Tætning af Velux?

Hej folkens,  er der nogen af jer derude ,der har forsøgt sig med at tætne ældre veluxvinduer, med en eller anden form for gummibånd, eller lign.?  Jeg har lidt bøvl, med at det trækker fra dem, når vinden står ind på den side af huset. Desuden kan det også larme en del fra den udvendige "topkasse" . Nogen der har forsøgt sig ,med at fylde den op? evt. med noget flamingo?    Jeg er vel ikke den eneste med den problematik   eller hvad.
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal såmænd bare have fornyet gummilisterne, de bliver stive med årene. Dem kan du naturligvis købe hos Welux går jeg ud fra. Med hensyn til det udvendige topblik, så må du ikke udfylde det med noget, da du derved giver grobund for råd ! Det kunne tænkes at det blot trænger til at blive banket fast igen.

V.h.  Håndværkeren
Larmen fra den udvendige topkasse kan måske skyldes at du har glemt at lukke klapventilen. :o)
Men måske er det "skumbånd" der sidder på selve ventilklappen simpelthen nedbrudt.

Mht. til at lime flamingo i topkassen så tror jeg nu ikke at det er noget problem. Der sidder jo allerede en strimmel flamingo i den del af kassen der "mod vinduets øverste karm"

Men hvis du fylder kassen med flamingo er det jo slut med ventilation i den retning.
Som hpox også skriver, så er der faktisk allerede en tynd stimmel isolering indvendigt i topkassen.

Er det en hul klang du oplever når det regner, så kunne det jo godt lyde som om at der ikke er lukket helt af ud til topkassen gennem klapventilen, der sidder en skumgummi liste rundt om kanten på klaplisten, der sidder ikke noget i klemme et sted så den ikke lukker helt tæt...?

Trækker det ind langs kanterne, er dine gummilister i kanterne sikkert slidt, eller faldet sammen, også ville jeg skifte dem alle ud til nye fra velux.

Du kan bare ringe til Velux.
Fra en telefon.
Du ved de der små nogle som ikke er ret store. Med knapperne.
Hvis du er lidt fiks på fingrene og nævner du blot, når du ringer til Velux, at du sidder her på et debatforum og søger hjælp til dit fejlbefængte Velux-vindue vil de være lydhøre.
De er ekstremt emsige, ærekære og dybt korrupte - så kommer der en mand ud og klarer problemerne - UDEN beregning.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Nu prøver jeg at sætte linket ind igen. Gå ind på det og skrool ned der hvor der står tilbehør. Der er også et tlf. nr.. 

http://www.veluxshop.dk/


Jeg kan ikke finde de gummilister på siden. Men, dem kan  de nemt skaffe til dig. De er ret lette at skifte. Har skiftet dem før.
 Der sidder et lille typeskildt øverst i rammen. Der står str. på vinduet. Feks. GGL.308
 Det oplyser du om og de sender gummilisterne til dig.
Tak for svarene, ja det er nok gummilisterne der har set bedre dage,tror vinduerne er fra engang i 70érne ;-) skumgummiet der skulle sidde på "ventilklappen" er på mystisk vis forsvundet, så det trækker også herfra hmmm! Nå men med hensyn til topkassen,så ja, der sidder jo allerede flamingo i toppen af dem ,så tænkte at fylde noget mere i? Eller noget sammenrullet skumgummi,bare til at tage "rumklangen"? Hvad skulle der være brug for ventilation til, der udvendigt på vinduet?
Du skal bare have fat i sådan en kasse med med det grå og det sorte bånd. Det grå er til klappen og det sorte er det filt der sidder i den ventillationsrist udvendig. Den rist er nem lige at hægte af, rengøre, og på med det nye filt. ... Så tror jeg det får en ende med støjen..
 Og skift de tætningsgummilister. Så har du såmænd nogle gode Veluxvinduer mange år endnu..

Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis