@ Bai7200 mf.l. ....
Græsset grønnere på den anden side....sikke da noget sludder...
Hvis du læser indlægene i tråden igennem, vil du se, at jeg faktisk har boet på den anden side... så jeg taler af erfaring....
Jeg har tidligere, inden min tid i Tyskland, totalrenoveret 2 parcelhuse, det ene med ny tagkonstruktion, m.v. Så jo, jeg har også masser af erfaring med servicen, eller mangel på samme i DK byggemarkeder, samt deres priser og rabatordninger.
Læg venligst mærke til at jeg ikke skriver, at der ikke findes, med dit udtryk: klaphatte, som ekspedienter, i tyske byggemarkeder. Jeg skriver jo netop, at "i langt de fleste tilfælde"...osv.
Jeg skrev da vist også: "Naturligvis findes der masser af kompetente byggemarked medarbejdere her i DK også."
Men du kan jo læse mine indlæg som du vil...

Hvad er det lige for nogle priser man må betale i dine byggemarkeder, hvis du kan få rabatter på 40% på visse varegrupper?
Jeg ville da for god ordens skyld give tippet videre til andre her på LDS, der handler i de byggemarkeder som du handler i.
Hvis et DK byggemarked kan give dig 40% rabat på deres varer, er deres priser jo himmelråbende ublu. Det bør da frem i lyset.
Nu roser du XL-byg.... tja, jeg har selv haft den tvivlsomme fornøjelse, at handle der et par gange. Visse af medarbejderne ved hvad de har med at gøre... men jeg har bestemt også mødt dem der ikke anede hvad jeg talte om.
Her drejede det sig om indkøb af VVS fittings og flisebelægning.
Yderligere har jeg flere gange været i den situation, at de varer jeg skulle have, ikke var i butikken. Her var der tale om vandsparer og plæneklipper, fra deres udsalgskatalog. Butikken havde dem ikke og havde heller ikke haft dem. De måtte bestilles fra et XL-marked i nabobyen.
Som du skriver Bai7200, kan man mene hvad man vil....