indkøb af materialer i tyskland

Hej

vi skal renovere et helt hus hvor alt er pillet ud, selv vindueskarmene.

Er der nogen der har nogen erfaringer med at køre f.eks til tyskland og købe byggematerialer billigere end i danmark?

På forhånd tak

 leas far

33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Træ er meget billigere og vinduer også så smut du bare en tur til Flensburg.

V.h.  Håndværkeren
Tak
Har du nogen forslag til hvilke byggemarkeder i tyskland man skal køre til?

-og hvad med gulv, hvordan er det i forhold til DK?

 leas far

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, det er faktisk billigere.

Jeg har selv boet i Tyskland i flere år, og købte bl.a. både gulve og maling dernede til mit hus i DK.
Min genbo handler alt sit materiale i Tyskland. Og han er ved at bygge hele huset om.
Typisk sparer du vel omkring 25-50% på tingene. Det være sig maling, gulve, VVS osv.

Nu er der selvfølgelig den normale mængde mennesker der vil komme med historier om dårligere kvalitet, end den danske.... suk... ja, det er fint, 80 millioner tyskere er åbenbart godt tilfredse med kvaliteten.
Jeg kender ikke nogle historier om tyskere der valfarter til DK for at købe byggematerialer.

Et godt firma at handle i er OBI. Billige priser og god kvalitet.
Naturligvis er der i Tyskland også gode og lidt mindre gode kvaliteter... præcis som i DK.

Her finder du ugens tilbud, køkken tilbud og bad tilbud:

http://www.obi.de/de/angebote/index.html

God tur til Tyskland...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er Bauhaus og Max Bahr.

 

Skrevet af thxtex på 25 nov 2010 10:42
Der er Bauhaus og Max Bahr.
Og mange flere, du skal bare ud af byen. Hvis du tager Kruså grænsen fortsætter du bare ud af vejen til du på din venstre hånd ser store reklameskilte for byggemarkeder, der tager du den første afkørsel der kommer.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis du kører ind mod Förde Park kommer du forbi et par store byggermarkeder, jeg husker ikke nvnene.
Praktiker ligger ved Fördepark. Max Bahr et stykke derfra. Bauhus ligger imellem. Bauhaus Flensborg er nok 20-40% billigere med de samme varer ift Bauhaus herhjemme. Der ligger også et andet byggemarked tæt ved Praktiker, men de er dyre men har også udelukkende dyre mærkevarer.
Otto Duborg byggemarked ligger tæt ved Fleggaard i Harreslee. Men tror ikke de er ret billige, der er sjældent noget at gå efter i deres sjælne tilbudsaviser.

Bestil evt. kundekort hos Bahr.de og praktiker.de - det er gratis og tit får man 20% i Praktiker hvis man har kort, men det sker også at de har 20% på alt uden at man skal have kundekort.
Jeg har over flere år købt flg. i Bauhaus, Max Bahr, Praktiker :
osb-plader, fibergips, tagpap, cement, udendørs granit, græskantsten, indendørgranit (30x60 cm), fliseklæber, flisefugemørtel, elværktøj, planter, træbeklædning - profilbrædder (fra 40,- pr. m2), låse f.eks. til terrasseskydedør (rationel) - koster 1500 herhjemme, ca. 350 i Tyskland, garageportåbner (Chamberlain - halv pris (når der er 20% rabat))
Fakro ovenlys skal også lige med. Det er godt 7 år siden, men de kostede (78x140) ca. 1700 inkl. inddækninger til tegl - det var ca. 40-50% under prisen i DK.

Kig deres tilbudsaviser igennem hver uge så du kender prisniveauet. Det er også en god ide blot (med kamera eller blok/pair) at kikke når man alligelvel er nede efter øl mm.
Apropos så har Praktiker 20% rabat 26.+27.11 og 3. + 4. 12 dog kun hvis man har kundekort (tror det tog en lille uge da jeg bestilte indtil det kom, men mon ikke man kan få det oprettet i butikken hvis man har lidt tålmodighed og taler lidt tysk).
Da jeg byggede garage undersøgte jeg også priser i tyskland, og ja jeg kunne spare lidt, men efter at have gået det lokale byggemarkede på klingen fik jeg faktisk helt gode priser og en service som trods alt ikek kan lade sig gøre fra tyskland. Dag til dag levering hvis det blev nødvendigt, gratis fragt, muligheden for at hente det man skal bruger her nu, med samme rabat. Jeg kunne uden gebyr tilbage levere hele pakker. Der ud over en utrolig god mængde råd og vejledning som tyskerne af gode grunde ikke rigtig kan give.

Det jeg vil sige er, at du kan måske spare nogle penge, men du kan meget vel også komme ud for at du kunne have fået det til næsten samme pris her hjemme, men bare uden alt det besvær som der trods alt er ved at handle uden for landes grænser, samt at servicen naturligvis også er der efter.
Kære Bai7200... nu må vi nok lige have lidt på det rene....

Tyskerne kan naturligvis give præcis lige så gode råd og god vejledning som danske firmaer.
Jeg har tidligere, i 6½ år, boet i Tyskland og deres kundeservice dernede er i langt de fleste tilfælde utrolig professionel,  uovertruffen og høflig.

I DK er det endog meget let at møde det modsatte. Jeg er blevet lettere rystet flere gange, når man henvender sig til en medarbejder i et DK byggemarked og vedkommende ikke aner hvad det er de sælger.
Naturligvis findes der masser af kompetente byggemarked medarbejdere her i DK også.

Hvis det kniber med de sproglige færdigheder, er det klart at du ikke kan få den vejledning som du har brug for, men er tyskkundskaberne i orden, er der ikke noget at betænke sig på.
I øvrigt er der også rabatter at hente i Tyskland, præcis som i DK. Det er bare et spørgsmål om at "handle".

Når alt kommer til alt er der mellem 25 og 50% at spare på byggematerialer dernede.
Det kan da blive til nogle Kr., alt efter hvor stort et projekt man skal i gang med.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også