tv hifi mediecenter projekt

hej jeg har en kommode på ca 80cm højde tror jeg. jeg ved med sikkerhed at mit fladskærms tv skla stå på det eller hænge på væggen så foden er lige over toppladen på skænken. forestiller mig mit tv skal være 32-37 tommer derudover vil jeg have integreret stereoanlæg. mit spørgsmål er så når dette anlæg skal kunne afspille cder og dvder (og evt mp3 filer) samt radio hva skal jeg så vælge??? en squeezebox, mediecenter hvor jeg ligeledes får stor harddisk til at kunne optage tv på samt gemme mine film fra dvd på??? eller en soundbar eller lille anlæg. min forestilling er et tv til max 4500. og anlæg til max 3500kr vil dette kunne lade sig gøre og hva skal jeg vælge??? kom gerne med bud på tv og anlæg.

en pc mediecenter hva skal den indeholde???
bluray dvdafspiller og evt brænder.
500- 1000 gb harddisk minimum mulighed for opkobling af ekstra harddisk. Vi har ca 100dvd film der skal ligges ind.
radio
digital tv tunerkort c, da vi bruger det her gemmen antenneselskab, men bør måske være tv tuner t/c

hva ellers
hej jeg har en kommode på ca 80cm højde tror jeg.... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jamen det er helt ok. men når man som jeg skal have nyt tv og anlæg og pt er arb.løs uden snarlig udsigt til fast job må mindre være nok
Så ville jeg altså kigge efter et AppleTV hvis jeg var dig, og så kaste noget ATV flash ind, det giver sindsygt mange muligheder..

Du kan læse en masse om det her http://firecore.com/atvflash

Men mulighed for at tilkoble en ekstern USB og så ellers se en masse online media... bla DR/Sputnik

Stream fra din computer til dit TV hvis du vil det, fx dine billeder.... 1000vis af muligheder.....

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Lidt info -> http://www.plexapp.com/press_LG.php

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Dagens afsnit af So Ein Ding hvor Boxee Box bliver fremvist.. et kig værd

http://www.dr.dk/NU/player/#/so-ein-ding/3696
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hej michael80

der er findes mange måder at lave et mediacenter på
både her hos mig selv og en del andre steder valgt at lave en gammel pc om til en film/optager server
fordelen ved dette er at man fra flere steder i huset kan se /optage film

serveren, jeg har her er amd athlon mp 2000+ 1,67 GHz  1 gb ram og et eller andet grafik kort (det er ikke væsentlig)
der er så pt. 4 mediacenter koblet på, altså 4 stk. pcer  med tuner kort til både t og s (det er faktisk 4 gamle ibm/lenovo t60 1,8 GHz , 2 gb ram, og onbord grafik kort fra intel, sat i en portrepelikator med dvi udgang og spif lyd ud)
"mediacenterne" når de optager feks. en film ryger det ind på "serven" direkte

for "serven" og et styk pc med repelikator 2 stk tv kort til t og s ca kr 3000 da det meste var brugt da jeg købte dette

for en brugt phillips tv 37" 100 htz mpg 4  kr. 2700

så jow det kan nemt lade sig gøre, for en fornuftig pris.
Annonce
Yesyes, så kan vi kigge lidt på din el regning bagefter, og se hvor fornuftig en pris du selv mener det er

hahaha

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
forbrug på "server" er 115 w/h ved fuld belastning harddiskne kan jo siddes til at slukke når de ikke bruges, " servern" lukker self om natten kan enten tændes manuelt men ellers starter den kl 16.00 og lukker hvis der ikke er nogle der bruger den kl 00.00, den bruger et snit på 535w pr dag målt over et år, det koster os kr. 277,29 v. kr. 1,42 kw/h
så jeg syntes det er ok.
der er måler på "serveren"
Det er så stadig en del mere end hvad der kan opnås med en simple linux server og mythTV

But okay, you are the boss....

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
øhh der såmet en linux server (samba) der sidder 10 diske i da de spejler :-)
2 system diske på 40 gb hver og 8 stk. 2 tb hver
de kr. 277,29 er pr år
alle film ligger i fuld dvd eller blue ray kvt.

de er nu ikke så dyrt da alle i huset har adgang til alle film
der er self lavet en database med dem i og musik
pml36
jeg vil gerne have sådan en server/mediacenter blot i stuen, hvad kræver det af udstyr og hvadmed højttalere og radiomusik altså ala reciever, vi har trådløst internet nu. og kan du fortælle mere om jeres databaseopbygning hva er den i og hvordan laver i opdelingen, skal være til at finde både musik og film
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis