giantco sprint 4 takt

hejsa min sprint har fået taget ringen og kun kun 30 km/t!! Hva skal jeg gøre for at få den op på ihvertfald 50km/T, tænkte på en cdi box uden begrænsning? Men aner ikke hva jeg skal ligge mig ud med først, mener altså hvis jeg kan nøjes med og gøre en ting i stedet for flere. Pleace hjælp mig tusinde tak


Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
hejsa min sprint har fået taget ringen og kun kun... Vis hele indlægget
110 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
så er det gjort det hjalp ikke en skid, men men har lagt mærke til tændrøret bliver sort hvaa kan være grunden til det ogg nej benzinen er ren benz.

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Hold da op. Det lyder bare som det er intet der hjlælper.
Kan du tage et skarpt billed af tændrøret så kan jeg se det ?
Hvis det er sort på gevindet så betyder det ikke noget. Du skal kigger på elektroderne der hvor gnisten dannes og isolatoren omkring centerelektroden.
Sammenlign med disse billeder : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_tendror.php
Men det er bedst at sammenligne hvis du lige har kørt en lang tur også lader tændrøret køle ned og tager det ud.

Jeg kan ikke huske hele tråden men har du haft renset dyserne i karburatoren og checker at den automatiske choker virker ?
Og at indsugningsstudsen og luftfilterkanal sidder tæt omkring karburatoren så der ikke kan komme falsk luft ind.
Når motoren er kold så prøv og tag chokeren stikket fra hinanden så chokeren ikke får strøm også kør som du plejer.
Hvis de efter 10 minutters kørsel ikke kan mærke nogen forskel fra kør hvor du kørte med stikket på så virker chokeren af en eller anden grund ikke.
Også kunne det også forklare hvorfor dit tændrør er sort for så får den vist for meget benzin. Og det er kun meningen at den skal have ekstra benzin når den er kold også de første cirka 5 minutter.
skal nok sende et billede af tændrøret senere men forstår ikk hvis chokeren ikk virker så får scooteren vel for lidt benzin i forhold til hvis den virkede med skal nok prøve det efter skriver senere

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Den automatiske choker virker sådan her...

Når motoren er kold og ikke har kørt i 30 minutter eller sådan noget så er spidsen på den automatiske choker trukket tilbage og der er åben for en genvej i karburatoren så der kommer ekstra benzin når man starter motoren.

Når man så starter motoren så får motoren den ekstra benzin fordi det skal den bruge når den er kold for at den kan køre ordentligt.
Chokeren får strøm når motoren køre.
Chokerens spids bevæger sig så langsomt ud og lukker for genvejen i karburatoren.
Det tager cirka 5 minutter før genvejen er helt lukket.

Hvis chokeren er defekt eller men fjerner stikket til chokeren vil spidsen aldrig bevæge fra ud også vil den fra starte fint nok fra kold af og køre fint de første par minutter. Men efter 5-10 minutter så har motoren ikke brug for den ekstra benzin også vil det give et forkert blandigsforhold og det kan måske være det som er galt.
hvis du skal se om motoren har det godt skal tændræret have
kaffebrun farve efter en godtimes tids kørsel på scooteren så er motoren
gemmenvarm.! og efter fkølning kan do tage tændrøret ud og se om
motoren har det godt.!

men svis du bare køre ca. 10 minuter på den stopper og starter flere gange
der kan  tændrøret blive sort og våd.!
men efter 1 times kørsel er det "brændt ren" også i udstødning.
hvis det er 2 takter.!
okay men hvis man tager chokeren fra hvordan finder jeg så ud af om den virker hvis den ikke vil starte eller hva.?

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
ja den bruger mere benzin og indvendigt motorvask.

men chokerens funktion er at den giver mere fed benzin luft blanding
i kulde grader. i start øleblikket og opvarmning af motoren
men så skal du købe en ny choker til kaburatoren.!

når den anden virker lidt træg.
hva ville være et sikkert bevis for at chokeren ikke virker ud over den ikke ville kunne starte

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Der er yderligere 50 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis