tagpap

Hey alle LDS folk

Jeg vil høre jeres råd/forslag til billigt tag.
Jeg har nu et tag med eternit skiffer, som jeg tænker på at ligge tagpap direkte ovenpå. Jeg har set det en gang, og syntes det så fint ud, men er det holdbart ?

100% klamp

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er korrekt som JC siger.
Men rent teknisk er der ikke noget i vejen med løsningen.
Og den kan nok osse bruges flere gange.
Men hvordan det bliver at fjerne f.eks. 3-5 lag tagpap - og et gammelt asbestholdigt skiffertag en gang i fremtiden er jo svært at sige noget fornuftigt om.
Udover at man ikke skal bekymrer sig om fremtiden. Den kommer uanset om du bekymrer dig eller ej. :o)
Helt enig med JC Tagservice.

Af med taget og nyt på.

Der er ingen grund til at sende det asbest tag videre til den næste generation.
der er mange gode forslag, men jeg kan nu ikke helt se, den gode begrundelse for hvorfor i mene,r at det er bedst, at jeg begynder fra bunden.Jeg mener ikke, at der er nogen tekniske problemer i, at lade det gamle tag ligge eller hvad ?

100% klamp

Klap nu lige hesten håndværker. Eller brug en større hammer.
Det produkt der hedder asbestcementplader, herunder eternitskiffer plader, er ikke på nogen måde farligt for det omgivende miljø.

Det er det derimod i nogen grad at arbejde med produkterne. Og det var det i særdeleshed for de industriarbejderer der arbejde på Dansk Eternitfabrik.

Derfor udgør spørgerens eternitskiffertag ikke på nogen måde en miljørisiko. Om det bliver fjernet nu eller om 25 år er ligegyldigt. Det kan endda være at beskyttelsudstyret og arbejdsmetoderne med at fjerne materialet om bedre end i dag.

Det der kan være et problem er udelukkende folks, og herunder eventuelle kommende købere af huset, fordomme om asbest.
Skrevet af hpox på 14 mar 2011 15:47

Det der kan være et problem er udelukkende folks, og herunder eventuelle kommende købere af huset, fordomme om asbest.
Samt evt. prisen for at komme af med dette om 25 år...!!!

Miljøsvineri siger håndværkeren- men det er sgu da ikke ulovligt, så helt så galt er det vel ikke.Du udtaler sig meget direkte, måske skulle du lige tænke dig lidt om før du svare. Det er måske et problem-bøjet i neon.

100% klamp

Hvorfor skulle jeg pakke det ind i vat, det er miljøsvineri, det skal ikke tages som et personligt angreb men jeg holder mig bare til sandheden.

Og den er ofte ilde hørt
Tja. I det øjeblik du piller asbestpladerne ned fra taget er det affald.
Hvis du anvender dem som underlag for tagpap er de genbrug, en ressource, nærmest bæredygtig genanvendelse og bidrager ikke til udledning af CO2.

De er faktisk sunde når man tænker sig lidt om.

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis