Bedste isolerende materiale?

Godaften

Jeg skal her til foråret invitere i en andelslejlighed, dertil hører et lille depotrum på 2-3 m2 som ikke er opvarmet.
Jeg kender nogle folk som har valgt at isolere rummet med rockwool og herefter beklædt det med spånplader, for at undgå at rummet skal rammes af frost hvis der skulle ting derinde som ikke kunne tåle det .

Jeg syntes dog personligt hurtigt at de 2-3 m2 går til spilde når man også skal isolere, og rummet har jo ingen størrelse i forvejen, så ville da hører om der var andre alternative isoleringsmaterialer, som ikke fylder så meget i tykkelse, men har bedre isoleringsevne end stenuld og glasuld.

Mvh. AdlerT
Godaften Jeg skal her til foråret invitere i... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af je__ns på 26 dec 2010 18:38
PEV eneste kritik jeg er fremkommen med, er din direkte løgn om at en isolering, med dit produkt kun fylder 10mm

Så  synes jeg ikke, du kan tillade dig, at frabede dig kretik, du giver jo spørgeren det indtryk, at der findes 10mm isolering, der isolere som 100 mm mineraluld.

Det med at flamingo med grafit, er en lille smugle mer effektiv, er ikke noget jeg har funden på, jeg har det fra fabrikanten/sælger men de er nok løgnagtige, eller hvad ???

Dessuden har flamingo jo brandsikkerheden imod sig, nøjagtig som dit produkt

jens


En ting du ikke skal er at beskylde mig for at lyve.

Kan du ikke læse på lektien inden du bevæger dig ud i noget du slet ikke ved noget om.
Kan du forklare hvor forskellen mellem en energitekniker og en sælger ligger ?

Vil også gerne vide hvad brandmodstandsevnen er på aluthermoen, det lyder til at du ved det.

PE

PEV lader den bare aldrig dø .... æv æv ...

Nedenstående er sakset fra: http://www.dtu.dk/upload/centre/lave/del-strategier/isoleringsmateialer%20-%2028-11-2006.pdf

En konkret prøvning har vist at den reelle isoleringsevne i heldigste tilfælde, dvs. hvor begge sider af folien har strålingsudveksling over et hulrum, svarer til ca. 30-50 mm mineraluld. Isoleringsevnen
svarer til 6-7 mm mineraluld, når folien er klemt som dampspærre mellem to materialer, eller
svarende til isoleringsevnen for traditionelle isoleringsmaterialer.

Kun perfekt er "godt nok"

pev du svare spørgeren at din "super" isolering fylder 10mm
Det passer jo ikke.

Prøv du bare at nedgøre min viden, hvis det kan stive dig lidt af.
Det har jo ikke rigtig noget, med dit ukorekte svar at gøre!!!

Svar venligst på, hvordan det er med brandsikkerheden i dit produk, for jeg ved det ikke, ellers havde jeg nok ikke spurgt!!!

jens

Skrevet af pev på 26 dec 2010 21:29

En ting du ikke skal er at beskylde mig for at lyve.

Kan du ikke læse på lektien inden du bevæger dig ud i noget du slet ikke ved noget om.
Kan du forklare hvor forskellen mellem en energitekniker og en sælger ligger ?


Må give alle andre ret... Dette produkt har en mangel fuld dokumention PLUS at den måde man skal bruge produktet på IKKE egner sig til mange isolerings opgaver (eks. tag isolering, efterisolering indvendig).

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/24/aft/155705/afv/topic

Og PEV... Dit isolering fylder godtnok kun 10 mm men så isolere det jo heller ikke en skid, så drop det udtryk.  Løgner.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af je__ns på 27 dec 2010 00:08
pev du svare spørgeren at din "super" isolering fylder 10mm
Det passer jo ikke.

Prøv du bare at nedgøre min viden, hvis det kan stive dig lidt af.
Det har jo ikke rigtig noget, med dit ukorekte svar at gøre!!!

Svar venligst på, hvordan det er med brandsikkerheden i dit produk, for jeg ved det ikke, ellers havde jeg nok ikke spurgt!!!

jens


Jeg forstår ikke at du spørger, du har vel undersøgt alt om aluthermoen, siden du er så skråsikker. Jeg kan godt forsikre dig om at produktet har den højeste brandmodstandsevne plus den overhovedet ikke danner gift ved smeltning, men hvad er det lige Polystyrolen gør ved brand ? kan man dø af den  ja, det kan man sgu.

Hvis du tror at du er noget ved musikken, så tro da bare det, men du ved da slet ikke noget om tabsberegning og brandmodstandsevne.

Jeg synes virkelig lav-det-selv.dk er blevet til sted hvor alt skal forkvakles og man bliver gjort til syndebukke hvis man vil hjælpe eller gøre andre godt med et prof svar på deres spørgsmål, det har man ikke mulighed for, da alle besvarer med det de tror er det rigtige, det er synd og skam, for dem der stiller spørgsmålene, de bliver mere forvirret en gavn er i de fleste tilfælde, og de rigtige svar drukner i alle de forkerte svar.

Jeg har gennem min lange tid her i lav-det-selv gjort mange gode bekendskaber, men de fleste er forsvundet fra siden igen pga det fåtal som er her for at ødelægge og forvirre for det seriøse publikum.

Men tag det bare rolig, jeg bliver på posten, mig får man ikke sådan ned med humøret.

PE

Annonce
Fortsæt endelig med at nedgøre mine evner

Men har du evner til at forklare mig, hvor for du skrev til spørgeren, at dit produkt kun fylder 10mm, for at være monteret korekt?

For det paser jo ikke.

Jeg spurgte dig vedr. brandsikkerheden, af dit produkt, i den tro du var en seriøs sælger. (du er vist nærmere en desperat sælger)

jens
Skrevet af je__ns på 27 dec 2010 23:48
Fortsæt endelig med at nedgøre mine evner

Men har du evner til at forklare mig, hvor for du skrev til spørgeren, at dit produkt kun fylder 10mm, for at være monteret korekt?

For det paser jo ikke.

Jeg spurgte dig vedr. brandsikkerheden, af dit produkt, i den tro du var en seriøs sælger. (du er vist nærmere en desperat sælger)

jens


Jens.

Jeg tror da at du er har fået en rigtig modbydelig virus her i julen, du ser dobbelt, hører heller ikke god og dine øjne, dem kan du vist heller ikke se ud af mere, tror du må entur til lægen, men lad nu være med at sige at han lyver.

Desperat sælger, nej hvorfor tror du da det, synes det er ok at sælge mere en 80.000 m² fup-isolering + et par hundrede fup-varmepumper i år det kan man da leve rigtig godt af, og det da rigtig dejligt at alle mine kunder er kanon tilfreds med mit fup-isolering.

En gang for altid, så lad være med at kalde mig en løgner tak!

PE

Pev vi er vist to der har vira

Har jeg skrevet at dit produkt er fup???????????????????????????????

hvorfor vil du ikke svare på følgende:

Hvor for du skrev til spørgeren, at dit produkt kun fylder 10mm, for at være monteret korekt?

jens

Skrevet af je__ns på 28 dec 2010 00:21
Pev vi er vist to der har vira

Har jeg skrevet at dit produkt er fup???????????????????????????????

hvorfor vil du ikke svare på følgende:

Hvor for du skrev til spørgeren, at dit produkt kun fylder 10mm, for at være monteret korekt?

jens



Jens.
Produktet er 10 mm. og det passer, hvor meget man lægger på at klemlister er individuelt.

Hvis jeg har skrevet til en spørger at den fyldte 10 mm. med belædning, så har jeg oplyst noget ukorrekt, men det tror jeg næppe jeg har, tror jeg har har forklaret at produktet var 10 mm. for det er korrekt.
Reflektiv isolering fungerer bedst ved at have lidt luft på begge sider, det giver den bedste isolerende virkning.


PE

Skrevet af je__ns på 26 dec 2010 15:05
Pev's "superisolering" fylder vel også mere end 10mm der skal vel være luft på begge sider?

Eneste superisolering er vel, flamingo med grafit, den isolere lidt bedre end andre isoleringer.

Hvis sider og tag er isoleret, og man har et uisoleret gulv(gerne randisoleret) kommer man et stykke med den naturlige jordvarme.

mvh jens


tak for svaret på mit oprindelige spørgsmål.

Men så absolut ikke tak for alle de nedgørende svar, inden du indrømmede du skrev ukorekte oplysninger...

jens
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis