Tætning af Velux?

Hej folkens,  er der nogen af jer derude ,der har forsøgt sig med at tætne ældre veluxvinduer, med en eller anden form for gummibånd, eller lign.?  Jeg har lidt bøvl, med at det trækker fra dem, når vinden står ind på den side af huset. Desuden kan det også larme en del fra den udvendige "topkasse" . Nogen der har forsøgt sig ,med at fylde den op? evt. med noget flamingo?    Jeg er vel ikke den eneste med den problematik   eller hvad.
Hej folkens,  er der nogen af jer derude ,der har... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så skift speciale - til vinduesbundplademontage.

Af værktøj til de gummilister skal man bruge en skruemaskine, listesaks, hæfteklammer.
Det er bare at gøre det i modsat  rækkefølge som man tager dem af.
  Jeg skiftede disse lister på 15 Veluxvinduer sidste år. Og ja.. i December måned.
 Det eneste der kan drille er den liste der sidder nederst på rammen. Det er ikke til at komme til skruerne pga afstanden til inddækningen ikke er ret stor. . Der brugte jeg en vinkelbitsholder.

Skrevet af 777 på 14 dec 2010 23:22

Af værktøj til de gummilister skal man bruge en skruemaskine, listesaks, hæfteklammer.
Det er bare at gøre det i modsat  rækkefølge som man tager dem af.
  Jeg skiftede disse lister på 15 Veluxvinduer sidste år. Og ja.. i December måned.
 Det eneste der kan drille er den liste der sidder nederst på rammen. Det er ikke til at komme til skruerne pga afstanden til inddækningen ikke er ret stor. . Der brugte jeg en vinkelbitsholder.



Hmmm! er du sikker på det var veluxvinduer du havde fat i
På mine sidder de så vidt jeg kan se "bare"  trykket i en fals,men  ALVORLIGT! godt sat fast alligevel
Dette job er for mænd og ikke for piger!

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Du kan bande på det var veluxvinduer.

 Der sidder et brædt du skal skrue af for at få gummilisten fri. Derfor skruemaskinen. Men, prøv lige at fortæl mig hvad der står på typeskildet. Står der GGL eller N-2
Annonce
Skrevet af hpox på 14 dec 2010 22:47
Så skift speciale - til vinduesbundplademontage.

He he, ja.

Men tror jeg ville kede mig efter et stykke tid alligevel...
Skrevet af 777 på 15 dec 2010 19:23
Du kan bande på det var veluxvinduer.

 Der sidder et brædt du skal skrue af for at få gummilisten fri. Derfor skruemaskinen. Men, prøv lige at fortæl mig hvad der står på typeskildet. Står der GGL eller N-2

Typeskiltet siger GGL-3  osv.
Ok. et alm. veluxvindue. Skru de træstykker af den øverste halvdel af karmen og den nederste halvdel af rammen. af med de gl. gummilister. Klips nye gummilister fast på træstykker og skru dem på igen.
 Du skal selvf. have vinduesrammen hægtet af. .Thats all.
 
 Det kan du jo hygge dig med en lun forårsdag..
ok tak for det så må det blive gaffamodellen vinteren over ;-)
Så skal der jo osse lige skiftes lister i bund og top.
Derimod er det ikke nødvendigt at tage rammen af - for at skrue de der fire brædder af.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis