Antal besvarelser

Så nåede jeg det magiske tal 10.000 besvarelser og jeg har skrevet her på LDS. siden den 2 juli 2004
Hvis bare 25 % har kunnet bruges til noget fornuftigt, er det vel ikke så galt
Men hov hvad skete der lige med de små ruder der viser hvor gammel "i gårde" man er ?
Så nåede jeg det magiske tal 10.000 besvarelser og... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har faktisk allerede nu mulighed for at give "titler" efter hvor mange point/antal indlæg man har. I sin tid droppede vi det bare, fordi det er svært at give titler som er passende. Jeg synes at ideen er rigtig god, men inddelingen bliver hurtig en rangordning, som ikke er i LDS'es ånd.

Det er f.eks. misvisende, at en faguddannet superhåndværker, bygningsingeniør eller anden ekspert, får stemplet "Novice" eller lignende bare fordi han/hun har skrevet under XX indlæg.

Men hvis vi kan finde en mindre "hierakisk" / mere humoristisk inddeling, så er jeg klar til at aktivere det.

Nogen gode ideer til titler?

Mvh. AllanE
Med de erfaringer jeg har fra andre fora, kan sådanne "titler" medfører bitterhed osv indtil folk lærer systemet at kende. Man skal nok overveje det flere gange inden man indfører noget sådant.
Er det ikke bare tilstrækkeligt fint med antal indlæg som hidtil? I øvrigt en feature jeg har set efterlyst på andre fora, hvor der slet ikke er nogen indikation.

Med venlig hilsen
ktm

Ja, det var også konklusionen sidste gang vi overvejede det. Endte med at vise antal indlæg og de 6 firkanter (som så underligt nok er forsvundet fra Håndværkeren efter han rundede 10.000 indlæg).

Mvh. AllanE
Så er han vel blot at betragte som begynder igen!!

Med venlig hilsen
ktm

Det eneste jeg får ud af dit indlæg, mhk er at du forsøger at så splid, det kan jeg ikke bruge til noget.
Annonce
Jeg forsøger ikke at så noget som helst, det er ej nemt i denne frost...

Men god aften du...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg tror det er en skidt idé at koble antallet af indlæg sammen med kvalitet, hvilket ville kunne få nogle til at følge råd fra nogen med stort antal indlæg frem for andre. Der kommer jo heldigvis hele tiden nye til, hvoraf mange sikkert er kompetente.
I øvrigt synes jeg indlæggene langsomt har skiftet karakter. Fra at være et sted hvor man udvekslede egne erfaringer, er det mere blevet et sted, hvor svarene i høj grad er fundet på nettet. Skidt eller ej ? hvad ved jeg. Men det begrænser jo mulighederne for at spørge, " hvad så, virker det godt ? ".
Efter min mening er antallet af "tomgangsindlæg" også steget kraftigt, hvilket medfører, at en del henvender sig uden om forum, for at slippe for dette. Det er da også ganske hyggeligt, men vel ikke lige efter bogen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nu kan det jo laves på rigtig mange måder... Da jeg var knægt og lavede div forums var der også point systemer, som blev misforstået af folk som kun går op i de har mange indlæg og ligefrem laver en tråd for at højne sig selv...

Af denne grund lavede jeg noget jeg selv syntes var smart og som blev meget godt modtaget af mange brugere...

Det har kørt på "http://eksperten.dk" længe...

Men topic starter kan give folk point for deres svar og dermed lukke en tråd...(Hvorfor sidde og blive ved med at komme med svar hvis topic starter har fået det ? kom videre)

Der kunne til denne funktion laves en søge funktion, lad os sige Hr. Olsen kommer ind som ny bruger og skal lave noget med sit loft, så kan han søge på "Loft" og bliver fremvist en liste med alle de topics der har "loft" i title, og kan udfra point se hvem der rent faktisk har noget at sige...

Men whatever... hvorfor lave ting bedere ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Må da lige kommentere at den seneste række indlæg i denne tråd HELDIGVIS ikke afspejler der normalt positive og venlige som er kendetegnende her på siden....

Om man har få eller mange indlæg betyder ikke så meget... OK man skal nok lige op over 20-30 stykker... så kender man lidt til skribenten og kan danne sin personlige mening om ham eller hendes svar...... Der er klar nogle jeg vil tillægge større værdi i deres svar end andre... Ikke sagt de er eksperter, men at jeg generelt respekterer deres måde at svare på og den tilgang de har til det hele!

Dem jeg trods alt sætter højes er Jørgen E og Allan E der står bag det hele.... Og det har de gjort uden at plastre det hele til i reklamer. Dem der ligger i randen og er batalende kan jeg fint se bortfra i det daglige.. og klikke på hvis de er interesante!
Den måde det er praksis med at brugere kan lægge links ind til egne forretninger i bunden er også helt OK. Nogen har faktisk ret informative hjemmesider som andre håndværkere kunne lære en del af..... Og jeg tro på at nogen også får opgaver pga den respekt de har vundet, ved at være informative og hjælpsomme her på LDS.

Jeg har været med i en del år.. Også selv om jeg misstede mit login (computernedbrud) og derved tabte mine tidligste indlæg.... Så er jeg vendt tilbage, nogen gange ret aktivt, andre gange knap så skrivende.... Men den positive tone lokker mig gerne tilbage :-)

Hvornår blev den første version af LDS lanceret??

MVH Njord

MVH Njord
Trist som Håndværkerens hyggetråd, skulle ende op i surhed.
Indlægget er lagt i gruppen Over hækken, som er et uhøjtideligt sted, hvor ordet er frit, men ikke nødvendigvis skal være sårende. 

Men iøvrigt holder jeg selv meget af den uhøjtidelige tone, der jævnt hen trives, også selv om jeg selv, ind imellem, bliver "dukket" 
I min verden behøver alt ikke at skulle være surt, for at være seriøst, og jeg accepterer gerne, at folk har forskellig stil og interesser.

@Njord. Jeg bilder mig ind, at LDS startede sidst i 90erne. I hvert fald havde jeg et spørgsmål omkring bygning af en kvist, som jeg lavede før årtusindskiftet, og det må næsten have været på LDS.

Med venlig hilsen
ktm

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis