Dåse Solvarmer til udestuen

Så har jeg søsat min bygning af solvarme til udestuen. Modtager gerne indput mit første solvarme projekt laver jeg en træ kasse isoleret midter kammer 5 rækker dåser med 12 dåser i hver. i bunden laver jeg indblæsnings kammer med en kabinet blæser der skal drives af en el-solvarme plade som jeg dog ikke har købt i nu jeg regner med og male dåserne mat sorte med kulstøv drysset på hvis jeg kan få det til og hænge fast...

Så har jeg søsat min bygning af solvarme til... Vis hele indlægget
103 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af snedkeren 61 på 29 jan 2011 19:31

hej.
Jernoxid kan fås i de allefleste trælaster, byggemarkeder. Jeg købte 1 kg hos den lokale, det er det mureren bruger til at farve mørtel med,( eller gjorde, i dag findes alt jo færdigt i sække   ).
Gav ca 100 kr for 1 kg borup oxydsort pulverfarve 6308.
mvh snedkeren

jeg har drysset kulstøv på, svigerfar havde en hel spandfuld..

Skrevet af mkh på 29 jan 2011 16:34
der er masser af folk i england hvor man kan købe den slags ting. den styring jeg har fået bygget har kostet ca 300kr, med forsendelse til dk... det er diff/blæser hastighed/blæser retning og så kan den klare en blæser op til 3A.. (Dvs jeg senere kan koble en pumpe på også..)

Man laver da sine styringer selv ellers var de 4½år på skolebænken for blive styring og regulerings elektriker vel os lidt kvajet hvis man så skal handle det hjem fra england.. desuden er det jo skide sjovt
Skrevet af champ1 på 02 feb 2011 07:23

Man laver da sine styringer selv ellers var de 4½år på skolebænken for blive styring og regulerings elektriker vel os lidt kvajet hvis man så skal handle det hjem fra england.. desuden er det jo skide sjovt

Jeg laver dem skam også selv, første model blev købt hos solarproject.uk 

Og det var da godt du lige kunne fortælle du var trekker (Og hvad så ?)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af mkh på 02 feb 2011 09:05

Jeg laver dem skam også selv, første model blev købt hos solarproject.uk 

Og det var da godt du lige kunne fortælle du var trekker (Og hvad så ?)

Har du bare dårlige løg over for alt, på nær dårlige kællinge vittigheder...???
Nej, men hvad fuck skal man bruge den info til ?

Du mener måske ALLE har den rette viden til at bygge en styring?
Hvad pokker rager det os hvad du er uddannet?

Slå venligst din stavekontrol til... Det er træls når man skal tyde sig igennem tekst.

Jeg har kun dårlige løg "overfor" arrogante bøgetosser som dig.
Annonce
ja ja du er spild af tid!
Yes yes... Men eftersom du er så pokkers klog, så kommer du vel med et diagram og en stk liste over de komponenter man skal købe, så kan folk jo bare gå i gang med deres loddekolbe...

Jeg er også i gang med at bygge en solfanger, men kommer nok til kort hvad angår styring. Så det ville faktisk være dejlig med en komplet guide eller måske kunne jeg få en til at lave selve styringen?

Pt ser min styring sådan ud rimelig simpel... men vil lige blive færdig og afprøve solvarmen før jeg begynder og tilføje lidt automatik, overvejer og justere hastighed i forhold til en enkelt temperatur måske en diff, men det finder jeg ud af hen af vejen når det køre..

@champ1: hvad er årsagen til at du vil have batteri på ?
der er jo ingen grund til at køre når solen ikke skinner.

jeg har valgt at køre direkte på solcellen, derved køre den kun når det skinner, og når solen skinner mindre køre blæser langsommere hvilket passer med at solen jo heller ikke varmer så hårdt og derfor er en langsom gennemstrømning af luft bedre.

Seti

**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Der er yderligere 33 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også