Opsætning/behandling af Cedertræ.

Nu har jeg så modtaget mit cedertræ til mine gavle fra Koluda.

Og grunden til at vælge cedertræ var som nævnt i anden tråd - vedligeholdelsen eller mangel på samme ( og så selvfølgeligt det tilbud fra Koluda jeg ikke kunne modstå - det blev ca. halv pris, fragten medregnet )

Nu er spørgsmålet så om jeg bør give det en behandling ( f.eks. linolie med fungicid ) i forbindelse med opsætningen - eller om det er totalt spildt ?

Jeg gør det ikke endnu - men det er godt at være forberedt - de næste par weekender går i sommerhuset.

Selve opsætningen finder jeg nok en vejledning på et eller andet sted - enten skruer eller sømpistol.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nu har jeg så modtaget mit cedertræ til mine gavle... Vis hele indlægget
77 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja.
Det bliver ikke nemt at finde en undskyldning for ikke at gå igang.
Osse vejret er imod. Sol fra morgen til aften!!!
Ja, og endda med op til 20 graders varme, det er man jo slet ikke vant til.
Det var lige før jeg måtte skifte til shorts i dag, da jeg stod det meste af dagen i solen, og skar spærtræ op...

Vi kan vist godt erkende at foråret er kommet nu, og havetraktoren skal gøres klar til græsklipning igen.
Nej, ingen undskyldninger - og et pragtfuldt vejr til det - ser det ud til

Det startede med et godt tilbud på cedertræsklink..............................

Det griber som altid om sig - rep af stern og underbeklædning, male samme  ( man skulle jo nødigt spilde på sit fine ny cedertræ )

Men det går da fremad - i morgen kan jeg nok begynde at sætte cedertræet op .

Lige et lille situationsbillede af den største gavl  - det stykke stern der ikke er malet skal skiftes - får lidt hjælp til det om et par dage.

Skrevet af EISOE på 19 apr 2011 18:15
Det startede med et godt tilbud på cedertræsklink..............................

Ja, det var vist godt det var så billigt, så meget mere det har taget med sig....

Det griber som altid om sig - rep af stern og underbeklædning, male samme  ( man skulle jo nødigt spilde på sit fine ny cedertræ )

Nej, det skal jo stå flot i natur, eller olieret, og ikke med malerpletter...

Lige et lille situationsbillede af den største gavl  - det stykke stern der ikke er malet skal skiftes - får lidt hjælp til det om et par dage.
Det er vindskede du mener og ikke stern...

Annonce

Det er vindskede du mener og ikke stern...

Ja, OK så - det kan jeg aldrig rigigt finde ud af - hvad der er vindskede og hvad der er stern

Det er det der træ oppe under/ved siden af taget hele vejen rundt om huset

Sternen går langs / bagved tagrenden og er vandret, vindskederne følger tagets hældning...
Skrevet af Koludabyg på 19 apr 2011 20:24
Sternen går langs / bagved tagrenden og er vandret, vindskederne følger tagets hældning...

Tak for det - det var så dagens lektion

Skal prøve at huske det - men lover ingenting

He he, helt okay....
Skrevet af Koludabyg på 19 apr 2011 20:07

Ja, det var vist godt det var så billigt, så meget mere det har taget med sig....
Det bilver ikke så slemt - regner med at holde det på 12 - 13.000,- incl alt ( cedertræ,klemlister,brædder til vindskeder, træbeskyttelse,cedertræsolie, søm,skruer m.m ) - altså ren materialepris - men det er det jo som LDS

Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også