Bedste isolerende materiale?

Godaften

Jeg skal her til foråret invitere i en andelslejlighed, dertil hører et lille depotrum på 2-3 m2 som ikke er opvarmet.
Jeg kender nogle folk som har valgt at isolere rummet med rockwool og herefter beklædt det med spånplader, for at undgå at rummet skal rammes af frost hvis der skulle ting derinde som ikke kunne tåle det .

Jeg syntes dog personligt hurtigt at de 2-3 m2 går til spilde når man også skal isolere, og rummet har jo ingen størrelse i forvejen, så ville da hører om der var andre alternative isoleringsmaterialer, som ikke fylder så meget i tykkelse, men har bedre isoleringsevne end stenuld og glasuld.

Mvh. AdlerT
Godaften Jeg skal her til foråret invitere i... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg var da også interesseret i svaret til dig, Mærsk, men sådan skulle det åbenbart ikke være!
Vi må fortsat henslæbe os i uvidenhed!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 25 dec 2010 22:00
Jeg var da også interesseret i svaret til dig, Mærsk, men sådan skulle det åbenbart ikke være!
Vi må fortsat henslæbe os i uvidenhed!


Det var nu egentlig også det svar jeg havde forventet


Mvh Mærsk

Pev's "superisolering" fylder vel også mere end 10mm der skal vel være luft på begge sider?

Eneste superisolering er vel, flamingo med grafit, den isolere lidt bedre end andre isoleringer.

Hvis sider og tag er isoleret, og man har et uisoleret gulv(gerne randisoleret) kommer man et stykke med den naturlige jordvarme.

mvh jens
Skrevet af ktm på 25 dec 2010 22:00
Jeg var da også interesseret i svaret til dig, Mærsk, men sådan skulle det åbenbart ikke være!
Vi må fortsat henslæbe os i uvidenhed!

Hej KTM

Jeg har da serveret alt, i gider bare ikke læse hvad forskerne har testet.

Uanseet hvilke tests vi laver, så tror ikke jo ikke på det. Jeg vil bare gerne give min viden videre til andre, men der er åbenbart nogle som tror jeg kun tænker på profit


PE

Hej Je__

Hvis du har lært noget om varmetab, så ved du vel at det er lamda vi benytter, det er svært at finde hverken minerluld eller Flamingo med en bedre lambda end 0,036.

Hvis ikke du har erfaring med Aluthermoen, så synes jeg det er mest fornuftig af dig ikke at komme med kretik, for det lærer man nemlig ikke af

PE

Annonce
Der er ingen andre end producenter eller sælgere af alutermoen der anbefaler det til byggeri i Danmark, måden det virker på i teori er desværre ikke altid det samme i praksis, fordi der er flere faktorer der spiller ind. Det jeg indtil videre har læst om det, er blandt andet deres lidt for positive resultater i form af lambdaværdier. De uvildige test der er blevet lavet har netop vist at de isolerer omkring 1/3 så godt som der ellers bliver lovet. Det kræver flere tests og mere udvikling før det kan anbefales at bruge i byggeri. Og som jens skriver skal der være luft på begge sider af isoleringen, hvad med dampspærre, for nu er der jo i teorien 2 dampspærrer hvor den ene måske ikke kan monteres helt tæt, skal den traditionelle dampspærre så udelades ? hvad nu når alu-overfladen bliver beskidt, hvordan virker den så ?

Der er alt for mange ting man ikke ved nok om endnu med alutermo, og man har trods alt mange års erfaring med de traditionelle måder at isolerer på, og ved hvordan hele konstruktionen opfører sig.

Der er også lavet tests med isolering af huse med alutermo, hvorefter man har målt varmetab og taget termografi-billeder, hvor resultaterne bestemt ikke var noget at skrive hjem om.

Alutermo kræver store temperatur forskelle for at virke for at virke, og fordi det virker i Canada er det ikke ensbetydende med det virker i DK.


http://www.lyrk.dk

Importørene af reflektiv isolering mangler endnu at bevise påstandene om produktets egenskaber.
Og de har efterhånden haft mange år til at levere den nødvendige dokumentation.

Foreløbig har Erhvervs- & Byggestyrelsen udtalt sig med følgende bekendtgørelse.

http://www.ebst.dk/presse_ebst/104821/1/0 

PEV eneste kritik jeg er fremkommen med, er din direkte løgn om at en isolering, med dit produkt kun fylder 10mm

Så  synes jeg ikke, du kan tillade dig, at frabede dig kretik, du giver jo spørgeren det indtryk, at der findes 10mm isolering, der isolere som 100 mm mineraluld.

Det med at flamingo med grafit, er en lille smugle mer effektiv, er ikke noget jeg har funden på, jeg har det fra fabrikanten/sælger men de er nok løgnagtige, eller hvad ???

Dessuden har flamingo jo brandsikkerheden imod sig, nøjagtig som dit produkt

jens

ikke 100 mm, men 211 mm.....

http://www.lyrk.dk
Nu overdriver jeg jo ikke, som visse andre.


mvh jens
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis