Find 5 fejl

Find 5 fejl... ja det skulle da ikke være noget problem her, selv for en ikke bygge kyndig person.

Rigtigt dårligt håndværk - byggesjusk

Jeg sidder stadig her og er forbavset over at faguddannede personer kan lave så meget klamp på samme byggeplads.

Der er så godt som ingen af de håndværkere der har bygget på det hus, der må have noget som helst interesse for hvad de går og laver, og det gælder ikke kun det meget ringe tømrer arbejde, men da også det ringe murer arbejde, elektriker der har rodet rundt i isoleringen osv... ingen har vist nogen som helst respekt for andres arbejde, eller for kundens hus.

Nu prøver kunden da heldigvis efter samtalen med mig den anden dag, alligevel at kontakte deres forsikrings selskab, da de forventer at den tømrermester der stod for taget, går konkurs i udgangen af denne uge, eller i starten af næste uge.

Det må vi da håbe, så han ikke kan skabe mere med sit ringe håndværk.

Er det kun mig der er helt foraget over dette, eller er der andre der faktisk har set noget så slemt, eller endda værre på et nybyggeri her i 2010... ?

Find 5 fejl... ja det skulle da ikke være noget... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af mkh på 24 jan 2011 22:01
Polen ?



Nej, men Koluda er Polsk...
Nej det er ikke kun dig der er forarget, det du viser billeder af der er jo helt vanvittigt.

Jeg kan godt acceptere at der er rodet i isoleringen (de andre fejl taget i betragtning), men murer og tømrerarbejdet er jo lavet helt vanvittigt. Hvad tænkte de på dengang de placerede de limtræsbjælker, og derefter skar halvdelen af spæret væk inden de "fastgjorde" det.... det er da helt vildt!!! på nogle af billederne har de skæret et stort hak i spærret for at højden på taget ville passe med resten af byggeriet, men har de også fjernet spærfoden på nogle af dem, eller ?
Hvad med resten af spærene, er det kun enkelte af dem der var sømmet med kamsøm til vinkelbeslagene, og var vindbåndene kun fastgjort til den regel der lå ovenpå muren?

Murerarbejdet... tjaaa, det er vel åbenlyst. suk :-(

Hvad gør man som bygherre? han står da med et mere eller mindre værdiløst hus?
venter man til den første efterårsstorm fjerner det gamle tag, og håber forsikringen hjælper med et nyt?

Føler med bygherre :-(
Har set meget - men ikke så meget skrammel samlet at forskellige håndværkere
på èn gang - dette kan lære os noget.
Forstod ikke helt hvorfor min lillebror gad have opsyns og tilsynspligten med hans
nye sommerhus, selvom der var arkitekt og andet godtfolk på lønningslisten, jeg
tror han i sine mareridt set noget i samme stil med dette. Mage til fusk skal man
forhåbentlig lede længe efter - det var da godt at du var der på nuværende tids-
punkt, for når det først det er lukket, er det en smule besværligt at dokumentere.
Murerarbejdet råber dog helt ud til gaden, så den render de ikke umiddelbart fra.
Kunne du ikke opgive navnene på pågældende firmaer, således at vi i dette forum
kender disse og kan advare andre om denne form for skændsel.
Skal selv have bygget et sommerhus, og ville sgu da nødig "falde" over hverken
elektriker, murer eller tømrer af denne støbning.

<p><strong><em>Fox</em></strong></p> <p>&#160;</p>
Det er forfærdeligt at tænke på at i en tid hvor der går en masse dygtige håndværkere fyret, så er der nogen der kan gå og lave sådan noget lort.
Jeg nægter at tro på, at de slyngler der har lavet dette, er faglærte.
Der findes ingen, med den mindste smule respekt for sig selv og sit håndværk, der vil være bekendt, at levere sådan en omgang møg!

Koluda... du må lige følge op på tråden og informere os om, hvad sagen ender med.

Huset er i mine øjne fuldstændigt værdiløst og burde rives ned

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

har arbejdet ca 10år som elektriker på byggepladser og har set meget lort den det der er godt nok slemt har helt tåre i øjnene
det er både murer og tømmer arbejde der er helt galt og elinstallationerne er tvivlsomme om de kan overholde kravene til sbi.
hvem er det tømmer firma så der kan advares mod de personer
hvem er murer på opgaven
og hvem er elinstallatør på pladsen

det hele skal hives ned og laves på ny
Det er beskæmmende. Gad vide, hvad de håndværkere ville sige, hvis deres bil var bygget på samme måde.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Ras1979 på 24 jan 2011 23:34
Nej det er ikke kun dig der er forarget, det du viser billeder af der er jo helt vanvittigt.

Jeg kan godt acceptere at der er rodet i isoleringen (de andre fejl taget i betragtning), men murer og tømrerarbejdet er jo lavet helt vanvittigt. Hvad tænkte de på dengang de placerede de limtræsbjælker, og derefter skar halvdelen af spæret væk inden de "fastgjorde" det.... det er da helt vildt!!! på nogle af billederne har de skæret et stort hak i spærret for at højden på taget ville passe med resten af byggeriet, men har de også fjernet spærfoden på nogle af dem, eller ?


Ja, de har ikke ramt højden særligt godt heller, de fleste af spærene er "mangel" fyldt fastgjort til huset også, 3 kamsøm pr. spær, og med kun 1 beslag, hvor de altså huskede at sømme beslagene, flere har de sprunget over.

Der er også spær der slet ikke er fastgjort, og spær der er fastgjort med 20 x 40 vinkler.

De spær der ikke er spærfod på, er sikkert valm spærene du har set, og det er som det skal være ....

Skrevet af Ras1979 på 24 jan 2011 23:34

Hvad med resten af spærene, er det kun enkelte af dem der var sømmet med kamsøm til vinkelbeslagene, og var vindbåndene kun fastgjort til den regel der lå ovenpå muren?


Jep, 1 stk vindtræksbånd var bare monteret i remmen, resten var slet ikke monteret, og flere så korte de slet ikke kunne nå op.
Skrevet af Ras1979 på 24 jan 2011 23:34

Hvad gør man som bygherre? han står da med et mere eller mindre værdiløst hus?
venter man til den første efterårsstorm fjerner det gamle tag, og håber forsikringen hjælper med et nyt?

Det sker heldigvis ikke nu, undertegnet har været nede og fastgøre samtlige vindtræks bånd nu, og forlænget for korte vindtræks bånd, samt lagt vandret bane undertag i bunden, og monteret en tagfodplade på begge langsider, så vi har fået stoppet for alt de vand der kommer ind, det var sku ikke nemt da man dårligt kunne rører ved væggene dernede, uden af murstenene på murkronen rendte fra hinanden.

De skulle have taxator på i dag, så ser vi hvad der sker derfra, for jeg forventer da mere eller mindre det er en ommer hvis den takseres som en forsikringsskade.

Så skal det meste af ydervæggene skal ned, isoleringen i facadevægggen skiftes, samtlige spær eftergås for manglende søm og beslag, og som minimum alt isoleringen i randzoner skiftes, pga. alt det vand der i dem.

Også håber jeg selvfølgelig at vejret snart vender, det er jo ikke sjovt at dette vejr fortsætter, og tilsætter yderligere frostskader på dette "helt nye hus"

Skrevet af fox på 25 jan 2011 01:09
Har set meget - men ikke så meget skrammel samlet at forskellige håndværkere
på èn gang - dette kan lære os noget.
Forstod ikke helt hvorfor min lillebror gad have opsyns og tilsynspligten med hans
nye sommerhus, selvom der var arkitekt og andet godtfolk på lønningslisten, jeg
tror han i sine mareridt set noget i samme stil med dette. Mage til fusk skal man
forhåbentlig lede længe efter - det var da godt at du var der på nuværende tids-
punkt, for når det først det er lukket, er det en smule besværligt at dokumentere.


Nej, det er faktisk også første gang undertegnet har set at det næsten er samtlige entrepriser der har været fuldstændige ligeglade med hvor de har lavet, eneste der virker som rimeligt fornuftigt dernede er altså VVS og blik, og det er jo ikke en stor del af sådan et byggeri, resten kan jeg ikke skrive noget rosende om.

Din lillebror er bare en fornuftig mand, det er et meget lille budget på sådan et byggeri, og byggerådgivningen er helt klart pengene værd, det sætter en stopper for sådan noget her, allerede ved opsejlingen så der bliver hanket op i tingene fra starten af.

Jeg har faktisk set meget de sidste par år, specielt uheldige tagrenoveringer hvor undertegnet har været hyret ind til at gennemgå arbejdet, så har desværre set flere at disse eksempler, men slet ikke i dette omfang hvor det er samtlige entrepriser, der efter min vudering ikke ejer en smule faglig stolthed.

Havde jeg gået på den byggeplads, havde jeg da helt klart gjort alt jeg kunne for at få stoppet dette byggeri, inden det nåede på dette punkt, men kan jo godt se hvis de andre entrepriser slet ikke levere det forventede, og dette kan man da både snakke med den pågældende entreprise om, og selvfølgelig byggeherren.

Ja, billeder er altid godt, specielt i tilfælde som dette hvor der med garanti vil opstå nogle tvist mellem håndværkeren og byggeherren / forsikringsselskabet.

Når fejlene er rettet, er det jo også svært at sætte ansvaret for hvem der er skyld i hvad, men billeder er det hele jo dokumenteret.

Skrevet af fox på 25 jan 2011 01:09

Murerarbejdet råber dog helt ud til gaden, så den render de ikke umiddelbart fra.
Kunne du ikke opgive navnene på pågældende firmaer, således at vi i dette forum
kender disse og kan advare andre om denne form for skændsel.
Skal selv have bygget et sommerhus, og ville sgu da nødig "falde" over hverken
elektriker, murer eller tømrer af denne støbning.

Ja, murerarbejdet taler vist for sig selv.

Der kan blive en masse juridiske problemer for undertegnet, hvis jeg navngiver disse firmaer offentligt, derudover så aner jeg faktisk heller ikke hvilken firmaer der efterhånden har lavet hvad, da der snart har været mange forskellige på dernede, til fælles har de dog at de må være fuldstændige ligeglade med hvad de laver, og ikke må have skyggen af faglig stolthed eller respekt for deres fag, eller deres kunder for den sags skyld.

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis