Forruf er sluppet i lamineringen

Se billede:

Forruffet hvor lugen er placeret er sluppet i lamineringen grundet tidligere ejers opsætning af Teak i loftet, da vanger var boltet gennem hele ruffet. Det har medført vand mellem de 2 lag glasfiber, hvorfor det har sluppet hinanden. Er det forståeligt?

Det gør så at ruffet ikke er stabilt, men hænger nedaf på midten. Lige nu har jeg en stang monteret i kahytten der støtter ruffet for at holde det oppe.

Hvad gør jeg for at få det stabilt igen????
Har absolut ingen erfaring med glasfiber - kun træ!

Er jeg nødt til at bolte tværstivere af træ op i ruffet igen? eller er der andre snedige løsninger?
Den stang jeg pt har monteret i kahytten ville jeg bibeholde, og så konstruere et massivt Teak bord omkring, der samtidig kunne bruges som bund til dobbeltseng. Trods det er det ikke optimalt at ruffet falder 3-4cm på midten når jeg fjerner stangen.

Er der nogen forslag???? Er åben for stort set alt.
Er i stand til at producere trævanger der følger loftet, men er det den bedste løsning?

Se billede: Forruffet hvor lugen er placeret er... Vis hele indlægget
68 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til Håndværker:
Det forekommer rimeligt maliciøst at skrive "spørgsmål om gensalgsværdi er rimeligt malplaceret".

Med Venlig Hilsen A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Øh hvad er maliciøst 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er et fremmedord og selv google med

define: "maliciøst"

kan ikke hjælpe.. Men gætter på det har noget med malplaceret at gøre.. Jeg kalder det et "sykregen-udtryk"

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ifølge Ordbog over det danske Sprog:

maliciøs, adj. [malisiˈø?s, maliˈʃø?s] (tidligere ogs. m. fr. form, se ndf. – nu sj. malitiøs (malitieux). Skuesp.​I4.4. POBrøndst. B.63. Bregend.​I de lyse Nætter.​(1920).42. – nu kun dial. maliciøsk, malis(j)øsk. Holb. Bars.​III.5. Blich.​(1920).XIII.149. Hostr. G.110. ARecke.​P.17. Feilb. OrdbS.(Fyn, Sjæll.). jf. Esp.454 samt malitiøsk. HCAnd. VII.37). adv. -t ell. d. s. (Chievitz.​NF.78). (fra fr. malicieux (og til dels ænht. malitios), af lat. malitiosus, til malitia (se Malice); i rigsspr. kun ) ond; ondskabsfuld; ogs.: drilagtig; i dial. endvidere: hensynsløs, kaad, ustyrlig, gnaven m. m. Moth.​Conv.​M20. hand har været saa malicieux at giøre en Comoedie over mig. Holb.​Bars.​III.5. en malicieus Latter.Skuesp. IX.318. opsøge de aristokratisk Misfornøjede, stille sig imellem dem og være fornem-gnaven eller malicieux, kunde ikke falde ham ind. Goldschm.​(1908).VI.303. (tjenerskabet) havde sine egne maliciøse Tanker over det uventede Besøg. Leop.​LR.18.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Skulle vi så ikke bare holde os til noget alle forstår !
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jo jeg synes da godt vi kan holde os til almindelig sprogbrug.

Jeg vil ikke være uvenner med dig, men jeg ville gøre opmærksom på, at du ikke behøver at kalde det upassende (malplaceret), når jeg kommer med en helt klar saglig kommentar om gensalgsværdien for en båd.
Han må fuldstændigt selv om han vil tage hensyn til det - men det gør jo ikke at det er upassende at jeg nævner det.

Det er bare det jeg mener.

Iøvrigt - så er ordet malplaceret jo faktisk et fransk ord - så på en måde, kan man jo sige at du selv begyndte ;-)

Men lad os nu ikke pille mere i det - det må være slut nu.

Med Venlig Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
Nej i må endelig ikke blive uvenner - ihvertfald ikke så meget at i ikke skriver i mine tråde.
Uvenner, sådan nogen har jeg slet ikke !
Jeg er et meneske og som alle menesker kan jeg også fejle, jeg føler mig ikke større eller mindre end andre menesker. Jeg har da også lært at sige undskyld når det er rette tid
Hej Engel og allesammen - så er alt jo godt.

- så er vi jo allesammen kun glade for at du får lavet din båd flot - og håber at vi ser en enkelt billede eller 2 tilsidst. Jeg vil gerne tro at det bliver godt.

Hilsen A.

To ulykker kommer sjældent alene.

Resultat indtil nu:

Mahogny lister pålimes ruffet med West System Epoxy:

Ruf olieret 1. gang, det er altså lettere og der er jo ikke meget slid

Resultatet er faktisk flottere end billedet gengiver!
Slet ikke så mørkt, men blot - flot flot flot.
Somme tider betaler det sig at være stædig og lave det andre ikke gider - Mine kammerater har flere gange sagt at jeg var skør..... (de har sikkert ret).

Har netop købt de fleste dele fra et gammelt piano (det fineste mahogny) og påtænker at udsmykke kahytten med det netop indkøbte.

Synes i det er stilforvirring at kahyt produceres 100% i Mahogny (olieret) og rest aptering,slingrelister mm produceres i Teak (lakeret)???

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også