Bedste isolerende materiale?

Godaften

Jeg skal her til foråret invitere i en andelslejlighed, dertil hører et lille depotrum på 2-3 m2 som ikke er opvarmet.
Jeg kender nogle folk som har valgt at isolere rummet med rockwool og herefter beklædt det med spånplader, for at undgå at rummet skal rammes af frost hvis der skulle ting derinde som ikke kunne tåle det .

Jeg syntes dog personligt hurtigt at de 2-3 m2 går til spilde når man også skal isolere, og rummet har jo ingen størrelse i forvejen, så ville da hører om der var andre alternative isoleringsmaterialer, som ikke fylder så meget i tykkelse, men har bedre isoleringsevne end stenuld og glasuld.

Mvh. AdlerT
Godaften Jeg skal her til foråret invitere i... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Syntes diskussionen er endt for meget i hvorvidt der findes et vidunderprodukt eller ej. Virker til at det kun er "Pev" som kender til det hvilket jo også er fint nok, men hvis det ikke er godkendt til byggeri så er isoleringsmaterialet jo ubrugeligt til opgaveformålet.

@Pev

Et rum kan sagtens holdes frostfrit uden opvarmningskiler . Selv om frosten i gennemsnit ligger på -2 grader en decembermåned er husets isolering altafgørende. Du kan jo ikke udelukke den jordvarme som er til stede i et lille omfang.

Jeg siger ikke rummet er 5 grader men det er heller ikke det jeg ønsker. SÅ længe det bare holder sig over frysepunktet.

Hvis der er en ADMIN til stede må tråden gerne lukkes
Der findes ikke noget magi, der holder et isoleret rum over frysepunktet, hvis det bare er isoleret. Hvis der ikke tilføre varme, vil rummet opnå samme temperatur som omgivelserne - det er simpel fysik.
Det, der sker, er, at der "fanges" lidt jordvarme og solstråling i rummet, og dermed giver rummet en højere temperatur end omgivelserne, men rummets temperatur vil følge omgivelserne temperatur, og der sagtens kunne komme frost i rummet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis