tv hifi mediecenter projekt

hej jeg har en kommode på ca 80cm højde tror jeg. jeg ved med sikkerhed at mit fladskærms tv skla stå på det eller hænge på væggen så foden er lige over toppladen på skænken. forestiller mig mit tv skal være 32-37 tommer derudover vil jeg have integreret stereoanlæg. mit spørgsmål er så når dette anlæg skal kunne afspille cder og dvder (og evt mp3 filer) samt radio hva skal jeg så vælge??? en squeezebox, mediecenter hvor jeg ligeledes får stor harddisk til at kunne optage tv på samt gemme mine film fra dvd på??? eller en soundbar eller lille anlæg. min forestilling er et tv til max 4500. og anlæg til max 3500kr vil dette kunne lade sig gøre og hva skal jeg vælge??? kom gerne med bud på tv og anlæg.

en pc mediecenter hva skal den indeholde???
bluray dvdafspiller og evt brænder.
500- 1000 gb harddisk minimum mulighed for opkobling af ekstra harddisk. Vi har ca 100dvd film der skal ligges ind.
radio
digital tv tunerkort c, da vi bruger det her gemmen antenneselskab, men bør måske være tv tuner t/c

hva ellers
hej jeg har en kommode på ca 80cm højde tror jeg.... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej
det mediacenter som er vedhæftet har jeg bygget til en kammerat.
midi tower havde han med bunkort, cpu (amd  x64 2800+ 1.8ghz, ram 1 gb og 1 stk disk 3oo gb sata 1 7200 spin 32 mb buffer 300 w strøm forsyning.
skiftet cpu køleren ud med en supersilence 120 mm vinge          kr. 400,00 
sata riad kort m 4 stik                                                                   kr. 198,00             
Hauppauge WinTV HVR-900-HD                                                     kr. 518,00
1 stk 2 tb wd sata 2 7200 spin 64 mb buffer                                 kr. 698,00
brugt grafik kort nvidia gforce 7600gs 512 mb ram                       kr. 150,00
4 stk brugte wd 2 på 1,5 tb og 2 på 1 tb 7600 spin 32 mb buffer kr. 300,00
lyd kort er et soundblaster 128 et eller andet  (havde det selv)   kr. 00,00
valgte win 7 Home Premium qem                                                   kr. 650,00
ialt                                                                                                  kr. 2914,00

han har en del film som alle er lagt ind i dvd kvalitet, det fylder en del ( ca. 1200 film pt.) 
til at styre dette har jeg valgt "all my movies" som var det letteste at bruge for en der ikke er særlig pc kyndig (derfor win 7) desværre koster det lidt ca. kr. 260,00 man kan prøve den gratis i 30 dage
man finder bare filmen/musikken på sin hardisk bedre den op at hentet oplysninger fra nettet og der er det for det meste. den sotere selv om det er film eller musik og den kan genkende de fleste formater.
når man så skal se/høre trykker man bare på play ikonet i programmet
den bruger den film/musik afspiller du har valgt som standart

mediacenteret er koblet direktet til routeret (altså med kabel) da der er 2. stk andre pc som kan bruge det film/musik der på den.
de 2 pcer er koblet op trådløst 54 Mbps og bruger vlc player (den er gratis jaa) dan den ikke kræver så meget af netværket.

pcen er sluttet til han 5.1 forstærker

han bruger netradio

til dit brug ville jeg nok vælge et   tvkort som dette da det opfylder dine krav med DVB-T/C MPEG-4, radio ingang 

håber det svare på dine spørgsmål eller så spørger du bare igen
300 w strøm forsyning ??

lol

Køb for fanden noget der er bygget til det ??????

Apple TV og et lille USB hack er alt man behøver...

Held og lykke med alt det setup det kræver

Bliver IKKE lige så nemt som det er at tænde et appletv og så gå i gang ?


(Og det var så det sidste herfra... Glæder mig voldsomt til at se result...)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
mkh
hvorfor er æbler bedre end bananer??
nu ved jeg ikke så meget om æblet tv men kan man bare sidde eks 7 diske i hvis man har det behov?

du er nok nød til at uddybe "300 w strøm forsyning ?? lol Køb for fanden noget der er bygget til det ?????? "

vi er self enig om 300w er ved max belasting ikk?

er dette ikke et forum for gør det selv folk?
eller er der noget jeg har misforstået

jeg kunne bare købe den nye box fra sony som passer med mit tv og forstærker og vupti så kører det.

Men det er nu ikke så sjovt


ja undskyld michael80 det er ikke meningen at din tråd skal bruges til mudder kastning men såen er der jo nogle der har det


helt fint, skyd i bare løs for 1 det giver nogle fede indslasg hvor man kan grine af folks ytringer og 2 det kan få nogle ting frem i lyset man ikke selv tænker over, men lige pt. må jeg nok se langt efter det projekt for bilen strejker og bliver vist dyr at få i arbejde igen, men så ved jeg da HVA JEG SKAL ARBEJDE MED SÅ PROJEKTET ER SKITSERET I DETALJER TIL NÅR DER ER PENGE I KASSEN
iøvrigt pml 36 mange tak for svcar og god gennemgang af opbygnning og dele
selv tak du gir bare lyd når du kommer så lang
arrogance er en sjov ting.....

Den der ler sidst ler bedst...



Husk nu at komme med dit result. til den super pris og bugedt er det nemt at gætte på hvad der sker..

De har forresten et Medion 32" TV i Aldi pt til 2699.- ?

Det passer fint til jeres std...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
tror jeg vil passe lidt på med attituden der kære mkh.

lyder som om du virker arrogant og "taler ned" til mig i den sidste besked.

det skrevne medie er jo et dejligt sted hvor man ikke kan overføre sin humor. nå men nu må vi lige se hvornår der kan blive penge nok til leg. jeg spurgte blot for allerede nu at kunne sætte mig in d i tingene og opveje for og imod de forskellige løsninger. det bliver tidligst til sommer jeg får noget (altså hifi forhåbentlig)
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis