afledning af 12 volt

hej LDS brugere. Jeg har købt en 12 volt, 12 blade, 1000+ watt vindgenerator, til brug i min båd. Sælger oplyser at generatoren også SKAL bruges til under hård vind at bremse(reducere) møllens omdrejninger, Det er derfor nødvendig at få skabt et forbrug så mine batterier ikke bliver overladet og ødelagt. Selv foreslår han at bruge den overskydende strøm til at "varme noget vand", Jeg mener ikke den løsning dur til mig, Jeg vil ikke sejle ryndt med et kar varmt vand af den grund. Men måske en 5-600 watt el.varmer, hvis en sådan kan købes i EU eller selv lave en. Har andre en anden/bedre løsning hører jeg gerne    mvh ANVI
hej LDS brugere. Jeg har købt en 12 volt, 12 blade... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej JOY. tak for svar. Ja det er en måde som jeg har haft til overvejelse. Problemet med den måde er at jeg ikke kan skaffe klarhed over hvad der sker hvis jeg "kun" har et ganske lile strømoverskud. Hvis olieradiatoren ( eller el.varmeblæser) har f.ex. 500 watt som mindste forbrug, men dagens vind kun giver 300 watt, hvad så? mvh anvi
Hej LDSér. Mange tak for de gode svar og råd som I har indsendt. Jeg har via min mailbox modtaget en udregning samt et svar på mit spørgsmål ang. et forbrug som udlignede min overskydende ladning fra vindmøllen. Trådens specifike modstand:49*10e-8(ohm/m) for Konstantan. Antal tråde i parrallel =3. Længden af hver af de 3 tråde = 0,25 m. Jeg har brugt megen tid på at ændre møllens konstruktion, så det nu er muligt at "krøje" den ud af vinden. Som Håndværkeren siger "for natteroens skyld" hej og med LDS hilsen anvi
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis