Tætning af Velux?

Hej folkens,  er der nogen af jer derude ,der har forsøgt sig med at tætne ældre veluxvinduer, med en eller anden form for gummibånd, eller lign.?  Jeg har lidt bøvl, med at det trækker fra dem, når vinden står ind på den side af huset. Desuden kan det også larme en del fra den udvendige "topkasse" . Nogen der har forsøgt sig ,med at fylde den op? evt. med noget flamingo?    Jeg er vel ikke den eneste med den problematik   eller hvad.
Hej folkens,  er der nogen af jer derude ,der har... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm hvad er det for en udvendig ventilationsrist du mener?
Hmm! Jeg er ikke med på den rist der,tror ikke den er på mine vinduer.
Du skal kikke efter det typeskildt øverst i rammen. Og bestil det kitsæt. Der er en udførlig brugsanvisning med, til lige det vindue du har..
Er der nogen af jer der reelt har prøvet, at skifte disse gummilister? Ifølge velux hjemmeside er det ikke!! et GDS. job ;-) men er der nogensinde noget der er det,hvis man spørger producenter mv. ;-)
Det har jeg ganske vist ikke.

Men der står osse blit at "det vil være en god ide" at lade Velux montører skifte de lister. (pakninger)
Den slags tager en rigtig GDS-er sig naturligvuis ikke af
De kan nemt bare se på de eksisterende lister hvordan de nye skal monteres.
Men for egen regning vil jeg da sige at det IKKE er arbejde som bør udføres i december måned. Hvorimod juni vil være mere oplagt.
Skrevet af hpox på 14 dec 2010 19:36
Det har jeg ganske vist ikke.

Men der står osse blit at "det vil være en god ide" at lade Velux montører skifte de lister. (pakninger)
Den slags tager en rigtig GDS-er sig naturligvuis ikke af
De kan nemt bare se på de eksisterende lister hvordan de nye skal monteres.
Men for egen regning vil jeg da sige at det IKKE er arbejde som bør udføres i december måned. Hvorimod juni vil være mere oplagt.

Det tror jeg gerne jeg vil erklære mig lidt uenig i for det er vel nu man har har mest brug for forbedringen - hvis man ikke gjore det nu var alternativet vel bare at lukke alle rammer af med gaffa indtil Juni?? 

NB! Jeg vil gerne medgive at en gummiliste er nemmere at arbejde med ved udendørs temperatur når det er Juni - men umuligt er det ikke!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ud fra en behageligsbetraktning har jeg ikke den fjerneste lyst til at stå og fumle med gummilister i en temperatur der er bedst egnet til at kikke UD på.l
Så hellere Gaffa-modellen.
Siger i, så skulle i prøve at lægge tag i dette vejr...
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis