Drejeligt skur/hytte???

Har lige læst en artikel i pol om Berhard Shaw http://i.pol.dk/kultur/article1181310.ece.. hvor de fortæller at han havde en drejelig skrive- hytte der kunne drejes efter solen.
Hvordan laver man mon den???
Har lige læst en artikel i pol om Berhard Shaw... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for ideen om "Husbåd". Sjovt indslag..men dét bli'r ikke aktuelt. Jeg er landkrabbe!
Tak for ideen om "Husbåd". Sjovt indslag..men dét bli'r ikke aktuelt. Jeg er landkrabbe!
Annonce
Det KUNNE faktisk etableres - også med en lidt mere permanent løsning end et oppusteligt soppebassin - med forbundne kar.
Når du træder ind i skuret presser du vand ud af bassinet og lukker af til overløbskammeret og skuret står stabilt på grunden. Når retningen igen skal justeres træder du ud af skuret og lukker vandet ind igen og justerer retningen.
Eller med en havebassin-pumpe ka' du pumpe vandet ind igen og justere retningen medens du sidder i din lille digterhytte.

En sætteskippereksamen er vist ikke så vanskelig at tage.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Den med "husbåden" har vel også den svaghed, at det kan blive vanskeligt at dreje huset i svær frost og vandet, der bærer, stivner.

Der skal også lige tænkes over, hvordan man får ført vand, kloak, olie til fyret og el ind, uden det rives over. Absolut ikke uløseligt men skal planlægges i god tid!  

Selve drejningen skal vel også foregå elektrisk, så man kan sidde inde og styre omdrejningen via et joystik!

Så må man blot håbe at inspirationen kommer til en. når man først har investeret så megen tankevirksomhed i hytten!

Med venlig hilsen
ktm

Frygteligt mange delproblemer som KTM her lister op.

Jeg tænker umiddelbart isforstærket skrog og rå maskinkraft til at forcere ismasserne.
F.eks. centralt placeret 24 cyl MAN-diselmotor med tilstrækkelig tankkapacitet til tung "bunkerfuel" for at bevare ligevægten i skuret.

At hælde god ærlig alkohol i vandet for at sænke frysepunktet ville være en utilgivelig dødssynd.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Ja det ville da være en synd - især når det er fordampet ;-) Måske noget salt i vandet istedet for ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis