Køb på tvangsauktion

Hej med jer,

Jeg har kig på en ejendom på tvangsauktion, men er lidt i tvivl om hvordan salgsopstillingen skal læses/forståes.

Der er på nuværende tidspunkt følgede prioriteter:
 1. Nykredit kr. 840.000, var. rente - restgæld 818.451 - restance 19.542
 2. Ejerpantebrev kr. 250.000 til pengeinstitut
 + 11 forskellige udlæg.

Størstebeløb: 49.450

Hvis jeg eksempelvis byder 650.000 kr for ejendommen og "vinder" denne skal jeg så tænke yderligere på indfrielsesvilkår mm på kreditforeningslånet? Ellers skal jeg blot betale 650.000 + 49.450 + tinglysningsomk. mm.?

Jeg er blevet meget i tvivl om restancer og om jeg efter bud + betaling af største beløb blot kan kræve det resterende indfriet (har anden finansiering)...?

Håber virkelig nogen kan hjælpe ...
Hej med jer, Jeg har kig på en ejendom på... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ofte krydret med megen sort humor at gå til tvangsauktioner, med sikkert ikke udpræget muntert for den det går ud over!!

Er man inde i gamet, kan der undertiden gøres gode handler. Jeg fik for nogle år siden mit sommerhus tilbage på tvang. 2.prioriteten mødte ikke op pga en forglemmelse og jeg bød blot en krone over 1. prioritenen og hægtede 2. prioriteten på ca. 100.000 kr. til 16% p.a. af.
Nøj hvor den advokat blev sur, men hvad pokker, jeg skyldte ham jo ikke noget eller nogen tjeneste, der i givet fald skulle have kostet mig 100.000 + omkostninger.
Det blev hans advokatforsikring, der kom til at betale den udækkede kreditor.

Med venlig hilsen
ktm

 

Enig med ovenstående, det er et "spil" og kan være ganske underholdende - og hvis man er heldig så kan man gøre en god handel

Nu har du en ide om huset og hvad du vil give for det - jeg ville så alligevel møde op på 1 auktion og se hvad der sker, der kan jo komme den skøre privatist som stikker af med det hele - og det kan også meget vel være at den stryger videre til 2 auktion

Hvis du har snakket med nykredit og de har givet udtryk for at de ikke vil have den - men bare nogenlunde vil have dækket deres pant, så er det jo et godt tegn - så er du "kun" oppe imod 2 prioritet, privatister og skumle ejendomshandlere osv.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hold da op hvor virker det hele meget forvirrene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis