Jens Undskyld
Jeg var lidt for sikker,
håber det er ok, tonen her på seitet er jo generelt god, og skullel gerne blive ved med at være det, så derfor disse linjer.
Jeg tror jeg mis-for-tolkede dit indlæg noget, for savklingens tænder (formen af dem) vil naturligvis afspejles i snittet, en såkaldt alm. klinge der er veksel-slebet (højre/venstre) i de gr. de er bestem til vil give et anderledes billed af snittet selvfølgelig. (vil danne et v) som står tilbage, når der er et stump tilbage ved et snit.
Så ingen uenighed heri, jeg tog som sagt fejl og misforstod dig, det er jo det der af og til kan ske, i en go' dialog.
Når jeg tænker tilbage, ku' min far glædestrålende fortælle at han da havde slebet klingen på rundsaven,
med en vinkelsliber 
hvortil jeg sagde at så har du højest san-synligt kun måske 2 tænder der skærer
hvis du er heldig, det ku' han slet ikke forstå, dertil kunne jeg kun smile og trække på skuldrene, og lade ham tro på hans facon med at slibe.
Det var et lille tilbage-blik tror jeg det hedder, men sjovt at tænke lidt på fortiden en gang i mellem, med et lille smil.
Det var
måske det "billed jeg havde i hovedet da jeg lidt kækt svarede som jeg gjorde.
En rundsavsklinge er jo
precisions-slebet eller kunne det jo være fuldstændigt lige meget hvor mange (z) skær den har.
Ja og klinger til div. opgaver er eller kan være et studie i sig selv, ud fra hvad man skal bruge værktøjet til.