Skrevet af Koludabyg på 20 jan 2011 19:56
Undertegnet er uddannet i firma med alkohol forbud, så det problem havde vi slet ikke heldigvis...
Og korrekt, det er ikke kun lærlingen der har problemer med at holde telefonsamtaler og beskeder som private og i deres fritid, havde kort en tømrersvend ansat, han snakkede faktisk så meget i telefon at jeg fyrede ham, det var flere timer om dagen, og afbrød konstant arbejdet for at tage sin telefon.
hehe... Ja, men nu tænkte jeg ikke lige 10-15 år tilbage

Hvor det var der rigtigt kom gang i debatten om alkohol på arbejdspladsen. Synes at kunne forstå du nok har ca samme alder som mig, måske lidt ældre, så der har nok ikke været så meget alkohol i skurvognene i vores arbejdsliv som der var for 20-30 år siden. Så er det tilgengæld mobilerne der har taget over i stedet, både ved unge som gamle, som du selv også siger. Derfor duer det jo heller ikke at sige
:
de unge lærlinge i dag, de virker for mange vedkommende slet ikke int. i arbejdet, har travlt med smsé
Når det er en generel ting om alle aldergrupper, lærlinge som svende. Det er det jeg mener, tingene var altid bedre i gamle dage.
Det er belastende når folk lyver, det har du helt ret i

Man bør kunne stå ved sit arbejde. Hvis man ikke har nogen forklaring, så må man jo bare sige det. Det har jeg da også selv gjort. Ofte synes jeg, det virker mere fordummende og stå og komme med lange søforklaringer om hvorfor det er svipset. Men generelt, tror jeg ofte der er en dybere grund til at nogle folk lyver.
Så er der noget med et ordsprog, der siger respekt er noget man gør sig fortjent til. Det gælder jo alle veje

Det er vel også hvordan man tolker respekt,- og det er måske bare en af de ting man må leve med, i og med tiderne hele tiden skifter. Hvad vi opfatter som respekt, opfatter en på 20 måske ikke på samme måde.
Ej, selvfølgelig er det belastende med nogle typer lærlinge. Men det jeg opponere lidt mod, er bare den måde med at gøre alle lærlinge til sms, uinteresserede cola drikkende unge mennesker der ikke gider gøre noget ordentligt. Når vi alle sammen godt ved der findes ligeså mange (og sikkert langt langt flere) svende der er ligeså slemme. Hvis ikke værre, da de som svende burde havde erfaring og forståelse for arbejdet, mere end en lærling. Og jeg må indrømme, det er ikke mit generelle indtryk, at lærlinge er være en svende. Eksempler kan man selvfølgelig altid finde, og for hvert eksempel I kommer med om lærlinge, kan jeg sikkert komme med 3-4-5 historier om svende der opfører sig på nøjagtig samme måde.