Dåse Solvarmer til udestuen

Så har jeg søsat min bygning af solvarme til udestuen. Modtager gerne indput mit første solvarme projekt laver jeg en træ kasse isoleret midter kammer 5 rækker dåser med 12 dåser i hver. i bunden laver jeg indblæsnings kammer med en kabinet blæser der skal drives af en el-solvarme plade som jeg dog ikke har købt i nu jeg regner med og male dåserne mat sorte med kulstøv drysset på hvis jeg kan få det til og hænge fast...

Så har jeg søsat min bygning af solvarme til... Vis hele indlægget
103 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
så fik jeg lavet 60 og sat dem sammen til 2 og bagefter til 4..

sad lige og kiggede efter en blæser til noget varmeflytning da jeg så den her, den kunne måske være meget smart til sådan en hjemmelavet sol luft varmer, der står den starter med at spinne ved omkring 25 grader, og spinner tophastighed omkring 80 grader, det lyder som ganske optimalt eller hva?

http://www.silenx.com/ixtremaprofans.asp?sku=ixp-74-14t

og en dansk side der sælger den.

http://www.coolerkit.dk/silenx_ixtrema_pro_120mm___14_dba___thermistor-p-1378.html

bare hvis det havde interesse.
Pizzabager : Så vil jeg nu hellere købe en diff styring i England til 150kr, som både kan styre diff temp samt hastighed på blæser


champ1 : Hvorfor så store huller?

Nak et 35/40mm hul i bunden, vip den flap af man bruger til at åbne, buk den anden flap (Den der sidder inden i dåsen) IND i dåsen, når du så limer dine dåser sammen så vender du drikkehuldet 15min hver gang ?

Du spare masser af tid, får ikke krampe i dine små dukkefingre og luften drejer på vej op i røret...

Det tog mig 3 timer at åbne/afvaske/tørre/samle 340 dåser
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hva er det for en diff? styring?? har du et link?
Pizza dude: http://www.solarproject.co.uk/page2.html#240vcontroller SP100 Det er den styring jeg har lavet om, det var ikke så galt, købte een af ham, og så byggede jeg mit eget udfra et "hack" så jeg kunne se koden til hans PIC controller Fnis

Har en del tilovers, send en PM så finder vi udaf noget

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

konen fandt en dåseåbner med drejehåndtag så gik det nemt har kun det store hul i toppen i bunden har jeg 5-6 riller i en yder rundkreds tror på det  jeg er nået op på 5 rækker af 12 dåser, så skal til og bygge kasse, skulle lige isolere skur så det gik lige i stå en periode da de jo har lovet mere frost

Skrevet af champ1 på 20 jan 2011 21:12

konen fandt en dåseåbner med drejehåndtag så gik det nemt har kun det store hul i toppen i bunden har jeg 5-6 riller i en yder rundkreds tror på det  jeg er nået op på 5 rækker af 12 dåser, så skal til og bygge kasse, skulle lige isolere skur så det gik lige i stå en periode da de jo har lovet mere frost


Set dem der mont en gammeldauws "fjabbe"åbner på en boremaskine ?

Wroom siger det og så er den dåse åben

(Ved hvad jeg taler om, har et sommerhus i skagen, er vandt til at være begravet i svenske dåser)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af mkh på 20 jan 2011 21:14

Set dem der mont en gammeldauws "fjabbe"åbner på en boremaskine ?

Wroom siger det og så er den dåse åben

(Ved hvad jeg taler om, har et sommerhus i skagen, er vandt til at være begravet i svenske dåser)

Nå er du på banen igen mkh ??????

Nå, så blev jeg trigget af alt det der varmepanel snak.... har fikset 98 dåser her til formiddag.
Nu er de så limet sammen først 2.... og på et senere tidspunkt 4... så 8, 12 og 14.

Altså bliver panelet 195 cm højt og 50 cm bredt. (Og 10 cm dybt)
Alle mål er indvendige.
I alt 7 rækker med 14 dåser.
Og ja, det er ALU dåser hele vejen....

Alt laves af genbrugsmaterialer. Så må vi se om det holder
Flere billeder følger.

Her under er der et billede af den "15 min. drejning" som mkh foreslog.
Det betød at det var legende let at komme hurtigt fremad i processen.

Planen er at anvende panelet i værkstedet. Så ryger 2000W blæseren på køkkenmøddingen


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af mkh på 20 jan 2011 18:27
Pizzabager : Så vil jeg nu hellere købe en diff styring i England til 150kr, som både kan styre diff temp samt hastighed på blæser

champ1 : Hvorfor så store huller?

Nak et 35/40mm hul i bunden, vip den flap af man bruger til at åbne, buk den anden flap (Den der sidder inden i dåsen) IND i dåsen, når du så limer dine dåser sammen så vender du drikkehuldet 15min hver gang ?

Du spare masser af tid, får ikke krampe i dine små dukkefingre og luften drejer på vej op i røret...

Det tog mig 3 timer at åbne/afvaske/tørre/samle 340 dåser

hej
Vil gerne vide hvilken lim du anvender til dåserne. Jeg var i (jem osv) og fandt noget i en patron, de ansatte kunne desværre ikke oplyse hvor meget varme limen kunne tåle.Fandt på nettet ud af limen jeg har købt, kun tåler 70 grader, er det nok ?
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Der er yderligere 73 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også