Liv i Sabb 8 hk diesel

Hej
da det er indst et par måneder siden jeg sidst har haft min Sabb 8 hk diesel startet, kan jeg simpelthen ikke få liv i den.

Jeg tror måske jeg har overhælft den efterhånden med for mange "snapser".
Det hele drejer fint nok rundt.
Den er med el-start. (og har nok strøm)

hvilke tricks findes der?

Hej da det er indst et par måneder siden jeg sidst... Vis hele indlægget
61 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af grandoldman på 18 mar 2011 12:35
ja.. en lader med starthjælp..


Hvad skal det  betyde
pas lidt på med starthjælp, du sku jo nødig ødelægge starteren, et godt batteri, som er opladet, skulle række.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Et spørgsmål til: Jeg er i gang med at skifte den del af udstødningsrøret, der er tættest på og er forbundet direkte til lyddæmperen. I den forbindelse undrer jeg mig over, hvordan den nuværende installation (som er magen til den anbefalede i manualen) kan forhindre tilbageløb af saltvand til lyddæmperen og motoren/stemplet, hvis båden bevæger sig voldsomt op og ned i bølgerne. Jeg kan ikke se nogen vandlås eller svanehals foreslået installeret i manualen. Er det ikke nødvendigt og hvorfor? Tror nemlig jeg vil installere en svanehals eller lign, men er i tvivl om det er overflødigt.
Hej
Er tilbage igen. Jeg har nu fået motoren udluftet, hvilket efter alt at dømme gik godt.
Men...et nyt problem er opstået efter at have tørnet motoren (i relativ lang tid) ville starte ikke længere dreje motoren rundt.
Starteren siger dog "klik klik" når jeg drejer nøglen. Men mere sker der heller ikke. Kan det være batteriet? det står lige nu til opladning.

Jeg har tjekket sikringer og ser ikke ud til at fejle noget.

Men andre bud?
Annonce
Det er fladt batteri....

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hej tak for svar.
ok
Kan et batteri der er fra september sidste år pludselig holde op med at virke med så brat en virknnig?

og med fladt mener du 'tør for strøm' og skal oplades?


Skrevet af Mandyhan på 26 mar 2011 21:59
hej tak for svar.
ok
Kan et batteri der er fra september sidste år pludselig holde op med at virke med så brat en virknnig?

og med fladt mener du 'tør for strøm' og skal oplades?


Du her jo sikkert tørnet motoren længe og flere gange.. så løber sådan et batteri tør for strøm..
Der er ikke noget der bruger mere strøm end en starter.

Sæt en lader på natten over... og jo det kan stoppe pludseligt med at virke. Men kan jo så lades igen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej igen
har nu ladet batteriet natten over. Men problemer er stadig det samme - den vil ikke tørne.

Jeg glemte dog at nævne at jeg sidste weekend kom til at rive det ene kabel af fra batteriet, det der sidder på motoren.
Jeg brugte lidt tid på ar regne ud hvor det skulle sidde, men fandt frem til at det netop på motoren det skulle monteres. Men har jeg nu sæt det korrekt på? Det lille grønne kabel der går op til starteren skal det disse direkte sammen med kablet fra batteriet på motoren?

Har vedhæftet et par billeder.
ps. kan selve startermotoren være brændt af?

Jeg må melde pas.
Har du målt over 12,7 volt på batteriet efter det er opladet??
Det kan være dårlig forbindelse et eller andet sted.. til stel eller noget.. Det er jo ret meget strøm der skal frem til starteren.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis