Liv i Sabb 8 hk diesel

Hej
da det er indst et par måneder siden jeg sidst har haft min Sabb 8 hk diesel startet, kan jeg simpelthen ikke få liv i den.

Jeg tror måske jeg har overhælft den efterhånden med for mange "snapser".
Det hele drejer fint nok rundt.
Den er med el-start. (og har nok strøm)

hvilke tricks findes der?

Hej da det er indst et par måneder siden jeg sidst... Vis hele indlægget
61 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når nu batteriet er ladet op, og der er strøm nok, kan det jo frikendes

Det vil være en god ide, at gennemgå alle forbindelserne, vrikke med alle stik, kik efter om de er rene fri for ir.
Afmonter også kabelskoene, på batteripolerne og rengør her.

Husk at dine steelforbindelser, er lige så vigtige som alle andre.

Endelig kunne det jo da også, være din starter der er defekt.

Mål evt med et voltmeter, hvor mange volt der er ved starteren når du prøver at starte. (mål mellem direkte steel på starter, og den tykke + ledning)

mvh jens
Det er jo en dynastarter du har, mit bedste bud er at få fat i en autoelektriker til at tjekke det, man kan jo ikke bare sætte en ledning på hvor man synes den kan nå. Det er ret dyrt at brænde sådan en tingest af. Den skal jo også lade dit batteri.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hej er det den grøne der sider på bolten i toppen af starteren der var faldet af?
ilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Hej igen..
Tak for svarene
NU er det lykkedes at få gang i både dynastarter og motor. Og den går rigtigt godt.
Men nu er den faktisk så livlig at jeg ikke kan få dynastarteren slukket igen. Jeg er nød til at tage strømmen fra batteriet.

Hvad kan det skyldes?
jeg synes at have tjekket om alle ledninger m.v. sidder ordentligt fast.

ps. på bagsiden af den dims man sætter nøglen, i er der ét sted der ikke sidder en ledning. Betvivler om den skal være der, da jeg ikke kan finde nogen ledninger der er faldet af.

hm..
Hej Lynæs, vil du venligst uddybe.
tak.
Virker igen...lod motoren køre med, så vipsede jeg lidt med ledningerne og dyna'en holdte op.
så det er formentligt en løs forbindelse.
Ta kileremmen af, drej nøglen til tænding, drej nøglen videre til start ( som på din bil ) det får et relæ til at trække og starteren skal så løbe rundt. Drej nøglen tilbage og starteren skal stoppe. So far so good. Så er man sikker på det virker.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ved godt tråden er noget gammel men et rigtig godt trick til disse gamle Sabb motorer er at installere et gløderør i selvsamme gevindhul hvori holderen til startpatronen skrues i. Så vidt min erfaring rækker er et gløderør fra en Mercedes w123 ganske udemærket idet det kan tåle at gløde længe på 12v samt det ikke er særlig langt Og passer i gevindet... Det er sikkert nævt i utallige tråde herinde også når nu jeg tænker mig lidt om

Fusk er godt, fusk er sundt, derfor fusker vi året rundt
hej alle. jeg har fået en gammel sabb type h motor med håndstart.. ville høre om i evt kender nogen som har en dynastarter, liggende og som de vil sælge

Hvor der er vilje er der vej

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis