Tråden er låst

Gulvafslibning - gør det selv eller hyr?

Hej,

Jeg har arbejdet med lakker i noget tid, og nu står jeg og overvejer at få afslebet, men er i tvivl om det er muligt at gøre det selv. Det er ca. 50 kvm og tror ikke det har været slebet siden det blev lagt i 1880. Jeg ønsker ydermere en såkaldt usynlig RoyalMat lak fra Berger-Seidle, men kan ikke finde den nogen steder for private, men har hørt at nogle gulvafslibere kan købe den.

Jeg vil meget gerne have den lak i 3 lag, da den er ridsefast, stærkere end skibslak og har en længere levetid end selv skibslak, men problemet er at jeg ikke kan skaffe den, jeg kan kun få noget Bona Traffic, som er den næstbedste, men det skulle være ca. halvt så godt som Berger-Seidle RoyalMat. Derfor jeg er meget interesseret i at få RoyalMat!!

MEN jeg kan ikke skaffe den. Burde jeg så bestille et firma som kan lægge lak på og så slibe det selv, eller et det billigere alt i alt at lade dem slibe og lakere samtidigt?

P.s. et hyggeligt sted det her :-)

Mvh

Jens
Hej, Jeg har arbejdet med lakker i noget tid, og... Vis hele indlægget
60 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hpox
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det eneste jeg har sat mit fokus på er en bruger der har det samme antal indlæg..

At hpox så ikke kommer på så mange forums og ved hvordan folk/internettet virker det er ikke min skyld



MEN, der er ikke en fejl i systemet, det virker mere somom AllanE & JørgenE har en fin aftale med enne person

(Det er nemt nok at se når man har været sysadmin i længere tid , at admins på denne side så har lyst til at gøre sig selv til grin er IKKE mit problem)

og hpox luk nu røven din kæmpe tosse
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nu har jeg læst tråden igennem igen ( nærlæst ) og ja, det virker som reklameindlæg tilpasset den impulsive og spontane måde fora kommunikerer på.

Først var min reaktion at det var da utroligt så meget og detaljeret " lakmand " ved om lakker og gulvslibnig - og Alexander ligeså.
Var også inde og regne på priser..........

Vist fint for mig at de ikke arbejder i Jylland - hundedyrt, umiddelbart.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej igen,

Noget af en anden verdenskrig der er opstået herinde, det var ikke meningen, forargeligt.

Ville blot vende tilbage efter 2 weekender, tja det blev til 3 weekender i stedet så. Ikke så tit jeg har computeren tændt, he he.

Debatten her skulle holdes saglig, nu er den gået hen og blevet til en mudderkastepøl, det er forkasteligt. Det gider jeg ikke være med til, hvordan lukker man et indlæg mod nye indlæg? Eller blot styrer sit eget indlæg?
At jeg bliver beskyldt for ting og sager er jeg okay med, det er sket igennem tiden, det kan jeg tage, det præller af, men at hpox og andre 'uskyldige' bliver angrebet er ufordrageligt. Specielt mkh's latterlige barnlige indlæg med utvetydige skændselsord mod uskyldige brugere ser jeg stoppet med det samme. Ingen negative bemærkninger i MIT indlæg - så fat det dog! Foragteligt!
Det kan ikke være meningen at ved ethvert indlæg skal man be folk om at læse retningslinierne og/eller lave sine egne retningslinier for god ro og orden.
Selv mine børn på knap 10 år kan holde en mere saglig debat end det her.
Nåh har fuldstændig mistet lysten til at skrive om mine erfaringer med lakken, det må vente til jeg er kommet mig over at mit eget indlæg bliver brugt til en sandkasse for børn...ha ha ha...egentlig meget sjovt :-)
Annonce
Skrevet af JensHansen22 på 24 jan 2011 22:23
Hej igen,

Noget af en anden verdenskrig der er opstået herinde, det var ikke meningen, forargeligt.

Ville blot vende tilbage efter 2 weekender, tja det blev til 3 weekender i stedet så. Ikke så tit jeg har computeren tændt, he he.

Debatten her skulle holdes saglig, nu er den gået hen og blevet til en mudderkastepøl, det er forkasteligt. Det gider jeg ikke være med til, hvordan lukker man et indlæg mod nye indlæg? Eller blot styrer sit eget indlæg?
At jeg bliver beskyldt for ting og sager er jeg okay med, det er sket igennem tiden, det kan jeg tage, det præller af, men at hpox og andre 'uskyldige' bliver angrebet er ufordrageligt. Specielt mkh's latterlige barnlige indlæg med utvetydige skændselsord mod uskyldige brugere ser jeg stoppet med det samme. Ingen negative bemærkninger i MIT indlæg - så fat det dog! Foragteligt!
Det kan ikke være meningen at ved ethvert indlæg skal man be folk om at læse retningslinierne og/eller lave sine egne retningslinier for god ro og orden.
Selv mine børn på knap 10 år kan holde en mere saglig debat end det her.
Nåh har fuldstændig mistet lysten til at skrive om mine erfaringer med lakken, det må vente til jeg er kommet mig over at mit eget indlæg bliver brugt til en sandkasse for børn...ha ha ha...egentlig meget sjovt :-)

Du har ganske ret, denne tråd er røget langt over det punkt hvor normale kan være med..

Men for at svare dig på dit spørgsmål.

Jeg kender ikke den omtalte RoyalMat, men derimod en "SilkMat" den har en glans 50 men fremvises som en glans 2.. dvs den stort set ikke kan ses.. Taber man fx noget vand så perler det og er let at "tage op". Nu har du ikke beskrevet hvilken type træ der er tale om eller hvor tykt dette er så det er lidt svært at komme med en korrekt beskrivelse, men de år jeg har slebet gulve der har jeg trods min amatør viden lært man skal passe lidt på med hvor stærkt og hvor længe man køre rundt med den dumme maskine, der kan komme sjove skader

Hvad ang pris så burde du nok få et pro firma til at lave den opgave, der er trods alt en vis ricisi ved at LDS og hvis (Som det lyder) er et gulv der betyder meget for dig, hvorfor så ikke gøre det rigtigt een gang for alle?...

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej igen,

Godt at høre vi i det mindste forstår hinanden :-)

Jeg kender godt SilkMat'e lakker, men den her er mere mat end som således og så har den også gis-koden W2/DD+ hvilket er ret flot for sådan en lak. Tror ikke engang de akryllakker jeg arbejdede med fik sådan en udmærkelse (har også noget at gøre med de er vandbaseret). Fandt lakken på deres hjemmeside. Bevis for påstand: http://berger-seidle.de/de/produkte/aqua_seal_royalmat.htm

Og endvidere til dig mkh, kan jeg nævne at jeg allerede har fulgt dit råd og bestilte et 'pro firma' til at lave det, stella nova gulvafslibning, og jeg ville vende tilbage 2 uger efter, blev det ikke til, så nu 3 uger efter at det var blevet lavet og fortælle om min erfaring. Havde jo store forhåbninger til lakken.

Vil kort sige at mine børn har ikke fået lavet nogle ridser i lakken endnu, selvom det er et børneværelse, men det kommer vel nok når de begynder at hamre deres BeyBlades ned i gulvet, he he.

Indtil videre fungerer lakken perfekt. Kan ikke sige så meget mere om den, den opfylder i hvert fald MIT behov, nu ved jeg ikke hvad du eller andre ønsker :-) Vil gætte på du ønsker glansfulde lakker eller olie? Har jeg skudt helt forkert? :-)

/lakmand
[SLETTET AF ADMIN (reklameindlæg)]
du har så ret mand med gulv, lad min nabo som er uddannet i dette gøre arbejdet han har også de gode lakker......
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også