Tråden er låst

Gulvafslibning - gør det selv eller hyr?

Hej,

Jeg har arbejdet med lakker i noget tid, og nu står jeg og overvejer at få afslebet, men er i tvivl om det er muligt at gøre det selv. Det er ca. 50 kvm og tror ikke det har været slebet siden det blev lagt i 1880. Jeg ønsker ydermere en såkaldt usynlig RoyalMat lak fra Berger-Seidle, men kan ikke finde den nogen steder for private, men har hørt at nogle gulvafslibere kan købe den.

Jeg vil meget gerne have den lak i 3 lag, da den er ridsefast, stærkere end skibslak og har en længere levetid end selv skibslak, men problemet er at jeg ikke kan skaffe den, jeg kan kun få noget Bona Traffic, som er den næstbedste, men det skulle være ca. halvt så godt som Berger-Seidle RoyalMat. Derfor jeg er meget interesseret i at få RoyalMat!!

MEN jeg kan ikke skaffe den. Burde jeg så bestille et firma som kan lægge lak på og så slibe det selv, eller et det billigere alt i alt at lade dem slibe og lakere samtidigt?

P.s. et hyggeligt sted det her :-)

Mvh

Jens
Hej, Jeg har arbejdet med lakker i noget tid, og... Vis hele indlægget
60 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil vove den påstand, at en der laver det selv kan gøre det bedre end en billig gulvmand, han sliber det nok for groft og snyder med lakken. Ellers er der vel ikke noget overskud til at leve af.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Tænk, tanken havde også strejfet mig

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

[SLETTET AF ADMIN (reklameindlæg)]

dz

Jeg vil foreslå at afslibe gulvet selv, - det er faktisk ikke særligt svært. Det eneste du skal gøre er, at gå hen i et byggemarked og leje en sliber og købe noget slibepapir. Og så gå i gang - starte i den ene ende og slutte i den anden. Hvor svært kan det være? Jeg er sikker på at der er nogle gulvfirmaer der ser det som deres pligt at forgøgle, at gulvafslibning kun er for professionelle. Men er det ikke spild af penge at benytte en fagmand, og være sikker på at arbejdet udføres korrekt første gang? Måske, men en gulvslibemaskine kan du leje for kr. 199 i døgnet. 

@ Erik Hansen

Så sandt, og så forkert. Det du køber er fagmandens viden og håndelag - dem der snyder kaldes for svindlere og plattenslagere... At det er belejligt for dem at udgive sig for fagmænd er ganske vist, og der opstår rodet.

Jeg har lagt gulve til 1.100,-/kvm (netto materialepris)... Jeg skulle ikke nyde noget af LDS, hvis jeg kunne tørre evt. fejltrin af på fagmanden, eller hans forsikring!

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også