Pilleovn

Nogen med erfaringer udi pilleovne???

Kan man undvære vandbåren varme i et bette hus med førstesal, hvis man install. en pilleovn i passende størrelse - måske ved gavlen hvor trappen er og der iøvrigt er åbent til køkkenet.
Alternativ bliver det et pillefyr, men..........der skal så føres rør for fyrenheden skal flyttes 6-8 m til et andet rum . nå ja, skorstenen skal jo nok lige flyttes også.

Ved en pilleovn kunne jeg sætte skorsten og ovn op og beholde det gamle oliefyr i reserve indtil ovnen var grundigt afprøvet.

Hytten er vel ca. 60m2. + førstesalen som vel er ca.35m2.

Sniffer  
Nogen med erfaringer udi pilleovne??? Kan man... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo køleskabet må være vigtigt...
ja, altså for at sikre pilsnerne MOD frost skader..... :-)

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af njord på 05 jan 2011 17:00
Jo køleskabet må være vigtigt...
ja, altså for at sikre pilsnerne MOD frost skader..... :-)

MVH Njord

Noget kunne tyde på at du når at drikke dem inden de når så langt Njord
Sådan noget fint noget har jeg slet ikke i huset, det stærkestre du vil kunne finde er mørk hvidtøl og måske en pose Tyrkisk peber HÆ HÆ
Nåeh ja og så lige en god rødvin fra 1970 som jeg har haft siden 1972, den skal åbnes inden så længe når jeg går ind i de helt voksnes rækker omkring d. 5/2
Sorry Håndværker....

Men så skal du virkelig være en hyggelig fætter hvis du skal lokke gæster i huset vinteren over.....

Husk nu at have rigeligt med piller til brændeovnen :-)

Så koldt det er nu er det næsten ikke muligt at arbejde sig til varmen :-) Specielt ikke indendørs......

MVH Njord
Det er jeg så åbenbart ikke, en hyggelig fætter !
For de få venner jeg har syntes jeg bor alt for langt ude på landet til at de gider flytte deres røv herud. Rutebilen stopper ellers lige ud for min indkørsel hvis de ikke kan køre selv.
Annonce

Dine bekendtskaber er bare alt for velopdragne til at sige, hvorfor de ikke vil komme.
De vil da ikke sidde der i køkkenet i 5 graders varme til en kop kaffe!!

Den årgang er noget af det bedste i nyere tid inden for fransk rødvin, men gem den nu ikke for længe


Med venlig hilsen
ktm

 

Nåe Walk in køleskab


Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
I mit hus på 148 kvm, er der gulvvarme på badeværelset, en radiator i soveværelset, som gasfyret klarer at holde gang i
Stue/ køkken på 70 kvm og højt til loftet varmes op med en pilleovn
Dagtemperatur 24 grader
Nattemperatur. 20 grader
Min ovn har tank til ca 20 kg piller, som den bruger på 2-3 dage afhængigt af hvor meget solden skinner på mine store ruder i stuen
På det første år vi fyrede med den, brugte vi 1 Palle piller 6 mm
Og 8000 kr gas, det er da meget godt i et hus fra 1911 , som vi har renoveret og topisoleret overalt
Ang. Støj, tjæ det er som man tager det, men målt på en meters afstand larmer den 48 dB og det er ikke mere end opvaskemaskinen
I mit hus på 148 kvm, er der gulvvarme på badeværelset, en radiator i soveværelset, som gasfyret klarer at holde gang i
Stue/ køkken på 70 kvm og højt til loftet varmes op med en pilleovn
Dagtemperatur 24 grader
Nattemperatur. 20 grader
Min ovn har tank til ca 20 kg piller, som den bruger på 2-3 dage afhængigt af hvor meget solden skinner på mine store ruder i stuen
På det første år vi fyrede med den, brugte vi 1 Palle piller 6 mm
Og 8000 kr gas, det er da meget godt i et hus fra 1911 , som vi har renoveret og topisoleret overalt
Ang. Støj, tjæ det er som man tager det, men målt på en meters afstand larmer den 48 dB og det er ikke mere end opvaskemaskinen
48 db. er temlig meget i mine øre, hvis det er en erieterende susende fra en motor eller lignende.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis