@ ktm... OK, jeg leder lidt videre.... du skriver Ford Scorpio.
Som du ved har jeg selv en Ford Scorpio II 2.3L.
Den findes også i en 2.9 L version. Er det den der har samme turbolader som din Range Rover.
Måske et tåbeligt spørgsmål, men jeg aner intet om disse turboladere.
Er det ligegyldigt om det er til en diesel- eller benzin sådan en turbolader?
Jeg mener da ikke at der findes en diesel Scorpio med turbolader...eller?
@ Håndværkeren... husene var i DK, og det var inden jeg flyttede derned. Materialerne dengang blev købt i DK...derfor min erfaring med DK byggemarkeder og deres priser/service. De materialer jeg siden har købt til mit hus i DK, har jeg selv transporteret hjem fra Tyskland, og har også haft nogle bekendte til at slæbe med hjem... (gulve og maling).
Jeg er i øvrigt ikke i tvivl om, at uanset hvor man bor i DK, er der penge at spare, ved at hente materialer i Tyskland. Naturligvis ikke hvis det drejer sig om småting. Men ved lidt større projekter, kan det godt betale sig at lave lidt beregninger på indkøb i Tyskland + transport kontra indkøb i DK.
Hvis man er i småtingsafdelingen, kan det ofte betale sig at købe ind på
www.eBay.de.
Mange gange er der besparelser at hente på varerne på helt op til 60% i forhold til DK priser. Når så fragten er fratrukket, er der måske kun sparet 40-50%... nej hvor ærgerligt

Det var f.eks. tilfældet da jeg skulle have en indbygningsprojektør til min pool. I DK kostede den 1600 Kr. hos et poolfirma. I Tyskland fik jeg præcis den samme model, fra samme producent, leveret i DK til 850 Kr.
Som der skrives, er det mest på prisen der er noget at hente... jeps lige præcis

Omkring reklamationsret og garanti.
De danske forbrugere er jo blevet væsentligt ringere stillet, efter at vi har fået 2 års reklamationsret. Om et firma i DK giver garanti, er frivilligt.
I Tyskland er der 2 års garanti.
På den konto fik jeg engang, efter 1½ års brug af en kaffeautomat, pengene tilbage, da den gik i stykker... flot service.