (I får lige en update når transporten er vel overstået :o)

Mvh. Martin
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af ktm på 24 mar 2011 11:35
Men jeg er ret sikker på, at Bonderøven ikke er presedensskabende inden for færdselslovgivning!

Nå, det mener du... jeg tror fuldt og fast på, at det Bonderøven må/gør... det må vi andre også

Held og lykke med transporten af skurvognen.... tag gerne billeder og del dem med vi andre....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nu brugte jeg jo moderationen "ret" sikker!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

HUhhhh ja, det gjorde du jo... det er dælme svært at bringe udgiveren af den slags Radikale svar i uføre....

Nå, men så vil jeg modificere min kommentar.... " jeg er overvejende overbevist om, at i langt de fleste tilfælde, kan man være temmelig sikker på, at man ikke kommer i fedtefadet, hvis man næsten gør som Bonderøven... gør"!!


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nu blev jeg fornærmet!!

Kald mig kommunist, nazist, Enfoldighedslistetosse, fremskridtsmand, retstatsmand, sofavælger osv, MEN Radigal!!! Nu stopper vi fa'eme!!

Der skal dog lige være en blonde!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Så for pokker... der fik vi sgu´ da smidt lidt benzin på bålet

Ja ja, jeg indrømmer at Radikal nok lige var at drive den vidt nok

Jeg må i øvrigt heller ikke bande for min Mor... så jeg trækker den i mig igen

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også