Presse timeprisen på en håndværker

Vi kom netop til at snakke om at her i Renoveringsprojektet har vi presset priser på alt -undtaget håndværkerens timeløn. Egentlig er det jo lidt spøjst, at man bare klapper hælene sammen og betaler 580 kr i timen for en håndværker, når alt andet forhandles.

Er der nogen der har haft held med at aftale en billigere timepris for en håndværker?

Eller er det helt ud i skoven og tro det kan lade sig gøre?
Vi kom netop til at snakke om at her i... Vis hele indlægget
60 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg må nok sige at hvis jeg forhandlede med en entreprenør og kunne presse ham på timeprisen ville der blive hejst nogle gevaldige alarmsignaler, for her mener jeg allerede der viser sig noget useriøsitet.

Skrevet af Koludabyg på 20 jan 2011 19:37

Ja, det undrer også mig engang imellem, jeg er desværre tit ude og besigtige arbejde, specielt tagarbejde for jeg rigtigt mange henvendelser på, det er tit arbejde der ikke er helt er som det skal være, utroligt at folk vil satse på billigste tilbud, når vi snakker noget så vigtigt som nyt tag på ens hus.


Her er jeg så uenig med dig Réne.    Du skriver det er utroligt folk vil satse på det billigste tilbud.
Jamen. Ved os var du den billigste og se hvad vi fik

men jeg vil så sige at jeg havde "fulgt" dig¨på nettet i 1½ års tid inden vi sagde ja og det er måske det der går galt for nogen. De følger ikke op på hvilke håndværkere de ansætter og derfor ikke ved hvad de kan og hvilken moral de har.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Alt er til forhandling ifølge markeds økonomiens principper, og hvis ikke en elektriker i dit område kan gå under 530 kr i timen, ville jeg helt klart "importere" en jyde til at lave arbejdet til det halve hvis det var mig.


Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
Så vil jeg da godt lige bidrage med et citat af john ruskin som jeg syntes er godt og samtidig kan relateres til billig håndværks arbejde.

Det er uklogt at betale for meget, men det er værre at betale for lidt.

Når De betaler for meget, er alt hvad De mister nogle penge – det er det hele.

Når De betaler for lidt, så mister De sommetider alt, fordi det, De køber, ikke var i stand til

at gøre det, som det var købt til.

Almindelig forretningsgang umuliggør at betale lidt og få meget – det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre.

Hvis De accepterer det laveste bud, gør De vel i at sikre Dem en skadereserve for den risiko,

De løber – og hvis De gør det, så har De alligevel råd til at betale for den bedre vare.

www.tunebro.dk

Alt i  Brolægning udføres på hele sjælland.  Vi  Brolægger  med alle Stentyper.. Nyhed: Lithos Natursten

Jeg har lige fået en regning på noget VVS-arbejde jeg har fået udført.

Timeprisen er kr. 385,- for sådan en her. ( +moms )

Han tager så også kr. 47,- / time for servicevogn.

Jeg kender firmaet - laver godt arbejde hurtigt så jeg vil godt betale prisen.

( Ihukommende den gode Ruskins ord ;-) )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
mine forældres genbo har lige fået regning for rep af bil på et folkevogns værksted. 1100 kr i timen..................
Jeg kan sådan set godt forstå at folk vil have det så billigt så muligt, men foilk glemmer altså at tænke sig om, samt at tjekke en eventuel baggrund de forskellige firmaer har. Der ud over har en del bygherre en mani med selv at stå med det hele det vil sige pladstilsyn, byggemøder, forhandlinger med håndværekere og så vidre, og her går det stort set altid galt, de spare i sidste ende ikke en øre. disse pladser er dem jeg i min tid som eletriker på land oplevede som de væreste, ingen tidsplaner kunne stoles på, ingen aftaler blev overholdt, og det gik rigtig galt hvis der så oven i købet var tale om en form for medbyg.

Helt enig, netop pladser hvor det er billigste løsninger / håndværkere og byggeherre der selv vil styre hele byggeriet, uden nogen som helst erfaring er en meget farlig cocktail.

Specielt hvis man havner med håndværkere som er ligeglade med hvad de levere, hvilket sandsynligheden jo er større for, hvis man vælger allerbilligste håndværkere.
He he, og det kom slet ikke bag på dem, at taget de selv stod på ville falde sammen når skorstenen landende på det.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også