Dåse Solvarmer til udestuen

Så har jeg søsat min bygning af solvarme til udestuen. Modtager gerne indput mit første solvarme projekt laver jeg en træ kasse isoleret midter kammer 5 rækker dåser med 12 dåser i hver. i bunden laver jeg indblæsnings kammer med en kabinet blæser der skal drives af en el-solvarme plade som jeg dog ikke har købt i nu jeg regner med og male dåserne mat sorte med kulstøv drysset på hvis jeg kan få det til og hænge fast...

Så har jeg søsat min bygning af solvarme til... Vis hele indlægget
103 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Super attack fra harald nyborg...

Jbr : Bare fordi en magnet ikke holder fat i dine dåser betyder det ikke de er 100% alu


Og man kan lime 20 dåser sammen på mindre end 10 min hvis man gider

Sæt 2 brædder sammen så de danner et V, lig dåserne op i een lang række, dryp Lim i midt og lad det sive halvejs rundt om dåserne, vent 2 min (Det er 10 sek lim ???) og gør så det samme på den anden side ?
Dåserne er helt tætte og man står ikke og nosser rundt med ting...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nej, det med magneten er nok rigtigt... men når der nu står ALU på dem...

Jeg gider ikke rigtig banke brædder sammen nu. Jeg er færdig med at lime, inden middag i morgen... så har det taget 1 time ialt.... det er ikke så slemt.

Men skulle jeg lave flere hundrede dåser, så ville jeg nok lave dit V-bræt.

Jeg bruger en Dana fugelim... det er forholdsvis simpelt at arbejde med.
Er det lexan eller plexiglas du bruger mkh?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jbr : Ploycarbonat Kanal plade 10mm 2-lags den med 93% UV gennemgang, det er beskrevet af mange andre både her på LDS og Stokerpro at denne type er den bedste....

ja 1 time er ikke galt (Jeg har nu lavet et par brædder da jeg skal lave mere end een fanger)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Er det den der meget bløde og flexible plade?

Og hvor får man lige fat i den... byggemarkder??


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det gør du her, og det er IKKE billigt... Det er nok det dyreste når man vælger at bruge denne løsning, det var også en af grunden til jeg valgte at lave det med dem da jeg skal bruge 5 fangere.. (Det er nemlig hvad jeg får i een hel plade )

http://nordiskplast.dk

Kig under produkter -> PC (Polycarbonat) -> Kanalplader -> Longlife / UV+

En af de seneste målinger -> http://billedeupload.dk/photo/2011-01/3bbd5c67/log.jpg.html


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Arhhh... så ryger økonomien i mit ene panel vist

Jeg må arbejde videre med en anden løsning... men hvad?

Det tænker jeg lige over.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Du kan vel klare dig med det næstbedste, en perplex plade  så er der stadig god økonomi i sagen, og jeg er sikker på at du nok skal få masser af varme ud af din dåsesolfanger.
Der er jo lige som ingen grund til at lave det dyere end højst nødvendigt, de proff. byggede er efter hånden nede i en pris, så det ikke kan betale sig at rode med det selv.
Skrevet af mkh på 22 jan 2011 19:08
Super attack fra harald nyborg...

Jbr : Bare fordi en magnet ikke holder fat i dine dåser betyder det ikke de er 100% alu

Og man kan lime 20 dåser sammen på mindre end 10 min hvis man gider

Sæt 2 brædder sammen så de danner et V, lig dåserne op i een lang række, dryp Lim i midt og lad det sive halvejs rundt om dåserne, vent 2 min (Det er 10 sek lim ???) og gør så det samme på den anden side ?
Dåserne er helt tætte og man står ikke og nosser rundt med ting...


hej
Tak for oplysningen, det vil jeg så købe istedet for. Det skulle jo nødigt blive spildt arbejde bare på grund af forkert materialevalg

mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Håndværkeren : En perplex plade vil efter kort tid danne et hvidt lag på indersiden af dækglasset og så er den fanger så godt som useless..

Glas eller Polycarbonat.

og self kan det betale sig at lave en solfanger selv, især når man taler luft, de pro er som du selv siger IKKE nede i pris, men det er korrekt der sælges en masse bras i silvan/bauhaus/harald og div andre..

Men kig lidt på solarventi.dk kig deres SV30 model... for den pris kan du bygge MANGE selv, og så virker de ikke ret godt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Perplex bruges da meget i både, og der bliver de ikke hvide ?
Der er yderligere 63 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også