Bedste GU10 LED pære?

Jeg skal til at indkøbe et større antal GU10 LED pærer som skal bruges i de fleste rum i huset. Mit spørgsmål går derfor på om nogle herinde har decideret forslag til hvilke mærker og modeller man skal kigge efter? Jeg har ikke noget imod at betale ekstra for kvalitet. De må gerne have en god spredning og de SKAL være dæmpbare.

De bliver alle monteret i et Easy-2-Light spot fra Daxtor.

/Jesp3r

Jeg skal til at indkøbe et større antal GU10 LED... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jøgge. Jeg syntes det er flot at du i dine to indlæg skriver om henholdsvis DKbelysning.dk og detlys.dk der begge har til huse Brolæggervej 17, 6710 pudsigt nok ikke så langt fra hvor du selv bor.  Det lygter lidt af skjult reklame og ikke personlige erfaringer udfra køb i forskellige butikker. OVervej at købe en reklameplads, eller meldt klart ud at der er tale om reklame i dine indlæg. Det øger troværdigheden.
gamle tråd som popper op i ny og næ :-)

nå men "reklamer" er der jo nok af i denne tråd så jeg laver også en :LOL:
jeg har lige købt en røv fuld GU10 LED spots via Ebay i Kina til en brøkdel af prisen her hjemme (ca 30kr stk)
jeg fik dem hjem og jeg kan ikke se en dyt forskel på dem og så en jeg har købt her hjemme til ca 200,-
eneste forskel er teksten som er trykt på. Fysisk er de total ens, og lyset er også helt ens (satte dem ved siden af hinanden)

som sagt købt via Ebay, brugt Paypal, ca 30kr stk og fri fragt !! eneste "ulempe" det tog ca 14 dage før de lå i postkassen (okay garanti er jo svært, men til den pris så overlever man nok at en i går sig en tur)

så kort:
jeg kan anbefale dette ! det kræver man lige sidder og læser lidt på spec's over alle de GU10 LED hits man får på ebay, men skal man bruge nogle stykker går det vist også at bruge en time på at læse lidt på nettet før køb

just 10 cents of myn

PS: Told !! ja told hvad nu med den ! Told Danmark har en "bagatel grænse" som går ved 85dkkr, så holder man sig under det for "stumpen" så er der ingen probs, og er den dyrere så......

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**


PS: Told !! ja told hvad nu med den ! Told Danmark har en "bagatel grænse" som går ved 85dkkr, så holder man sig under det for "stumpen" så er der ingen probs, og er den dyrere så......

En mindre korrektion.........

Bagatelgrænsen for moms er kr. 85,- toldgrænsen er noget højere.

Har købt en GPS i Hongkong - også meget billigt

Men......... postdk tager kr. 160,- for toldbehandlingen uanset varens pris - og så kommer momsen oveni. ( hvis varen bliver udtaget til kontrol,forstås )

Jeg måtte slippe lidt over kr. 300,- for toldbehandling og moms for en vare til knap kr. 600,-

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

De bedst LED pærer som jeg har set er fra GN 3x1 W, fåes både som dæmp og ikke dæmp bar... Jeg sælger rigtig mange af dem til vores kunder samt til nye huse... Der er 2 års garanti på dem... Kontakt mig for mere info...
Annonce
Hej TheisK

Prøv en SunFlux pærer, de giver 3års garanti, og så er lyskvaliteten noget bedre...

De har en 5Watt GU10 med Halo optik, fandt den på Prolys's hjemmeside:

http://www.prolys.dk/sunflu...l

Den har alle de data du spurgte efter:

2700K, Ra95, 280Lm, dæmpbar
38gr. som halogen

Har ikke set bedre...


Har selv opsat 2 stk. i mit køkken, som køre på en LK drejedæmper, de kan dæmpes ned til næsten ingen lys, og det er uden noget flimmer som jeg har prøvet på andre "dæmpbare" LED pærer...
Lyset er yders behalig og roligt, samt alle faver fremtræder helt naturtro.

Kan kun anbefale at prøve...

Hej alle

Jeg har som elektriker sat rigtig mange LED pærer op i mærket Foton X2 som er en Gu10 6 W LED pære med 2700K 90Ra og som kan lysdæmpes. den virker bare. giver et godt og flot lys. bruger den alle steder herhjemme også. kan også får til 12V og giver præcis det samme mængde og farve lys selvom det er 12 V.
Jeg køber dem af Hammerum el ved herning.

10 ud af 10 herfra

Hilsen
Kabel-aben
Hej Kabel-aben

Der kan ikke være tale om at den omtalte LED pærer har en Ra værdi på 90...!

På firmaets side står de at den er lavet med CREE dioder, CREE laver IKKE Ra90 dioder i 2700K..!

Så der må være tale om en fejl fra dem hvis de siger Ra90. Ved CREE er det normal kun Ra80, dvs. på niveau med en sparepærer... Det kan selvfølig gøres meget bedre....

Prøv f.eks. at se LED pærerne fra Sunflux Ra95-99...


Mvh. Mike.


Prolys.dk - Autoriseret SunFlux forhandler

  • Kvalitets LED lys til den kræsne bruger...
Hej

Jeg husker nok forkert ang. Ra værdien, men de virker sq bare. jeg har sat mange op i f.eks frisør saloner og maler butikker hvor farven er vigtig i forhold til deres farver og de siger alle sammen at lyset faktisk er blevet meget bedre og kraftigere, selv farverne er kommet bedre fra i forhold til det gamle lys de have. vi lavede mange prøver og samligenede farverne med dagslyset. Så skidt med Ra værdien så længde det virker som det gør.

Foton X2 kan anbefales til alle projekter

Go sidste påskedag, i morgen går det løs igen

/Kabel-aben
Hej Kabel-aben

Det er jo fint, men jeg syntes dog det er synd for dine kunder at de ikke for det optimale lys.
Med Ra 80 kunne de lige så godt have brugt lysstofrør eller sparepærer, så havde de da fået noget mere lys for pengene...

Især frisørsaloner og maler bør bruge højest mulige lyskvalitet ellers kan man ikke vurder farverne korrekt, eks. kan du risikerer at sort ikke er sort, men sort med en lilla tone - er set før under lysstofrørernes skær, desværre nemt at se i dagslys når kunden kommer ud af forretningen, ikke så smart hårfarve...

Eller den hvide maling ikke er hvid men gullig-hvid...

Så denne slags steder er det næsten et krav at lyskvaliteten/Ra værdien ligger over 90-98...


Og det er jo heldigvis muligt med LED, Sunflux fører et helt program af denne slags professionelle LED lyskilder...

/Mike

Prolys.dk - Autoriseret SunFlux forhandler

  • Kvalitets LED lys til den kræsne bruger...
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også